جی پلاس

اخبار مهم و تصاویر منتخب روز سوم بازی های پارالمپیک 2020 توکیو

اخبار مهم و تصاویر منتخب روز سوم پارالمپیک 2020 توکیو را در ادامه گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در سومین روز بازی های پارالمپیک 2020 توکیو ایران در چهار رشته پاراوزنه برداری، پارادوچرخه سواری، پاراتیروکمان و بسکتبال با ویلچر نماینده دارد.

در ادامه این گزارش علاوه بر اخبار مهم بازی ها و کاروان ایران، تصاویر منتخب از رقابت ورزشکاران کشورمان و دیگر پارالمپیکی ها را مشاهده می کنید.

اخبار کاروان ایران در سومین روز بازی های پارالمپیک توکیو

 

جعفری: امیدوارم مردم مدال نقره را از من بپذیرند

امیر جعفری بعد از کسب مدال نقره در وزنه برداری پارالمپیک توکیو گفت: خیلی خوشحالم که با این مدال کاروان ایران وارد جدول مدال های پارالمپیک شد. خیلی دوست داشتم این مدال طلا باشد و تلاشم را هم کردم. امیدوارم مردم کشورم این مدال را از من بپذیرند.

وی در خصوص اینکه چرا نتوانست در مهار وزنه های دوم و سوم موفق عمل کند،  تاکید کرد: کار من طبق پیش بینی جلو نرفت. این جزوی از شرایط مسابقه است و نتوانستم وزنه ها را ثبت کنم.

وزنه بردار پارالمپیکی وزن منهای 65 کیلوگرم ایران درباره اینکه با کسب مدال نقره بالاتر از پیش بینی های کمیته ملی پارالمپیک ظاهر شده است، گفت: در هفت، هشت ماه گذشته فشار مضاعفی به خودم وارد کردم برای اینکه بتوانم این جایگاه را تغییر بدهم. حتی می توانست این مدال خوشرنگ تر باشد ولی همین که توانستم این جایگاه را ارتقا بدهم و این مدال را به نام ایران بگیرم، خوشحالم.

جعفری درباره حریفانش در این دسته یادآور شد: حریف چینی را به خوبی می شناختم. او قهرمان سه دوره پارالمپیک است و این چهارمین مدال او است. می دانستم او چه وزنه ای را می تواند ثبت کند و شرایط مسابقه به گونه ای پیش رفت که الان به نقره قانع هستم.

رحیمی،  اولین رکوردشکن کاروان ایران

غلامرضا رحیمی پس از پایان کارش در مرحله تعیین رنکینگ ریکرو انفرادی مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، اظهار داشت: مسابقه خوب و سطح بالایی بود. من مثل همیشه تمام تلاشم را کردم تا بهترین نتیجه را کسب کرده و باعث افتخارآفرینی کشورم شوم.

وی که با صدرنشینی در مرحله تعیین رنکینگ و ارتقای رکورد پارالمپیک به مرحله بعدی مسابقات رسید، خاطر نشان کرد: امیدوارم در رقابت‌های روزهای آتی باعث شوم که پرچم کشورم بالاتر از دیگر کشورها قرار بگیرد و نتایجی بهتر از امروز کسب کنم.

این کماندار کشورمان در واکنش به طرح این موضوع که مردم از کماندار کشورمان در بازی‌های پارالمپیک انتظار کسب مدال دارند، گفت: ما قطعاً هرچه در توان داریم می‌گذاریم. البته دیگر رقبا هم تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، اما ما سعی می‌کنیم عملکردی بهتر داشته باشیم. 

رحیمی با اشاره به رقبای خود برای دستیابی به مدال پارالمپیک 2020 توکیو، تصریح کرد: حریفانم از ژاپن، فرانسه، آمریکا و تایلند خیلی خوب هستند، اما ما سعی می‌کنیم از آنها بهتر و برتر باشیم.

وی در مورد رقابت در هوای گرم هم اظهار داشت: ما به عشق اینکه پرچم کشورمان بالاتر از پرچم دیگر کشورها باشد در هر دمایی مبارزه می‌کنیم. ما تا پای جان تلاش و مبارزه می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم.

کری خوانی زهرا نعمتی و حریف چینی!

زهرا نعمتی پس از رقابتهای تعیین سطح گفت:  "من می توانم اعتراف کنم که وقتی برای اولین بار در ریو بازی کردم ، از او (کماندار چینی) مهارت بیشتری نداشتم ، اما در این مدت من در طول پنج سال آماده شده ام، بنابراین مهارت های من از آن زمان به بعد به طور قابل توجهی بهبود یافته است. من مطمئن هستم که این بار می توانم با او رقابت کنم."

همچنین  تیرانداز چینی نیز پس از این رقابتها و شکستن رکورد بازیهای پارالمپیک زنان گفت: در ریو ، من در اولین بازی های پارالمپیک خود حضور داشتم ، بنابراین واقعاً خاص بود. امروز اگرچه رکورد را شکستم ، اما در برخی از اهداف من بهترین عملکرد را نداشتم ، به همین دلیل مطمئن هستم که می توانم امتیازات بهتری در طول مسابقات بدست آورم.  من مطمئن هستم که می توانم مدال طلا را کسب کنم. "

نعمتی در خصوص رقابت های صبح امروز گفت: ابتدا باید بگویم رقابت ها در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و شرجی در حال برگزاری است و نمی توانم بگویم که شرایط برای همه یکسان است چون نمایندگان دیگر کشورها پوشش بانوان ایرانی را ندارند. در این دوره از بازی ها تمامی حریفان با حداکثر توان خود حضور پیدا کرده اند و رقابت های  دشواری پیش روی ما قرار دارد.  با این حال ما اینجا هستیم برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشیم. در این دوره از بازی ها، هم رقیب ایتالیایی من که با وی در لندن رقابت کردم و هم رقیب چینی (وو چونیان) که با او در ریو مسابقه دادم، در توکیو حضور پیدا کرده اند. با این حال احساس می کنم رقابت اصلی من با رقیب چینی باشد.

روایت سایت معتبر خارجی از زهرا نعمتی

زهرا نعمتی امروز رقابت های خود در پارالمپیک توکیو را شروع خواهد کرد. البته، مسابقات امروز مقدماتی است و در روزهای آینده، توزیع مدال صورت می گیرد که ملی پوش کشورمان بخت مسلم مدال طلا به شمار می رود. سایت اینساید دگیمز با توجه به این وضعیت، در گزارشی عنوان کرد: "زهرا نعمتی برنامه ریزی کرده تا سومین مدال طلای خود را در پارالمپیک توکیو کسب کند اما باید برای این مدال ریکرو، با وو چون یان از چین رقابت کند. در مسابقات 2016 ریو نیز این دو مسابقه دادند که نعمتی به طلا و وو به نقره رسید. البته، مدال برنز هم به میلنا اولزواسکا از لسهتان رسید. اکنون هر سه در توکیو به دنبال عنوان مورد علاقه شان هستند." البته، ایران در بازیهای پارالمپیک ریو موفق شد توسط غلامررضا رحیمی به مدال طلای مردان ریکرو نیز دست پیدا کند. این مدال در رقابت با نتسیری از تایلند و ابراهیم رنجبر (دیگر ملی پوش کشورمان) به دست آمد. این بار رقابت در توکیو ادامه دارد اما رنجبر موفق به کسب جواز حضور در بازی ها نشده است.

تمجید خاص IPC از ستاره تیروکمان ایران

سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک به بررسی حضور ورزشکاران شاخص در مسابقات روز سوم این بازیها که امروز انجام می شود، پرداخت. در این گزارش، زهرا نعمتی ملی پوش تیروکمان کشورمان در صدر توجهات و اهمیت قرار گرفته است. در این گزارش عنوان شده: "از هنگامی که زهرا نعمتی توانست در مسابقات 2015 قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یابد، به یکی از نقاط عطف و از بین برنده مرزهای محدودیت در زنان ورزشکار تبدیل شده است." در ادامه آمده است: "پس از آن که وی توانست مدال طلای ریکرو انفرادی را در پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو کسب کند، اکنون کسب سومین طلا در توکیو را هدف گذاری کرده است. البته نعمتی در لندن به نخستین بانوی قهرمان پارالمپیکی ایران تبدیل شد و در ریو نیز در المپیک و پارالمپیک مسابقه داد."

صحبت های تنها رکابزن ایران

مهدی محمدی رکابزن ایران در پایان رقابتش گفت: امیدوارم در سایر مسابقات نتایج بهتری بگیرم. برای سایر ورزشکاران ایران در دیگر رشته ها هم آرزوی موفقیت دارم.

