گزارش جی پلاس از تغییر ترکیب دو تیم از جام ملت ها

17 تغییر ایران و عراق در 10 ماه!

تیم ملی ایران و عراق 10 ماه قبل در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که آن بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا و شروع انتخابی جام جهانی، یک بار دیگر سرنوشت این دو تیم برای صعود به مرحله سوم جام جهانی به یکدیگر گره خورده است.

از جام ملت‌ها تاکنون، تیم ملی ایران تغییر و تحولات زیادی داشته و کارلوس کی‌روش جای خود را به مارک ویلموتس داده است. در سوی دیگر، عراقی‌ها بعد از قطع همکاری با سرچکو کاتانچ، مجددا به درخواست هواداران قرارداد سرمربی اسلوونیایی خود را تمدید کردند.

با این حساب، سرمربی عراق برای این دیدار سنتی میان ایران و عراق، شناخت بیشتر نسبت به هم تای خود در ایران دارد اما از بازی دو تیم در جام ملت‌های آسیا تاکنون، چند بازیکن در ترکیب تیم ها تغییر کرده اند.

*تیم ملی ایران

ویلموتس نشان داده تفاوت‌های زیادی نسبت به کی‌روش دارد که یکی از این موارد، عدم دعوت از ملی‌پوشانی است که در تیم های خود نیمکت نشین هستند. حال فرقی نمی‌کند این بازیکن در لیگ برتر انگلیس نیمکت‌نشین باشد یا در لیگ برتر ایران.

در فهرست کنونی تیم ملی نسبت به جام ملت‌های آسیا تغییرات زیادی دیده می‌شود. بازیکنانی مانند سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و روزبه چشمی از ترکیب اصلی با عراق در جام ملت‌ها و همچنین اشکان دژاگه، پژمان منتظری، امیر عابدزاده و احسان حاج صفی که در آن دیدار نیمکت نشین بودند، غایب هستند.

در عوض چهره‌هایی مانند رشید مظاهری، محمد نادری، سیاوش یزدانی، علی کریمی، علی قلی‌زاده، محمد محبی و کاوه رضایی چهره‌های جدیدی محسوب می‌شوند که از شانس بازی برابر عراق برخوردارهستند.

در مجموع تیم ملی ایران با هفت تغییر نسبت به 10 ماه گذشته، مقابل عراق قرار می‌گیرد.

*تیم ملی عراق

تیم ملی عراق هم تغییراتی را نسبت به ماه‌های گذشته داشته است اما سرمربی عراقی ها درصدد جوان کردن این تیم است. او خیلی از بازیکنان رده سنی امید عراق را به تیم بزرگسالان دعوت کرده است.

علاء عبدالزهرا، فهد طالب، مصطفی محمد، ضرغام اسماعیل، میثم جبار، ابراهیم بایش، محمد قاسم، محمد جلیل، حسن محمود و شریف عبدالکاظم جزو بازیکنان جدید کاتانچ برای این دیدار هستند.

سرمربی اسلوونیایی عراق به جز عبدالزهرا و ضرغام اسماعیل که از تجربه بالایی برخوردار هستند، از بازیکنان 19 تا 21 ساله دعوت به عمل آورده و تیمش را جوان کرده است.

با این حال از تیم اصلی عراق که مقابل ایران قرار گرفت، فقط سه بازیکن تغییر کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید