نتایج ورزشکاران ایران در دهمین روز پارالمپیک توکیو

رکوردشکنی حامد امیری و کسب نشان خوشرنگ طلا/ اولین مدال تاریخ پاراتکواندو ایران به رنگ نقره؛ حذف کماندار کشورمان در تیر طلایی+عکس و ویدیو

کاروان ایران در روز دهم پارالمپیک توکیو در چهار رشته نماینده دارد و حامد امیری با کسب مدال طلا در پرتاب نیزه، تعداد مدال طلای کاروان ایران را دو رقمی کرد. مهدی پوررهنما نیز به مدال نقره پاراتکواندو دست پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کاروان ایران در روز دهم پارالمپیک 2020 توکیو در پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، پاراتکواندو و پارادوچرخه سواری به رقابت با حریفان پرداختند که درنهایت یک طلا و یک نقره را کسب کردند و مجموع مدال  های کاروان به عدد 20 رسید.

(جدول رده بندی مدالی پارالمپیک 2020 توکیو)

(برنامه و نتایج کامل ورزشکاران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو)

(اسامی مدال آوران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو)

پارادوومیدانی

حامد امیری در پرتاب وزنه کلاس F54 از ساعت 05:38 به رقابت با حریفان پرداخت. رقبای امیری از روسیه، اسلواکی، مکزیک، آمریکا و یونان بودند و حامد در بازی های المپیک 2020 رکورد 31.35 متر را به نام خود ثبت کرد.الکسی از روسیه با حدنصاب 31.19 به مدال نقره رسید و جاستین از آمریکا با حد نصاب رکورد 31.9 به مدال برنز رسید.

حامد امیری با پرتاب 31.35 متر رکورد این بازی‌ها را که پنج سال قبل در اختیار ورزشکار یونانی بود، به میزان 1.90 متر ارتقا داد و به مدال طلای بازی های پارالمپیک 2020 دست یافت.

امیری در 6 پرتاب خود رکوردهای زیر را به ثبت رساند؛

پرتاب اول: 31.27

پرتاب دوم: 29.49

پرتاب سوم: 29.99

پرتاب چهارم: 31.35

پرتاب پنجم:28.16

پرتاب ششم: خطا

پارالمپیک 2020- حامد امیری

پاراتیروکمان

غلامرضا رحیمی به مصاف کوین ماتر از آمریکا رفت و با نتیجه 6 بر 5 و در تیر طلایی تن به شکست داد و از دور مسابقات حذف شد.

رحیمی که با صدرنشینی در مرحله تعیین رنکینگ و با رکوردی بالاتر از حدنصاب پارالمپیک به این مرحله از مسابقات رسیده بود، فردا در بخش میکس ریکرو با همراهی زهرا نعمتی به مصاف حریفان خواهند رفت.

پارالمپیک 2020 - پاراتیر و کمان - غلامرضا رحیمی

پاراتکواندو

مهدی پوررهنما در دسته منهای 75 کیلوگرم از صبح امروز به رقابت با رقیبان پرداخت. پوررهنما، دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان که در دور اول رقابت‌ها استراحت داشت در اولین دیدارش در راه کسب طلا، به مصاف فاتح سلیک از ترکیه رفت و توانست با برتری قاطع با نتیجه  ٣٧ بر ٢١ به برتری دست یابد.  پوررهنما در مرحله نیمه نهایی به رقابت با حریف قزاقستانی پرداخت و با نتیجه 24 بر 6 به برتری رسید و راهی فینال شد. پوررهنما در فینال پارالمپیک 2020 به مصاف حریف مکزیکی رفت و تکواندوکار ایرانی با نتیجه 26 بر 10 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

رقابتهای پاراتکواندو برای نخستین بار است که در پارالمپیک برگزار می‌شود و مدال نقره پوررهنما نیز اولین مدال تاریخ پارالمپیک ایران است. 

پارالمپیک 2020- مهدی پوررهنما

پارادوچرخه سواری

مهدی محمدی در استقامت جاده کلاس CF -5 از ساعت 05:00 به رقابت با حریفان خود پرداخت و به دلیل لغزندگی به پایان خط نرسید.

مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده کلاس C۴_۵ پارالمپیک توکیو امروز جمعه در پیست فوجی برگزار شد و مهدی محمدی به همراه ۲۴ رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت.

در این رقابت که زیر بارندگی شدید برگزار شد محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند. علاوه بر محمدی چهار دوچرخه سوار دیگر هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند. 

خوشبختانه حال محمدی خوب است و مشکلی ندارد. 

محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.

 

  • ابراهیم ارسالی در

    بسم الله الرحمن و الرحیم
    تبریک به قهرمانان و آرزوی بهترینها.

دیدگاه تان را بنویسید