در گفت و گو با جی پلاس؛

نظر سرمربی اسبق واشاش مجارستان درباره بازی ایران و عراق

سرمربی سابق استقلال و تیم واشاش مجارستان می‌گوید ایران در بازی با عراق، دیداری فراتر از مقدماتی جام جهانی را با پیروزی به اتمام رسانده چرا که عراقی‌ها با انگیزه‌ای متفاوت و با رنگ و بوی خصومت در زمین حاضر شده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

عباس رضوی در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران و عراق در انتخابی جام جهانی 2022 قطر و پیروزی پرگل شاگردان دراگان اسکوچیچ گفت: مصاف عراق و ایران دیداری از مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر بود که حساسیت خاص آن نه به خاطر جام جهانی بلکه حکایتی تاریخی دارد. ما می‌بینیم که تیم ملی عراق به گونه‌ای دیگر و با انگیزه‌ای متفاوت جلوی ایران بازی می‌کند. خشونت‌های عمدی و نگاه به چهره های عراقی‌ها در تقابل با ایرانی ها رنگ خصومت دارد و نشان می دهد که اهمیت پیروزی عراق در این بازی چه اندازه باشد.

وی با اشاره به بازی حرفه‌ای تیم ملی ایران این مسابقه، گفت: تیم ملی عراق با بازی آگاهانه و جمعی و پرهیز از درگیری ها و ایجاد حواشی، در قالب یک تیم حرفه‌ای با شایستگی به پیروزی دست یافت. در این پیروزی نقش داور هم اهمیت داشت که به خوبی این مسابقه را مدیریت کرد.

این کارشناس فوتبال به حضور پرتعداد بازیکنان باکیفیت و لژیونر در ترکیب تیم ملی پرداخت و یادآور شد: تیم ملی ایران به راستی می تواند یکی از بهترین تیم‌های ملی ادوار تاریخ فوتبال ایران باشد که باخصلت‌های تهاجمی و شاغل در تیم های خوب اروپایی، رنگی حرفه ای به بازی تیم ایران داده‌اند. البته این به آن معنی نیست که دیگر بازیکنان تیم ملی در این بازی سهیم نبودند.

رضوی با اشاره به قدرت زوج خط حمله تیم ملی گفت: تیم ایران در این بازی حساس، هرگز احساسی بازی نکرد. در خط حمله سردار آزمون و مهدی طارمی کاملا هماهنگ بودند. مهدی طارمی مانند گذشته تک رو نیست و پاس های او با ارزش و در مسابقات اروپای و تیم ملی هم بوی گل دارد. آمادگی جهانبخش بعد از بازی های درخشان در هلند، برای تیم ملی هم غنیمت است.

سرمربی سابق واشاش مجارستان درباره کاپیتانی جهانبخش در دیدارهای اخیر خاظرنشان کرد: جهانبخش با بازوبند کاپیتانی هم موفق بود و توانست برای تیم ملی کارساز و گره گشا شود. پاس های اولیه و پاس های رو به جلو مدافعان ایران به خصوص دو مدافع میانی نشان از کار خوب کادرفنی است. گل اول تیم، با پاسی به طول بیش از 20 متر و در زاویه ایجاد شده برای طارمی در جناح چپ، موقعیتی برای نفوذ ایجاد کرد و با ارسال طارمی، توپ دور از دسترس گلر، با نفوذ و پرش تماشایی جهانبخش به گل تبدیل شد.

تیم ملی فوتبال ایران عراق مقدماتی جام جهانی محمدحسین کنعانی زادگان

سرمربی سابق استقلال درباره بازی بدون توپ آزمون در این بازی نیز گفت: نکته قابل توجه مربوط به دور ماندن بهترین سرزن دفاع عراق از محوطه جریمه به علت مسئولیت یارگیری از سردار آزمون بود و در نتیجه به علت حضور آزاد جهانبخش در فضایی که آزمون حضور نداشت، توپ به گل تبدیل شد. این خود می تواند درکی تجربی از بازی جهانبخش و آزمون یا حرکت منطقه‌ای حساب شده و تاکتیکی باشد.

رضوی به تاکتیک تیم ملی برای کنترل عراق اشاره کرد و افزود: به هر حال یک کار گروهی خوب از دفاع تا حمله را شاهد بودیم که در حمله با 5 نفر و در دفاع تا 9 نفر هم افزایش داشت و تبدیل این سیستم به حالت دفاعی 1-4-1-4 را شاهد بودیم که اکثرا میانه زمین از آن تیم ملی ایران بود و تیم ملی عراق نتوانست به تهاجم موقعیتی دست یابد. تیم عراق در 30 دقیقه آخر با افزودن یک مهاجم و حرکت تهاجمی در کناره‌ها سعی داشت راهی برای گلزنی دست یابد اما هوشیاری تیم ایران آنان را از این هدف دور کرد و تهاجم آن ها باعث شد تیم ملی به گل دست یابد. کادرفنی از خاصیت تهاجمی تیم خود به خوبی استفاده کرد و تعویض دقایق آخر نیز بر شرایط تهاجمی تیم افزود که ماحصل آن گل سوم تیم ایران بود.

وی به خروج عزت‌اللهی از زمین و تاثیرگذاری قدوس در لحظات پایانی مسابقه پرداخت و گفت: تعویض های بازی و یافتن زاویه های مناسب برای نفوذ در عمق خط دفاعی عراق قابل توجه بود. بعد از مصدومیت و تعویض عزت اللهی تا حدودی میانه میدان خلوت شد اما ارزش فنی سامان قدوس به کیفیت تهاجم اضافه کرد. این برد برای فوتبال ایران ارزشمند بود تا بهتر خود را برای مسابقات آینده آماده سازد.

دیدگاه تان را بنویسید