اصغری مقدم در گفت و گو با جی پلاس؛

آمریکا در فوتسال تیم خوبی نیست/ ایران شایسته قهرمانی است اما ...

یک کارشناس فوتسال درباره تیم ملی ایران گفت: ما تیم خوبی داریم و حتما شایسته قهرمانی است اما تیم‌های دیگر هم برنامه دارند. تیم های اول تا ششم رنکنیگ مدعی هستند و می توانند همدیگر را حذف کنند. اگر فشار زیادی به تیم نیاوریم بهتر است و در این صورت بازی به بازی پیش خواهیم رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جواد اصغری مقدم در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره پیروزی 3 بر 2 تیم ملی فوتسال ایران مقابل صربستان و دیدار نزدیک دو تیم در آغاز جام جهانی فوتسال لیتوانی گفت: بازی خوب بود. بالاخره بازی اول در تورنمنت ها سخت است. تیم صربستان قدرتی بود و بازیکنان ایرانی با با شرایط بدنی مناسب، راحت‌تر بازی کردند. به نظرم صمیمی (دروازه‌بان تیم ملی) عملکرد خوبی داشت. ما در نیمه اول بهتر بازی کردیم. در نیمه دوم صربستان برای جبران نتیجه بازی جلوتر آمد ولی ما در نهایت این بازی را بردیم که برای صعود از گروه بسیار تاثیرگذار بود. تیم ملی آرژانتین، قهرمان دوره گذشته هم در این گروه قرار دارد و تیم ملی برای صعود باید دو بازی نخست خود را پیروز شود.

وی با اشاره به روند این مسابقه که در دقایقی با استرس و اضطراب بسیاری زیادی از سوی هر دو تیم دنبال شد گفت: ایران از تکنیکی و تاکتیکی بالاتر بود ولی اخراج احمدی شرایط را بهم ریخت و مقداری نگران کننده بود. با این حال بازیکنان زحمت کشیدند و این بازی را پیروز شدیم. بالاخره اولین بازی شرایط خاص خود را دارد چرا که آشنایی با آب و هوای لیتوانی و زمین بازی نیازمند زمان کافی است. فکر می کنم  تیم ملی در بازی بعد بهتر می شود و عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد. در دیدار با صربستان مهم کسب سه امتیاز بود که تحقق یافت.

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال با سابقه حضور در چند دوره از مسابقات جام جهانی، درباره شرایط این تیم برای تکرار یا بهبود نتایج دوره گذشته که با سومی در جام جهانی تمام شد، گفت: تیم ما خیلی خوب است اما صحبت هایی در گوشه و کنار می شود که هدفی جز فینال و قهرمانی نداریم. به نظرم این موضوع جز فشار آوردن به بازیکنان و کادرفنی ثمری نخواهد داشت. ما تیم خوبی داریم و حتما شایسته قهرمانی است اما تیم‌های دیگر هم برنامه دارند. تیم های اول تا ششم رنکنیگ مدعی هستند و می توانند همدیگر را حذف کنند. اگر فشار زیادی به تیم نیاوریم بهتر است و در این صورت بازی به بازی پیش خواهیم رفت.

تیم ملی فوتسال ایران - صربستان

اصغری مقدم در واکنش به اینکه به نظرش در این دوره کدام بازیکن تیم ملی تبدیل به پدیده این مسابقات خواهد شد، اظهار کرد: ما مسلم اولاد قباد را در ترکیب اصلی تیم ملی داریم که سن و سال کمتری دارد و می تواند پدیده مسابقات شود.  خیلی از بازیکنان این تیم برای نخستین بار در جام جهانی بازی می کنند و تجربه این مسابقات را ندارند.

این کارشناس و مربی فوتسال درباره شرایط آماده سازی تیم ملی برای حضور در این مسابقات می گوید: ما همیشه انتظار داریم بهترین نتایج را بگیریم اما امکانات و ابزار آن را نداریم. با این حال همیشه تعصب بچه ها باعث شده بهترین نتایج را رقم بزنند. به قدری که حرف می زنیم و انتظار داریم امکانات و ابزار نمی دهیم. متاسفانه یا خوشبختانه چون همیشه نتایج خوبی  گرفتیم، نسبت به این امکانات بیخیال و کم تفاوت هستیم. ای کاش به این بازیکنان بهای بیشتری بدهیم.

وی با اشاره به پاداش فدراسیون به این تیم برای افزایش روحیه بازیکنان گفت: فعلی مشکلی وجود ندارد اما برای بازی اول قول پاداش 700 یورویی را داده‌اند که امیدوارم قبل از بازی با آمریکا پرداخت شود. این بازیکنان دیروز زحمت کشیدند و در بازی اول به پیروزی رسیدند. با این اتفاق، صعود ما ا گروه حتمی است.

اصغری مقدم درباره تقابل با تیم ملی آمریکا که همیشه در ایران نگاه ویژه‌ای به بازی‌ها با این کشور وجود دارد، گفت: آمریکا در فوتسال تیم خوبی نیست. دیروز 11 بر صفر به آرژانتین باخت. آمریکا می تواند حریف تدارکاتی خوبی باشد و هماهنگی بیشتری برای بازی بعد داشته باشیم. احتمالا کادرفنی به بازیکنان اصلی فرصت استراحت خواهد داد تا برای دیدار با آرژانتین آماده شوند و در عین حال به افزایش آمادگی تیم کمک خواهد کرد.

این کارشناس فوتسال درباره اینکه با توجه به مسیرهای مختلف تا فینال، کادرفنی با چه رویکردی باید به مصاف آرژانتین برود، گفت: باید هر دو موضوع (پیروزی یا دوم شدن در گروه به علت مسیر راحت‌تر در مرحله بعد) را باید در نظر داشته باشند. باید ببینند دور بعد چه مسیرها و تیم‌هایی حضور دارند. در نهایت اینکه باید به پیروزی در مسابقه فکر کنند. کادرفنی درباره این قبیل مسائل تصمیم گیری می کند.

این مربی فوتسال تاکید کرد: مطمئنا بازی با آرژانتین سحت است ولی باید دید کادرفنی چه برنامه ای دارد و چه اتفاقی می افتد و می خواهند در دور بعد با کدام تیم‌ها رو به رو شوند. در حال حاضر مهمترین مسئله این است که به تیم فشار نیاورند و انتظارات را بالاتر نبرند.

دیدگاه تان را بنویسید