فرهاد عصفوری سرمربی محمدی در پارالمپیک توکیو گفت: باتوجه به سطح بالای مسابقات، شاهد شکستن رکوردهای مختلف جهانی در این پیست بودیم. امیدواریم با نگاه مثبت وزیر جدید ورزش به ورزش قهرمانی بتوانیم یکی از این پیستها را در ایران داشته باشیم. یک پیست سرپوشیده و چوبی در زنجان در حال ساخت است و ۴۰ درصد مراحل فیزیکی اش انجام شده است. امیدوارم در آینده پیستی همانند پیست ژاپن داشته باشیم تا تمرینات دقیق و منظم انجام بدهیم و به رکوردهای جهانی نزدیک شویم. محمدی در قاره آسیا در رده نخست است و امیدواریم مدال او در دوره بعدی بازی های آسیایی بهتر از جاکارتا بشود.

2 تا 3 مدال در انتظار کمانداران ایران

 

غلامرضا شعبانی بهار در پایان رقابت صبح امروز کمانداران کشورمان در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو ضمن ابراز رضایت از عملکرد آنها اظهار داشت: امروز اولین روز مسابقات‌مان بود که سه نفر از بچه‌های ما صبح امروز رقابت خود را انجام دادند. خوشبختانه نتایج بچه‌ها تا به اینجای مسابقات خوب بوده است و امیدوارم در روزهای بعدی عملکردی بهتر هم داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که «پیش‌بینی شما از عملکرد کمانداران ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک چیست؟»، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی که دستیابی به مدال است. به اعتقاد من حداقل دو تا سه مدال کسب خواهیم کرد که این می‌تواند بیشتر هم باشد، البته رنگ مدال‌ها را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پایان از میزبانی ژاپنی‌ها در بازی‌های پارالمپیک 2020 ابراز رضایت کرد و گفت: میزبانی تا به اینجا خوب و رضایتبخش بوده، اما شرایط کرونایی است و باید بپذیریم که محدودیت‌هایی وجود دارد. البته بچه‌های ما مشکلی از بابت اسکان، تغذیه و دیگر موارد ندارند.

مجید کهتری سرمربی تیم تیروکمان ایران در خصوص عملکرد نمایندگان گفت: بازی ها همچون همیشه در بالاترین سطح برگزار می شود و طی روزهای آتی رقابت سنگینی را بین کمانداران شاهد خواهیم بود. اما من نسبت به عملکرد کمانداران کشورمان خوشبین هستم. با توجه به اینکه بازی ها به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد، بر نحوه عملکرد کمانداران ما تاثیر گذاشت با این حال چنین شرایطی شامل حال تمام ورزشکاران می شود. ما نسبت به بازی های پارالمپیک ریو پوست انداخته ایم و از این تیم شش نفره، فقط دو نفر که خانم نعمتی و آقای رحیمی هستند تجربه حضور در دوره های قبل را دارند. با این حال نگاه امیدوارانه ای به عملکرد کمانداران دارم. در حال حاضر بزرگان تیر و کمان جهان که عمدتا آسیایی هم هستند در این بازی ها حضور دارند. نمایندگانی از چین و کره ولی کمانداران ما نهایت تلاش خود را می کنند که سربلند از میدان خارج شوند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر: واقعیت بسکتبال ما همین است!

عباس آقا کوچکی بعد از شکست برابر آمریکا اظهار داشت: این بازی بهتر بودیم و ظاهرا استرس بچه‌ها نسبت با قبل کمتر شده بود. این دیدار نسبت به قبل، حریف سخت تری داشتیم اما بازی بهتری را انجام دادیم؛ هر چند شکست خوردیم.

وی با اشاره به شکست در بازی با استرالیا ادامه داد: واقعا اعتقاد دارم که استرالیا خیلی کار کرده و تیم بسیار خوبی بود اما کمی در شروع، تیم ما هیجانی کار کرد. فیلم بازی را بازبینی کردیم و سعی کردیم که برای این مسابقه تسلط بیشتری داشته باشیم. در مسابقه قبل ۱۵ امتیاز را زیر سبد از دست دادیم که این هم دلیل فنی دارد و هم دلیل سخت افزاری دارد.

او در پاسخ به این سئوال که تا چه اندازه‌ تیم ایران شانس صعود دارد، گفت: برای رسیدن به مرحله بعد، خیلی روی بازی با استرالیا و آلمان حساب کرده بودیم اما امروز آلمان با غلبه بر انگلیس و شکستی که ما از استرالیا پذیرفتیم، عملا شانسی برای صعود نداریم اما واقعیت بسکتبال با ویلچر هم همین است. با قهرمان پارالمپیک بازی کردیم و با قهرمان جام جهانی مسابقه داریم. البته جوانگرایی کردیم و این موضوع مهمی است.

 

 

تصاویر رقابت امروز ورزشکاران ایران

 

پارالمپیک 2020 وزنه برداری- امیر جعفری

بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو - ایران آمریکا

مهدی محمدی در دوچرخه سواری پارالمپیک

 

پاراتیروکمان ایران در پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی

 

پاراتیروکمان ایران در پارالمپیک توکیو محمدرضا زندی

 

 

پاراتیروکمان ایران در پارالمپیک توکیو فرزانه عسگری

 

 

پاراتیروکمان ایران در پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی

 

اخبار منتخب سومین روز پارالمپیک 2020 توکیو

 

کماندار چینی رکورد پارالمپیک را شکست و برای نعمتی خط و  نشان کشید 

 مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از صبح امروز در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما دنبال شد که در یکی از مسابقات برگزار شده، 24 کماندار در ماده ریکرو انفرادی به رقابت با هم پرداختند. در این رقابت وو چونیان از چین با امتیاز 642 ضمن دستیابی به رتبه اول رنکینگ، رکورد پارالمپیک را هم ارتقا بخشید. پس از او الیزابتا مینو از ایتالیا با 633 امتیاز دوم شد و زهرا نعمتی از کشورمان با 630 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد. با این اوصاف نعمتی در راه دستیابی به مدال طلا و در مراحل بعدی کار دشواری در مصاف با کماندار چینی خواهد داشت. او در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو پایین‌تر از زهرا نعمتی به مدال نقره ریکرو انفرادی رسیده و در ریکرو تیمی به مدال طلا دست یافته بود.

سوارکار بریتانیایی و دوازدهمین طلا!

«لی پیرسون» سوارکار 47 ساله بریتانیایی در جریان روز دوم از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو موفق به کسب مدال طلا شد تا نقش مهمی در صعود کاروان بریتانیا به رده دوم داشته باشد. این سوارکار که ششمین حضورش در پارالمپیک را تجربه می‌کند، تاکنون توانسته 12 طلا، 2 نقره و یک برنز در تاریخ این بازی‌ها به نام خود ثبت کند. 3 طلا در 2000 سیدنی، 3 طلا در 2004 آتن، 3 طلا در 2008 پکن، یک طلا و یک نقره و یک برنز در 2012 لندن، یک طلا و یک نقره در 2016 ریو و یک طلا نیز تاکنون در 2020 توکیو، مدال‌هایی بوده که پیرسون به دست آورده است. وی همچنین بیش از 30 مدال نیز در سطح مسابقات جهانی، پارالمپیک و قهرمانی اروپا در رشته پارا سوارکاری کسب کرده است.

13 کرونایی جدید در پارالمپیک

مسئولان برگزاری بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو تایید کردند که 13 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که البته هیچ کدام از افراد مبتلا شده، ورزشکار نیستند. ضمن اینکه هیچ کدام از این افراد داخل دهکده پارالمپیک حضور ندارند. این افراد کرونایی شامل 2 نفر از پرسنل مربوط به بازی‌ها، 2 نفر از رسانه‌ها و 9 کارگر پیمانکار هستند. این برای اولین بار از هفته گذشته (19 آگوست) است که تست کرونای هیچ ورزشکاری مثبت نشده است. بدین ترتیب تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در پارالمپیک از 12 آگوست تاکنون به 197 نفر رسید.

 

تصاویر رقابت ورزشکاران در پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

پاراتیروکمان پارالمپیک توکیو غلامرضا رحیمی

gettyimages-1234889505-1024x1024

gettyimages-1234889434-1024x1024

gettyimages-1234889436-1024x1024

gettyimages-1234889308-1024x1024

gettyimages-1234889669-1024x1024

gettyimages-1234889588-1024x1024

gettyimages-1234889813-1024x1024

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز سوم پارالمپیک

gettyimages-1336570407-1024x1024

gettyimages-1336570396-1024x1024

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید