گزارش جی پلاس؛

مخالفان علی مرادی در مسیر ابطال انتخابات فدراسیون وزنه برداری بعد از دو سال!

با پیگیری دوباره کاندیداهای انتخابات فدراسیون وزنه برداری بعد از دوسال احتمال ابطال این مجمع مانند انتخابات فدراسیون‌های زورخانه‌ای و پروش اندام افزایش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس: 16 تیر 1398 علی مرادی در سمت ریاست فدراسیون وزنه برداری ابقاء شد. مجمع انتخاباتی که پس از برگزاری آن حواشی زیادی مبنی بر غیرقانونی بودن آن ایجاد شد و حتی گفته شده کاندیداها به وزیر ورزش که آن زمان مسعود سلطانی فر این سمت را برعهده داشت نامه‌ای ارسال کرده بودند اما رسیدگی نشد و شاکیان روند اعتراض خود را ادامه ندادند.

حال پس از ابطال مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های زورخانه‌ای و پرورش اندام و همچنین تغییر وزیر ورزش و سیستم وزارت ورزش موجب شده تا رقبای مرادی شکایت و اعتراض خود را پیگیری کنند.

یکی از تخلف‌های مهم انتخابات فدراسیون وزنه برداری این بود که علی مرادی در مجمعی که ۴۳ نفر عضو آن بودند با 22 رای که کمتر از نصف به علاوه یک بود در سمت خود ابقاء شد. در اصل نصف به علاوه یک رای در انتخابات فدراسیون وزنه برداری ۲۲.۵ رای بود و چون نیم رای در قوانین مجامع انتخاباتی وجود ندارد مرادی باید ۲۳ رای کسب می‌کرد دقیقا همان اتفاقی که در انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی رخ داد و به دور دوم کشیده شد.

در هر صورت انتظار می‌رود قوانین در تمام مجامع انتخاباتی به صورت برابر اجرا شود و باید منتظر ماند و دید آیا سرنوشت انتخابات فدراسیون وزنه برداری علی رغم گذشت دو سال از آن به سرنوشت فدراسیون‌های نامبرده دچار خواهد شد یا نه؟

 

موضوع بازنشستگی مرادی موجب کوتاه آمدن کاندیداها از پیگیری شکایتشان شد

 حسین مقامی رئیس هیئت وزنه برداری قزوین  و کارشناس وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: همان زمان هم گفتم انتخابات قانونی نبود چون چند تخلف مشخص داشت که قطع یقین اگر کاندیداها شکایتشان را پیگیری می‌کردند می‌توانستند به نتیجه برسند. در یک بازه زمانی که برخی کاندیداها شکایت کردند اما ادامه ندادند فکر کنم دلیلش این بود که وزارت ورزش قرار بود پیگیری کند اما باتوجه به اینکه بحث بازنشستگی علی مرادی هم ایجاد شد نگاهم این است که دوستان کوتاه آمدند.

 

افرادی که حق حضور در انتخابات را ندارند در مجمع فدراسیون وزنه برداری شرکت کردند

او با اشاره به تخلفات ایجاد شده در انتخابات فدراسیون وزنه برداری گفت: در مجمع انتخاباتی به غیر از اعضای مجمع و خبرنگاران تعدادی از شورای فنی فدراسیون از جمله علی پاکیزه جمع و... حضور داشتند. دومین مورد حضور نایب رئیس فدراسیون بود که در جایگاه از قبل تعیین شده برگزار کنندگان مجمع نشسته بود؛همانطور که می‌دانید زمانی که دوره ریاست فدراسیون تمام می‌شود عملا دوره نایب رئیس فدراسیون هم به اتمام می‌رسد. وقتی این افراد در انتخابات شرکت می‌کنند این شائبه به وجود می‌آید که وزارت ورزش می‌خواهد گزینه مورد نظر آن‌ها رای بیاورد.

 

 دلیل اصلی غیرقانونی بودن انتخابات وزنه برداری قانون نصف به علاوه یک است

مقامی افزود:  مورد بعدی که اصل انتخابات را باطل می‌کرد رعایت نکردن قانون نصف به علاوه یک بود.  در مجمعی که تعداد اعضای آن فرد است  اگر یک کاندیدا مثلا 22 رای بیاورد و یک شخص دیگر 21 رای کسب کند کاندیدایی که 22 رای آورده در حقیقت 51 درصد رای به دست آورده و نصف به علاوه آرا را به خود اختصاص نداده است. چه در اساسنامه قبلی و چه در اساسنامه جدید نوشته شده اکثریت مطلق و داخل پرانتز نوشته شده نصف به علاوه یک؛ وقتی کلمه مطلق آورده شده یعنی تردیدی در آن نیست و زمانی که دخل پرانتز نصف به علاوه یک آورده شده یعنی با نفر ارتباط داریم کالا که محاسبه نمی‌کنیم. وقتی تعداد زوج باشد مشکلی نیست اما وقتی فرد است اگر بخواهیم مطلق کنیم باید به سمت بالا بکشیم مثلا اگر 43 نفر باشد نصف آن 05/22 می‌شود اما ما 05/0 نفر که نداریم پس باید 23 رای کسب شود مانند انتخابات اتومبیلرانی که به دور دوم کشید شد.

