گزارش ویژه صفحه رسمی پارالمپیک از ستاره والیبال نشسته ایران

مرتضی مهرزاد بلندقدترین مرد ایران: در گذشته مردم من را با دهان باز نگاه می کردند اما حالا سلفی می گیرند!

صفحه رسمی پارالمپیک 2020 توکیو در گزارشی ویژه به وضعیت مرتضی مهرزاد پرداخت و از قول او نوشت: قبل از اینکه والیبال نشسته را شروع کنم مردم من را با دهان باز نگاه می کردند اما حالا آن ها از دیدن من خوشحال می شوند و دوست دارند سلفی بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مرتضی مهرزاد از همان روز نخست بازی های پارالمپیک 2020 توکیو مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و در آستانه بازی نهایی تیم ملی والیبال نشسته ایران مقابل روسیه صفحه رسمی بازی ها در گزارشی کوتاه به زندگی این ملی پوش ایرانی پرداخت.

صفحه رسمی بازی های پارالمپیک 2020 توکیو نوشت:

مرتضی در سال 2011 رشته والیبال نشسته را انتخاب کرد. مربی او، مرتضی را در تلویزیون دید و به خاطر ویژگی منحصر به فردش یعنی قد بلند استعدادش را کشف کرد. او ابتدا در بازی های سطح پایین مسابقه داد اما در سال 2016 به تیم ملی دعوت شد و گذشته را فراموش کرد.

او با قد گیج کننده 2 متر و 46 سانتی متر بلندقدترین مرد ایران، دومین مرد بلند قد جهان و قدبلندترین ورزشکاری است که تا به حال در پارالمپیک شرکت کرده است.

او به آکرومگالی مبتلا است؛ بیماری که ناشی از ترشح بیش از حد هورمون رشد انسانی است. او معمولا از ویلچر یا عصا استفاده می کند چرا که در 15 سالگی به خاطر تصادف دوچرخه دچار شکستگی شدید لگن شد. همین باعث شد که رشد پای راست او متوقف شود و 6 اینچ کوتاه تر از پای چپ او باشد.

مرتضی مهرزاد گفت: من خانه نشین و منزوی بودم تا در نهایت به یک برنامه تلویزیونی دعوت شدم و از من خواسته شد والیبال نشسته را امتحان کنم.

او برای کسب طلای ریو و فینالیست شدن والیبال نشسته ایران در توکیو کمک زیادی کرد.

مهرزاد به مانند بسیاری از افراد شبیه به او ورزش را راهی برای مقابله با آن چه که زندگی به او تحمیل کرده بود، انتخاب کرد. او قبل از تشخیص بیماری اش به فوتبال و کاراته علاقه داشت.

او گفت: قبل از اینکه والیبال نشسته را شروع کنم مردم من را با دهان باز نگاه می کردند اما حالا آن ها از دیدن من خوشحال می شوند و دوست دارند سلفی بگیرند.  ورزش برای افراد دارای معلولیت مهم است. من خیلی خجالتی بودم و اصلا حرف نمیزدم. ابتدا از حرف زدن می ترسیدم اما هم تیمی هایم خیلی خوب با من برخورد و حمایتم کردند. این به همه افراد شبیه به من کمک میکند که روحیه خودشان را بالا ببرند و اعتماد به نفس داشته باشند. رویای اصلی من ایستادن دوباره روی سکوی پارالمپیک است.

  • fd \akjmb kn ارسالی در

    من خيلي آقاي مهرزاد را دوست دارم .

دیدگاه تان را بنویسید