کربکندی در گفت و گو با جی پلاس؛

عراقی‌ ها کاری می‌ کنند عصبی شویم/ تغییرات زیاد در ترکیب هارمونی تیم ملی را گرفته است

یک کارشناس فوتبال با اشاره به تاکتیک تیم‌ های عربی برای عصبی کردن تیم‌ های ایرانی گفت: برای شکست دادن عراق با آرامش و حوصله بازی کردن مهم است. نباید تحت تاثیر این تیم قرار بگیریم. عراقی‌ها کاری می‌کنند که ما عصبی شویم و با جنگ‌های نزدیک و فیزیکی سعی می‌کنند بازی را از دست ما خارج کنند.

لینک کوتاه کپی شد

رسول کربکندی در گفت‌و‌گو با جی پلاس؛ درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با سوریه که با پیروزی و کسب سه امتیاز همراه بود اما نظر منتقدان را جلب نکرد گفت: انتظار خیلی بیشتری از تیم ملی داشتیم اما همانطور که می‌دانیم بازی‌های اول این مشکل را دارد. در این بازی ما فقط سه امتیاز بازی کسب کردیم که با دخالت بازیکن سوریه به ثمر رسید. البته سوریه هم درهای بازی را بسته بود و اجازه نداد تاکتیک‌های خودمان را پیاده کنیم. برای ما سه امتیاز این بازی ارزشمند بود. فکر نمی‌کنم بازیکنان هم از بازی خود راضی باشند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران در جام جهانی 78 آرژانتین درباره ایرادهای وارد به تیم ملی در این بازی می‌ گوید: یکی از مشکلات ما وجود تعداد زیادی بازیکن خوب و یک سطح است. وقتی خیلی بازیکن در یک سطح داریم و از کشورهای دیگر هم به تیم ملی اضافه می‌شوند، شاید دیدگاه مربی این است که از همه استفاده کند و اعتراضی ایجاد نشود و بازیکنی سرخورده نشود.

این کارشناس فوتبال با اشاره به تغییرات در ترکیب تیم ملی برای بازی با سوریه گفت: یکی از مشکلات این است که ما خیلی تغییر ایجاد می‌کنیم. کمتر تیمی در دنیا از چندین ترکیب استفاده می‌کند و به همین دلیل هماهنگی کاهش می‌‌یابد. اینکه هر روز نفرات را تغییر می‌دهیم، مسائلی هستند که مربی می‌داند چرا اینطور شده است اما تغییرات زیاد باعث شده هماهنگی و هارمونی مناسب را نداشته باشیم.

کربکندی درباره دیدار ایران برابر عراق که به تازگی دیک ادووکات، سرمربی با سابقه را استخدام کرده و در بازی نخست با کره‌جنوبی عملکرد بسیار خوبی داشت، اظهار کرد: قطعا یک تفکر دیگر در تیم عراق حاکم است. فقط بازی فیزیکی در دستور کار این تیم نیست. عراق بازیکنان متعصب و جنگنده‌ای دارد و اگر با یک ترکیب مناسب همخوانی پیدا کنند، خطرناک خواهند شد. به نظرم شیوه و تفکرات سرمربی جدید برای ما ناشناخته است. آن‌ها دو امتیاز از کره جنوبی گرفتند که برای ما مناسب بود اما این به شرطی است که عراق را شکست دهیم.

وی با اشاره به لزوم برقراری آرامش و حوصله در بازی تیم ملی مقابل عراق گفت: برای شکست دادن عراق با آرامش و حوصله بازی کردن مهم است. نباید تحت تاثیر این تیم قرار بگیریم. عراقی‌ها کاری می‌کنند که ما عصبی شویم و با جنگ‌های نزدیک و فیزیکی سعی می‌کنند بازی را از دست ما خارج کنند. ما در بازی‌های مقدماتی وقتی در بازی رفت باختیم، در بازی برگشت این تیم را بردیم چرا که با هماهنگی و حوصله فوتبال بازی کردیم و آن‌ها هیچ کاری نکردند.

این کارشناس باتجربه با اشاره به تدابیر سرمربی جدید عراق گفت: الان باید دید ادووکات چه تاکتیکی برای بازیکنان جنگنده و متعصب عراق دارد. ما در گروهی هستیم که باید مستقیم به جام جهانی برویم. در گروهی هستیم که یک مقدار راحت تر است. مساوی کردن همه تیم‌ها برای ما خوب بود اما به شرطی است که خودمان این بازی را ببریم.

این مربی فوتبال با بیان اینکه تیم ملی از نظر روانی در دیدار با سوریه آماده نبود و نباید مرتکب چنین موضوعی مقابل سایر تیم‌ها شود و گفت: شاید ایران از نظر روانی هم آمادگی لازم را نداشت چون در زمین خودمان میزبان سوریه بودیم و فکر می‌کردیم سوریه جایگاه قابل قبولی در آسیا ندارد و باید راحت و پرگل این تیم را شکست دهیم. اگر تفکرات بازیکنان در برابر هر تیمی به این شکل باشد، به مشکل می‌خوریم. وقتی تیم با خشونت و وقت گذرانی بازی می‌کند، روح و روان بازیکنان ما را بهم می ریزد و تاکتیک مدنظرمان را انجام نمی‌دهیم.

احمد نوراللهی ایران سوریه مقدماتی جام جهانی 2022

وی درباره اضافه شدن آزمون به خط حمله تیم ملی و افزایش جلسات تمرینی که موجب شناخت بیشتر بازیکنان و هماهنگی در تیم خواهد شد اظهار کرد: آمدن آزمون و بازی کردن با یک مهاجم دوم (طارمی) می‌تواند موثر باشد. تیم ما باید به طور همزمان با همه بازیکنان حمله و دفاع کند.  مهم‌تر از همه این است که ما در مقابل عراق عقب نیفتیم. اگر جلو باشیم و گل بزنیم، آن‌ها مطابق میل ما بازی می‌کنند و وارد حمله می‌شوند و انسجام دفاعی خود را از دست می‌دهند.

کربکندی درباره اینکه آیا تیم ملی می‌تواند صعود کم دغدغه‌ای به جام جهانی داشته باشد گفت: به نظرم می‌رسد با بازیکنانی که داریم باید مستقیما به جام جهانی صعود کنیم و توقفی در پیشرفت ما ایجاد نشود. مسلما کادرفنی با نتایجی که در دور قبل گرفت و ناامیدی ها را تمام کرد، اکنون اشراف کاملی بر تیم دارند. ضمن اینکه نبود سرمربی هم می‌توانست در دیدار با سوریه تاثیر گذار باشد چون وقتی سرمربی در کنار تیم باشد، تاثیرات به مراتب بیشتر از غیبتش است.

دیدگاه تان را بنویسید