جی پلاس

اروپا در سیطره قرمزهای مخوف؛ لطفا به بایرن مونیخ نزدیک نشوید!

بایرن مونیخ تحت هدایت ناگلزمن در فصل جدید بارها جشنواره گل به راه انداخته و نزدیک به ۴۰ گل به ثمر رسانده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: بایرن مونیخ یکی از تیم هایی بود که فصل جدید را با سرمربی جدید شروع کرد. یولیان ناگلزمن در تابستان جانشین هانسی فلیک شد تا در ۳۴ سالگی هدایت بزرگترین باشگاه کشورش را بر عهده بگیرد. سرمربی آلمانی کار خود را با یک تساوی آغاز کرد. بایرن در افتتاحیه بوندسلیگا در خانه گلادباخ یک -یک مساوی کرد و کمتر کسی تصور می کرد آن ها پس از یک ماه به ترسناک ترین تیم اروپایی تبدیل شوند. باوارایی ها پس از آن دیدار همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و ۳۸ گل به ثمر رساندند.

بایرن در گام نخست جام حذفی ۱۲ گل را وارد دروازه برمه، تیم دسته پنجمی آلمان کرد و در "جشن اکتبر" با  هفت گل بوخوم را شکست داد تا آلیانز آره‌نا به معنای واقعی شاهد یک جشن باشکوه باشد. سانه، کیمیش (دبل)، گنبری، لواندوفسکی و چوپو موتینگ در بازی شنبه گل های باوارایی ها را به ثمر رساندند. در این میان لواندوفسکی رکورد خیره کننده ای را به ثبت رساند. مهاجم لهستانی ۱۹ بازی پیاپی است که برای تیمش گلزنی می کند و اگر در این زمینه با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی مقایسه شود برتری کاملا آشکاری دارد. بهترین رکورد ستاره پرتغالی در رئال مادرید ۱۲ بازی پیاپی و مسی در بارسلونا ۱۰ دیدار متوالی بود. 

لواندوفسکی با یازده گل بهترین گلزن بایرن در این فصل است که هفت گل را در بوندسلیگا به ثمر رسانده است. پس از او چوپو موتینگ با شش گل قرار دارد اما تنها ستاره و مهاجم نیمکت نشین تیم ناگلزمن گلزنی نمی کنند و ۹ بازیکن دیگر این تیم هم توانسته اند دروازه حریفان را باز کنند. آن ها با به ثمر رساندن ۳۸ گل میانگین ۴.۷ گل در هر بازی را به ثبت رساندند. ۲۰ گل بایرن در بوندسلیگا، سه گل لیگ قهرمانان، ۱۲ گل جام حذفی و سه گل سوپرجام آلمان را وارد دروازه حریفان کردند. باواریایی ها از روش های مختلفی برای گلزنی بهره می بردند که یک نکته بیش از حد قابل توجه است: گلزنی پس از توپ ربایی. یازده گل مردان ناگلزمن به این روش به ثمر رسیده است. 

بایرن تنها در خط حمله فوق العاده عمل نکرده است. باوارایی ها با تقویت خط دفاعی خود در نقل و انتقالات تابستانی کمتر اجازه گلزنی به حریفانشان را دادند. در بوندسلیگا تنها سه تیم گلادباخ، کلن (دو گل) و لایپزیش توانستند دروازه شان را باز کنند. تیم ناگلزمن در سوپرجام برابر دورتموند یک گل دریافت کرد اما توانست مقابل بارسلونا (لیگ قهرمانان) و برمه (جام حذفی) دروازه اش را بسته نگه دارد. اکنون بایرن با کسب ۱۳ امتیاز در بوندسلیگا صدرنشین است، در لیگ قهرمانان و جام حذفی هم پیروز شده است و نخستین جامش را با پیروزی ۳ بر یک برابر دورتموند فتح کرد. مردان ناگلزمن علاوه بر به راه انداختن جشنواره گل نتیجه مورد نظر را کسب می کنند و به نظر می رسد با ادامه روند بتواند دوباره جام های مختلفی را در این فصل فتح کنند.

دیدگاه تان را بنویسید