حسین شمس در گفت و گو با جی پلاس؛

پیروزی فوتسال ایران مقابل آرژانتین، رقبای بعدی را می ترساند/ داستان اخراجی های ما در این مسابقات هم عجیب و غریب است!

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران می گوید با وجود دو نمایش نه چندان خوب از تیم ملی، احتمالا ایران برابر مدافع عنوان قهرمانی عملکرد خوبی خواهد داشت و پیروزی بر این تیم سروصدا خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین شمس در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره پیروزی دشوار تیم ملی فوتسال ایران مقابل آمریکا در جام جهانی لیتوانی اظهار کرد: متاسفانه در شروع بازی یک اشتباه سهوی انجام شد و صمیمی به علت برخورد توپ با دستش در بیرون محوطه جریمه اخراج شد و تیم ملی دو دقیقه، با یک بازیکن کمتر بازی کرد و در همین لحظات گل خورد تا برنامه های تیم ملی برای این دیدار بهم بریزد. بچه ها در ادامه با تلاش خود گل خورده را جبران کردند و سه بر یک جلو افتادند و در نهایت بازی 4 بر 2 شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال به استرس بازیکنان تیم ملی در دو بازی نخست اشاره کرد و افزود: نمی دانم چه داستانی است که فوتسالیست‌های ما استرس دارند و توپ لو می دهند، ضربات آخر را خراب می کنند و  اخراج می شوند.  در نهایت بازی با آمریکا خطرناک شد و فکر کردیم شاید مساوی شود و برای دیدار با آرژانتین به مشکل بخوریم. خوشبختانه گل سعید احمد عباسی به استرس ما خاتمه داد و ایران با کسب 6 امتیاز به مرحله دوم رسید.  شکل بازی زیاد راضی کننده نبود و برای بازی با آرژانتین باید به فکر برنامه جدیدی باشیم.

این کارشناس و مدرس فوتسال درباره دریافت دو کارت قرمز در دو بازی ابتدایی این مسابقات از سوی تیم ملی فوتسال گفت: متاسفانه در بازی اول هم اخراجی داشتیم. این اخراج ها باعث شد چهار نفره شویم و بازی کردن با چهار بازیکن به مدت دو دقیقه سخت است و انرژی بازیکنان را می گیرد. داستان اخراجی های ما در این مسابقات هم عجیب و غریب است. شاید اخراج صمیمی فنی بود و خودش هم نمی دانست اما اخراج حمید احمدی مقابل صربستان به علت برخورد آرنج دستش با صورت بازیکن حریف کار بدی بود که ان شاء الله تا آخر بازی ها پیش نیاید و حمید احمدی هم از بازی سوم به تیم اضافه شود. او باید باید از خودش مراقبت کند که اخراج نشود. سه بازیکن دیگر ما یک اخطاره هستند. برای دو بازی ضعیف، گرفتن این تعداد اخطار به هیچ عنوان صحیح نیست و فکر می کنم کادرفنی باید با بازیکنان صحبت کند.

جام جهانی فوتسال 2021 - ایران - آمریکا

شمس درباره دیدار حساس ایران  برابر آژانتین (مدافع عنوان قهرمانی) در دیدار سوم برای تعیین صدرنشین گروه و استراتژی تیم ملی برای اول یا دوم شدن به منظور انتخاب مسیر راحت تاکید کرد: دیشب ناظم الشریعه اعلام کرد که ما محکم می ایستیم و همه تیم ها را می بریم و دنبال دوم شدن نیستیم چرا که ممکن است در مرحله بعد با تیمی مانند ازبکستان رو به رو شویم که تاکنون عملکرد خوبی داشته و فراتر از آسیا ظاهر شده است. این هم استراتژی خوبی است. باید انتظار یک بازی خوب و برد مقابل آرژانتین را داشته باشیم. ژاپن هم در همین مسابقات یک نیمه اسپانیا را دو بر یک برده بود. آسیایی‌ها تیم‌های ضعیفی نیستند.

وی در واکنش به اینکه آیا شروع تیم ملی در مرحله گروهی مطابق انتظارات و پیش بینی ها بوده است یا خیر گفت: من فکر می کنم در دوره قبل جام جهانی هم در کلمبیا، ما شروع بدی داشتیم و به مرور بهتر شدیم و فکر می کنم در بازی با آرژانتین بازیکنان انگیزه بالایی دارند و کادرفنی جلوی قهرمان جهان بهتر ظاهر خواهد شد. امیدوارم مشکلات حل شود چرا که تاکنون استرس صعود به مرحله بعد را داشتیم که حالا از بین رفته است. رئیس فدراسیون فوتبال هم آنجاست و صحبتی را با بازیکنان انجام داد. فکر می کنم شرایط خیلی بهتر شده و بازی خوبی را برابر آرژانتین انجام دهیم.

سرمربی سابق تیم ملی در واکنش به انتظار اهالی ورزش برای قهرمانی یا حضور تیم ملی در فینال و تاکید بازیکنان بر این هدف تصریح کرد:  به اعتقاد من هدف مشخص شده و می خواهند قهرمان شوند. ما توانایی این کار را داریم. من بازی برزیل و اسپانیا را دیدم. آن‌ها به خاطر کرونا زیاد آماده نیستند و دو سالی است که نتوانستند کارهای لازم را انجام دهند. شانس پرتغال، آرژانتین، برزیل، اسپانیا و ایران برابر است و فکر می کنم به نیمه نهایی برسیم. باید ببینم حوادث چطور رقم می خورد. اینکه بازیکنان از قهرمانی صحبت می کنند، اتفاق مثبتی است.

شمس درباره روند آماده سازی تیم ملی قبل از این مسابقات و تدارکات فدراسیون فوتبال برای این تیم تاکید کرد: به اعتقاد من تدارکات بسیار خوبی بود. یک ماه آخر را به تایلند رفتیم و پنج بازی خوب در این کشور و دو بازی هم در بلاروس انجام دادیم. با توجه به حوادث کرونا، خیلی از تیم ها دو، سه بازی تدارکاتی هم نداشتند اما ما چند بازی خوب انجام دادیم و فکر می کنم فدراسیون فوتبال به وظیفه خود عمل کرد.

این کارشناس فوتسال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در دو بازی نخست خود به اندازه بازی های تدارکاتی آماده بود گفت: به هیچ عنوان راضی کننده نبود. تیم ملی از نظر فنی خوب نبود و ناظم الشریعه هم راضی نیست. ما دو بازی نخست خود را به سختی بردیم و دو اخراجی هم داشتیم. به نظرم از بازی با آرژانتین تدابیر آقای ناظم الشریعه موثر ظاهر شود و پیروزی ایران بر آرژانتین شگفتی بزرگ مسابقات را رقم بزند. اگر قهرمان جهان را ببریم، سرو صدای بزرگی خواهد شد و رقبای آینده هم از ما می‌ترسند.

وی درباره پدیده ایران در این مسابقات گفت: مسلم اولاد قباد با توجه به جوانی و شکل بازی خود و  پاس گلی که مقابل آمریکا داد، می تواند پدیده این مسابقات شود..

 

دیدگاه تان را بنویسید