تیم ملی کشتی فرنگی نایب قهرمانی جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 96 امتیاز و داشتن دو فینالیست در روز آخر به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در 4 وزن نخست تیم ملی کشتی فرنگی دو مدال برنز توسط محمدعلی گرایی و پژمان پشتام کسب کرد که هر کدام 15 امتیاز برای ایران در پی داشت. البته 10 امتیاز هم توسط محمدرضا مختاری که در دیدار رده بندی شکست خورد و پنجم شد، برای ایران ثبت شد تا ایران در 4 وزن اول 40 امتیازی شود و از روس ها 40 امتیاز عقب بیفتد.

ورزش سه نوشت: در 6 وزن باقی مانده اوضاع برای ایران خیلی بهتر بود. در سه وزنی که امشب نفرات برتر آن مشخص شدند، ایران دو طلایی داشت. محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی هر کدام با کسب مدال طلا 25 امتیاز به نام ایران ثبت کردند و 6 امتیاز هم توسط مهرداد مردانی که به یک چهارم نهایی راه یافته بود، به دست آمد تا ایران در مجموع و در پایان رقابت های 7 وزن 96 امتیازی شود؛ در حالی که روسیه با 130 امتیاز در صدر قرار دارد.

حالا فقط رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال سه وزن 63، 67 و 87 کیلو باقی مانده که با بررسی وضعیت این سه وزن مشخص می شود قهرمانی روس ها از همین حالا قطعی است. روسیه با داشتن یک فینالیست در وزن 67 کیلوگرم حداقل 20 امتیاز دیگر کسب می کنند و 150 امتیازی خواهد شد. البته جدا از این آن ها در وزن 87 کیلو شانس کسب مدال برنز را هم خواهند داشت.

از سوی دیگر ایران که دو فینالیست دارد و در 87 کیلو هم نماینده ای نخواهد داشت، حداکثر می تواند 50 امتیاز کسب کند و نهایتا 146 امتیازی می شود و بازهم به روسیه نخواهد رسید.

البته با توجه به داشتن دو فینالیست و کسب حداقل 40 امتیاز دیگر، شاگردان محمد بنا نایب قهرمانی خود را قطعی کرده اند. در آخرین دوره مسابقات جهانی که در سال 2019 در قزاقستان برگزار شد، ایران با 75 امتیاز در رده چهارم ایستاده بود و حالا هم از نظر امتیازی و هم از نظر جایگاه صعود چشمگیری داشته است.

01652482

 

دیدگاه تان را بنویسید