جی پلاس

آخرین میخ به تابوت انضباط و کاریزمای فرهاد مجیدی؟!

رشید مظاهری؛ سنگربان فصل گذشته تیم فوتبال استقلال پس از کش و قوس های فراوان سرانجام بار دیگر به این تیم بازگشت تا مشخص شود صحبت از مقابله با بازیکن سالاری و توجه به نظم در این تیم می تواند چیزی شبیه به قصه باشد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ رشید مظاهری یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان استقلال بوده است. بازیکنی که به اذعان مسئولان باشگاه استقلال یکی از گرانقیمت ترین قراردادها را با این باشگاه بست. با این حال در طول یک سالی که گذشت حاشیه های فراوانی به دنبال داشت.

مظاهری در استقلال هر چه خواست کرد. از قهر و بازی نکردن به بهانه مصدومیت های مشکوک، تا درگیری و فحاشی به عزیزیان مربی دروازه بان ها، استوری های نامربوط و خداحافظی های بی هماهنگی، مذاکره با تیم های دیگر تا فسخ یک طرفه قرارداد و حالا دوباره بازگشت به استقلال. کلکسیون افتخارات مظاهری در این یک سال را تشکیل می دهد.

با این حال مظاهری که فصل قبل در تعداد زیادی از بازی های استقلال حضور هم نداشت، با باشگاه های دیگر نظیر سپاهان هم مذاکره کرد، اما خیلی زود متوجه شد که بر خلاف استقلال، شرط های عجیب و غریبش برای مدیرانی مانند ساکت پذیرفتنی نیست و در نهایت امروز خبر بازگشت او با دلجویی از برخی از اعضای کادر فنی به تمرین تیم در رسانه ها منتشر شد.

مجیدی از زمانی که هدایت استقلال را بر عهده گرفته تمام تلاشش را انجام داده تا با موفق کردن این تیم، همانند دوران بازیکنی اش، افتخارآفرین باشد، اما در این زمینه موفق نبوده است. یکی از دلایل این عدم موفقیت می تواند همین بی توجهی به مسائل حاشیه ای و ترویج بازیکن سالاری باشد.

استقلال در سال های اخیر هیچگاه با بازیکنان خاطی و هنجار شکن خود برخورد قاطعی نداشته است و همین مساله زمینه را برای ارتکاب خطا توسط دیگران فراهم کرده است. بازیکنانی که با درخشش در یکی دو بازی چنان از خود بیخود می شوند، به خود اجازه هر حرکتی را می دهند و البته می دانند که در نهایت جایگاهشان در تیم محفوظ است.

بازیکنانی نظیر اسماعیلی، دانشگر، مظاهری و ... هیچ گاه بابت موقعیت خود در تیم احساس خطر نکرده اند و این دقیقا نقطه مقابل رقیب سنتی شان است که از قضا 5 قهرمانی پیاپی در لیگ دارد. رقیبی که خط قرمز به روی بازیکنانی نظیر مسلمان، خلیل زاده، رضاییان و غیره کشید و این بازیکنان کاملا تاثیرگذار را به قیمت از هم پاشیده شدن روحیه و نظم تیمی حفظ نکرد. این گونه شد که بازیکنانی نظیر عالیشاه و ... به محض خروج از جاده، با تنبیه نمیکت نشینی مواجه شده، خطای شان را فهمیدند و به مسیر بازگشتند.

در خدمت تیم بودن و شاخ و شانه نکشیدن یکی از پیش پا افتاده ترین اصول اولیه یک تیم فوتبال حرفه ای است که مسئولان و شخص فرهاد مجیدی در راس کادر فنی نمی خواهند یا نمی توانند آن را در تیم اجرایی کنند. به این ترتیب یافتن هر بهانه و توجیهی برای عدم موفقیت و یا لوث کردن موفقیت تیم رقیب کار بیهوده ای است و تا زمانی که در بر این پاشنه می چرخد آنها دلایل ناکامی شان را نه در خیابان سئول بلکه در خود باشگاه باید بجویند.

  • مصطفی ارسالی در

    همین مشکلات و بازیکن سالاری باعث عدم نتیجه گیری ست

دیدگاه تان را بنویسید