 

علی مرادی دو سال غیر قانونی در فدراسیون ریاست کرده

کارشناس وزنه برداری گفت: علی مرادی گفته بود چون تعداد فرد است هرکس بالاترین رای را بیاورد برنده است؛ آقای مرادی شما که نمی‌توانید شرایط مجمع را مشخص کنید و قانون تعیین کنید مجمع اساسنامه دارد و باید طبق آن پیش رفت. وقتی می‌گویند اساسنامه یعنی چیزی که به تایید مجامع مورد اعتماد رسیده؛  حتی اگر تبصره هم بخواهیم بدهیم باید تایید شود. علی مرادی دو سال غیر قانونی در فدراسیون نشسته و کاندیداها اگر اعتراضشان را ادامه می‌دادند قطعا باطل می‌شد.

 

در صورت شکیت کاندیداها روئسای هیئت استان‌ها هم می‌توانند اعتراض کنند

او با بیان اینکه در صورت ادامه شکایت کاندیداها روئسای هیئت استان هم می‌توانند اعتراض کنند تصریح کرد: قطعا هئیت استان‌ها می‌توانند اعتراض کنند ولی مشروط بر اینکه خود کاندیداها بخواهند احقاق حق کنند چون این اعتراض باید به جانب داری از کاندیدای مورد نظرشان باشد بنابراین وقتی آن کاندیدا شکایتی نداشته باشد رئیس هیئت چه اعتراضی می‌تواند کند؟ شکایت و اعتراض همزمان قطعا محکم تر و کاربردی تر خواهد بود. شاید اگر مجمع دوباره برگزار می‌شد باز هم علی مرادی برنده بود اما دیگر فرق می‌کرد چون قانونی بود ولی در حال حاضر انتخابات غیر قانونی است.

 

مقام معظم رهبری به عدالت ورزشی تاکید دارند

کارشناس وزنه برداری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران المپیکی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با المپیکی‌ها به عدالت ورزشی تاکید داشتند؛ یک بخش از عدالت همین اتفاق است که وقتی رای می‌دهیم رای ما نادیده گرفته نشود. ممکن است رای من سرنوشت ساز نباشد اما نباید طوری چینش کنند که آن رای حذف شود . من معتقدم باید توجه ویژه‌ای به بیانات مقام معظم رهبری شود چون اگر کسی در مجامع انتخاباتی اعتراض می‌کند می‌خواهد به حقش برسد.

 

مرادی یک روز زودتر مانده به پایان ریاستش هم برکنار شود یک ماه جلوتر می‌رویم

حسین مقامی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: آقایان اگر حتی یک روز در فدراسیون نباشند یک ماه کارها را جلوبرده‌ایم اگر یک ماه نباشند یک سال جلوتر می‌توانیم برنامه ریزی کنیم چون این فدراسیون به ریاست علی مرادی هیچ برنامه‌ای برای وزنه بردرای ندارد و فقط به دنبال منافع شخصی خودشان هستند . وقتی رئیس فدراسیون به دنبال داوری کردن  است فقط منافع خودش برایش اهمیت دارد.  در همین المپیک ریاست فدراسیون دغدغه تیمش را نداشت و خودش 10 روز قبل از مسابقات به توکیو رفت. وقتی رئیس یک فدراسیون فقط خودش را بهترین نفر برای داوری و یا بداند یا همین انتخابات جهانی جایی که می‌توانیم پنج کرسی داشته باشیم در تمام کرسی‌ها فقط خودش را معرفی می‌کند چه بگوییم؟  وقتی مرادی در انتخابات آسیایی و جهانی فقط خودش را معرفی کرد یعنی دغدغه وزنه برداری ندارد و فقط به فکر منافع شخصی‌‌اش است.

 

رئیس فدراسیون همه جا به علیرضا دبیر حمله می‌کند

او در با اشاره به تفاوت ریاست علیرضا دبیر با علی مرادی گفت: مرادی که همه جا به علیرضا دبیر حمله می‌کند بگوید آیا در کشتی دبیر نمی‌تواند خودش را برای چند پست معرفی کند؟  نمی‌تواند به عنوان مربی کنار ورزشکاران باشد؟ نمی‌تواند در مسابقات داوری کند؟ دبیر حتی برای انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کسی را مانند حمید سوریان معرفی کرد که از لحاظ مدال بالاتر از خودش است ولی در وزنه برداری می‌بینیم علی مرادی هچ کدام از قهرمانان شاخص المپیک از جمله، کوروش باقری، نواب نصیرشلال، سعید محمدپور، حسین توکلی، رضازادهف سجاد انوشیروانی و ... را در نظر نمی‌گیرد. تمام این‌ها سرمایه ما هستند و هرکدام از این نفرات اگر در کشورهای عربی بودند مجسمه‌شان را از طلا می‌ساختند بعد رئیس فدراسیون ما در رسانه ملی می‌گوید کسی که از مقام پنجم المپیک به مقام اول رسیده معلوم نیست آزمایش داده باشد؛ این نشان می‌دهد لجاجت این فرد با خانواده وزنه برداری تا چه اندازه بالا است. امیدورام دکتر سجادی تغییرات خوبی را صورت بدهند تا مشکلات وزنه برداری که سال‌ها است آبرو دار کاروان ورزشی ما در المپیک و بازی‌های آسیایی است حل شود.     

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید