جی پلاس

چرا ترکیب ایران مقابل بحرین لو رفت؟!

ایران در حالی بحرین را شکست داد که تمام محافظه کاری اسکوچیچ برای ناشناخته ماندن تیمش برای حریف، با لو رفتن ترکیب تیم ملی ساعت ها قبل از این مسابقه، نقش برآب شد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دیدار حساس و سرنوشت‌ساز ایران و بحرین، دیشب در منامه با برتری پرگل ایران مقابل گربه‌سیاه همیشگی تمام شد. این پیروزی گام مهمی برای افزایش شانس ایران برای راهیابی به مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا بود.

قبل از این دیدار حساس در اتفاق عجیبی و غیر حرفه‌ای، ترکیب تیم‌ملی توسط برخی از عوامل حاضر در تیم، لو رفته بود؛ اتفاقی که می‌توانست تبعات سنگینی برای تیم ملی داشته باشد و یکی از حساس ترین بازی های سال های اخیر  به خاطر حرفه ای نبودن عوامل داخل تیم، با ناکامی تمام شود!

برخی از مربیان یک روز قبل از بازی ترکیب نهایی تیم خود را مشخص می‌کنند تا بازیکن زمان کافی برای تمرکز و غلبه بر استرس‌ خود را داشته باشد. بر همین اساس، اصل رازداری در تیم‌های باشگاهی و به خصوص ملی، اهمیت بالایی دارد.

با این وجود ترکیب ایران حدود 20 ساعت قبل از مسابقه لو رفته بود و در شبکه‌های مجازی توسط برخی از اهالی رسانه و در ادامه توسط کانال‌های خبری منتشر شد؛ این دقیقا اتفاقی است که می‌تواند تمام نقشه‌ها و اندیشه‌های یک مربی را برای تیم مقابل برملا کند.

کما اینکه تیم ملی در نیمه نخست و با ترکیبی که ساعت‌ها قبل از مسابقه لو رفته بود، تقریبا در زمین ناکام بود چرا که در نیمه اول هیچ گلی را به ثمر نرساند و این اتفاق دقیقا در راستای برنامه‌های مربی پرتغالی بحرین بود. سرمربی پرتغالی به خوبی در نیمه اول دست ایران را خوانده بود و به جز یک موقعیت تک به تک، مهاجمان ایران نتوانستند از ساختار دفاعی بحرین عبور کنند. اگر چه با تغییرات در نیمه دوم و صحبت‌های اسکوچیچ ورق به نفع ایران برگشت.

تیم ملی فوتبال ایران - ایران وبحرین - مهدی طارمی

اگر ایران در این بازی نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده بود، عاملان لو رفتن ترکیب تیم ملی از اردوی بحرین، چطور خود را می‌بخشیدند؟ آیا اصل حرفه‌ای گری برای بازیکنان، مربیان، مسئولان مختلف تیم از سرپرستی، تا کادر پزشکی و رسانه‌‌ای حکم نمی‌کند که درباره هر مسئله در داخل تیم به خصوص ترکیب نهایی که جزو رازهای مهم یک مربی است، با هیچ کسی از جمله خانواده خود صحبت نکنند؟

کما اینکه اسکوچیچ در بازی با هنگ‌کنگ به ترکیب خود مقابل بحرین بازی نداد تا دستش برای حریف رو نشود اما لو رفتن ترکیب و مطلع شدن احتمالی عوامل تیم بحرینی از این ماجرا، دقیقا مصداق بارز رشته شدن تمام پنبه‌های تیم‌ملی بود.

بدون شک هنوز کار ایران در این مرحله تمام نشده و بازی سخت‌تر مقابل عراق باقی مانده است. در چنین شرایط که حریف دست به هر کاری می‌کند تا بیشترین اطلاعات از تیم ملی را کسب کند، جلوگیری از انتشار ترکیب و تاکتیک تیم ملی و تفکرات اسکوچیچ، از مهم‌ترین اقدامات مدیران و مربیان تیم ملی برای مقابله با این اتفاق شوم است.

دیدگاه تان را بنویسید