جی پلاس

کتک زدن یک پدر به دست پسر تنیسور!

برخی از تنیسورهای بزرگ جهان پدران سخت گیری داشتند که می خواستند به هر شکلی شده فرزندشان به بالاترین سطح در این رشته برسد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: در طول تاریخ تنیس، خیلی از ستاره های بزرگ حاصل یا قربانی مقررات سخت و تمرینات طاقت فرسای پدرانشان بودند که اغلب موجب شده برای همیشه با آن ها رابطه بدی داشته باشند‌. در ادامه به برخی از ستارگان این رشته که در چنین شرایطی بزرگ شده اند اشاره می شود. 

آندره آغاسی 

تنیسور آمریکایی چند روز پیش پدر خود را از دست داد. به نوشته آس، مایک آغاسی بوکسور بازنشسته ایرانی برای پسر خردسالش آینده درخشانی را پیش بینی کرده بود. او گفت: "هفت ساله بود که متوجه شدم آندره می تواند مرد شماره یک جهان شود." مایک حق داشت البته دوران کودکی پسرش را از بین برد و از آندره "اژدها" ساخت. او در تمرینات هر روز ۲۵۰۰ توپ به سمت پسرش پرتاب می کرد. آندره از این شرایط ناراضی بود و همانطور که بارها اعتراف کرد از تنیس متنفر شد. تنیسور بازنشسته در بیوگرافی اش نوشته است پدرش به او آمفتامین می داده است تا عملکردش بهتر شود. 

خواهران ویلیامز

ریچارد ویلیامز یکی از نمونه های بارز پدرانی است که فرزندانش را مانند معدن طلا می دید. او زمانی که از ارزش جوایز تنیس آگاه شد تصمیم گرفت دو دخترش به تنیسورهای حرفه ای تبدیل شوند و از موفقیت هایشان بهره مالی ببرد. ریچارد اصول اولیه تنیس را یاد گرفت تا بتواند مربی دخترانش شود. نتیجه چه شد؟ هر دو زن شماره یک جهان شدند. ونوس هفت بار فاتح گرند اسلم شد و سرنا به پرافتخاترین تنیسور زن تاریخ تبدیل شد. تنها مارگارت کورت یک گرند اسلم از او بیشتر دارد (۲۴ به ۲۳). 

مارتینا هینگیس

ملانی مولیتور، مادر مارتینا و پدرش دو تنیسور ناموفق بودند. به همین خاطر تمام انرژی شان را صرف دخترشان کردند تا در این رشته موفق باشد. ملانی تلاش بیشتری کرد. او از همسرش جدا شد چون رژیم کومونیست چکسلواکی اجازه پیشرفت به دخترش نمی داد و به همراه مارتینا به سوییس فرار کرد. او تا ۲۰ سالگی دخترش را تحت نظر داشت و در آن زمان بود که رابطه حرفه ای شان به پایان رسید (ملانی بدنساز و مربی دخترش بود). او به سایه دخترش در هر سفر و تورنمنتی تبدیل شده بود. هینگیس در طول دوران ورزشی اش می گفت: "هر حرکتش به خاطر من بود. تلاش می کرد زندگی بهتری داشته باشیم."

دعوای تازه واردها با پدران!

تاکنون چند بار شاهد صحنه های تاسف بار رفتار پدران تنیسورها بودید؟ اتفاق مشابهی در رابطه با پدر کامیلا جورجی، تنیسور ایتالیایی افتاد. او نشان داد درباره حرفه دخترش خیلی کم یا چیزی نمی داند و به خود اجازه داد هر ارزشیابی انجام دهد. سرجیو که به خاطر رفتارهای مبالغه آمیزش معروف است در مسترز رم ۲۰۲۱ حاشیه ساز شد. او و سرمربی کامیلا در جریان دیدار دخترش برابر سارا سوریبس از جایگاه ها داور را تهدید کردند‌ چون با تصمیماتش موافق نبودند‌. "ممکن است فرد دیگری به جای من قضاوت کند؟ پدر جورجی خیلی عصبانی است و دوست دارم یک نفر دیگر اینجا باشد." این خواسته داور از ماموران امنیتی بازی ها بود که می ترسید اتفاقی برایش بیفتد که خوشبختانه مشکلی به وجود نیامد. 

در بخش مردان نیز استفانوس سیتسیپاس رابطه خوبی با پدرش ندارد. آپوستولوس مربی پسرش است اما در طول مسابقات تنش میانشان دیده شده است. استفانوس در جریان دیدار برابر نیک کریوس در ژانویه ۲۰۲۰ کنترل خود را از دست داد و راکت را به پدرش کوبید که با واکنش مادرش هم همراه شد. همچنین در اپن آمریکا هنگام بازی با برنا چورچیچ در واکنش به برخی جملات پدرش با صدای بلند گفت: "چیزی نمی دانی." آپوستولوس هم ناراحت شد و ورزشگاه را ترک کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید