جی پلاس؛ اخبار مهم روز پایانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو|

واکنش پدر کاراته‌کای عربستانی که گنج‌زاده را بیهوش کرد/ المپیک رویایی برای ایتالیا +عکس

۱۷ مرداد آخرین روز سی و دومین دوره بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، اخبار مهم آخرین روز المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در ادامه بخوانید.

 

شناگران آمریکایی و استرالیایی؛ پرافتخارترین و پرمدال‌ترین ورزشکاران

بازی‌های المپیک 2020 توکیو با قهرمانی تیم آمریکا، نایب قهرمانی چین، کسب رتبه سوم توسط ژاپن و ایستادن ایران در رده بیست‌وهفتم به پایان رسید. در پایان این بازی‌ها «کیلب درسل» شناگر آمریکایی به‌عنوان پرافتخارترین ورزشکار معرفی شد. این شناگر 24 ساله موفق به کسب پنج مدال طلا شد. همچنین «اِما مک‌کئون» شناگر زن استرالیایی با کسب چهار مدال طلا و سه برنز عنوان پرمدال‌ترین ورزشکار این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص داد. در المپیک 2020 توکیو 180 ورزشکار موفق به کسب حداقل دو مدال شدند.

انگاپت ارزشمندترین والیبالیست المپیک

 تیم ملی والیبال فرانسه که شروع ضعیفی در المپیک 2020 توکیو داشت در نهایت با پیروزی 3 بر 2 مقابل روسیه در بازی فینال، برای نخستین بار به عنوان قهرمانی المپیک رسید. اروین انگاپت که در فینال 26 امتیاز برای تیم ملی فرانسه کسب کرد در نهایت، عنوان باارزش‌ترین بازیکن المپیک را به خود اختصاص داد.

اسامی تیم رؤیایی (بهترین بازیکنان) والیبال المپیک 2020 توکیو به شرح زیر است:

باارزش‌ترین بازیکن: اروین انگاپت (فرانسه)

بهترین دریافت‌کننده: اروین انگاپت و ایگور کلیوکا (روسیه)

بهترین مدافع وسط: ایوان یاکوولف (روسیه) و بارتلمی شنینیز(فرانسه)

بهترین لیبرو: ژنیا گربنیکوف (فرانسه)

بهترین پاسور: لوسیانو دی‌چکو (آرژانتین)

بهترین قطر پاسور: ماکسیم میخایلوف (روسیه)

دورانت، باارزش‌ترین بازیکن بسکتبال المپیک شد

 کوین دورانت ستاره تیم ملی بسکتبال آمریکا در پایان بازی‌های المپیک 2020 توکیو به‌عنوان باارزش‌ترین بازیکن (MVP) انتخاب شد. تیم ملی آمریکا در فینال المپیک با نتیجه 87 بر 82 فرانسه را شکست داد و برای چهارمین بار متوالی، قهرمان المپیک شد. کوین دورانت که 29 امتیاز، شش ریباند و سه پاس‌گل برای آمریکا در این دیدار داشت، به‌عنوان باارزش‌ترین بازیکن بسکتبال المپیک انتخاب شد. دورانت در فینال المپیک 2012 لندن 30 امتیاز، در فینال المپیک 2016 ریو 30 امتیاز و در فینال المپیک 2020 توکیو 29 امتیاز برای تیمش کسب کرده است که یک رکورد به حساب می‌آید.

تمجید بایدن از ورزشکاران آمریکایی و دعوت به کاخ سفید

 جو بایدن رئیس جمهور و جیل بایدن بانوی اول روز شنبه از ورزشکاران المپیکی ایالات متحده به دلیل شجاعت و تلاش برای متحد ساختن کشور، یک روز پس از دعوت آنها به کاخ سفید تمجید کردند.دومین تیم بزرگ المپیک ایالات متحده با ۶۱۳ ورزشکار بیش از ۱۰۰ مدال در المپیک کسب کرد.

بایدن در یک تماس تصویری با ورزشکاران گفت: این فقط توانایی ورزشی شما نبود بلکه این شجاعت اخلاقی شما بود. شما به ما یادآوری می کنید که ما چه کشور شگفت انگیزی هستیم و باعث می شوید ما به عنوان یک کشور بسیار خوب به نظر برسیم.

بایدن همچنین از ورزشکاران مثل مانند سیمون بایلز ژیمناست آمریکایی که به دلیل نگرانی از سلامت روان از مسابقات انفرادی و تیمی مختلف کنار کشید، قدردانی کرد.

بایدن گفت: شما همه چیز را در مورد اینکه ما به عنوان مردم چگونه هستیم نشان دادید.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از رفتار جوانمردانه جویت در دوی ۸۰۰ متر و کمک به ورزشکار بوتسوانا تمجید کرد.

المپیک رویایی برای ایتالیا

اجازه ایتالیا به گروهی از ورزشکاران به تمرین در زمان قرنطینه در حالی که بسیاری که از کشورها در قرنطینه بودند جواب داد و این کشور بهترین نتیجه ممکن را در توکیو گرفت.  ورزشکاران ایتالیایی موفق به کسب ۳۹ مدال شده اند که بیشتر از قدرتهای سنتی ورزش های اروپایی آلمان و فرانسه است و حتی بیش از ۳۶  مدالی که ایتالیا در المپیک خانگی خود در رم در سال ۱۹۶۰ به دست آورده بودند. آنها  اکنون بهترین عملکرد خود را در تاریخ المپیک توانستند در توکیو ثبت کنند تا نشان دهند سیاستی که در زمان قرنطینه داشتند جواب داده است. جیووانی مالاگو رئیس کمیته المپیک ایتالیا که کشورش میزبان المپیک زمستانی ۲۰۳۲ است گفت: این بزرگترین المپیک برای ایتالیا بود. من به کل هیئت اعزامی  و به این تیم فوق العاده ای که به ایتالیا شادی بزرگی بخشیده است  بعد از یورو افتخار می کنم. در حالی که سایر کشورها سالن های ورزشی، استخرها و پیست ها را تعطیل می کردند، زیرا همه گیری جان میلیون ها نفر را در سراسر جهان گرفت، ایتالیا برای ۲۵۰ نفر از ورزشکاران نخبه شرایطی را فراهم کرد تا تمرین کنند و حتی مرخصی های بسیار کمی نیز به آنها می دادند. برای مدال آوران جدا از افتخار ملی مبلغ جایزه ای نیز وجود دارد که اکنون در انتظار  آنهاست.  برای کسانی که مدال طلا گرفتند  معادل ۱۸۰،۰۰۰ یورو  تقریباً سه برابر قهرمانان المپیک فرانسه پرداخت می شود.

طلای بسکتبال زنان هم به آمریکا رسید

در فینال بسکتبال زنان آمریکا با نتیجه ۹۰ بر ۷۵ ژاپن میزبان را از پیشرو برداشت و همانند بخش مردان این کشور طلا را به دست آورد.

نروژ و صربستان برنزی شدند

در رده بندی هندبال زنان تیم نروژ با نتیجه ۳۶ بر ۱۹ سوئد را برد و سوم شد.

کره جنوبی نیز ۳ بر صفر نتیجه رده بندی والیبال را به صربستان واگذار کرد.

تیم های کرواسی، آمریکا،  ایتالیا و مونته نگرو هم در جایگاه پنجم تا هشتم واترپلوی مردان ایستادند.

آخرین مدال طلای دوومیدانی به کنیا رسید

کیپچوگ از کنیا در ماراتن مردان موفق شد مدال طلا را به دست آورد. ناجیه از هلند و عبدی از بلژیک هم به نقره و برنز رسیدند.

Screenshot_20210808-081549_Chrome

پاداش یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری به کاراته کای عربستان

سجاد گنج زاده دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان و طارق حامدی دارنده ۲ طلای آسیا در دیدار فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته المپیک توکیو، به مصاف هم رفتند که در پایان کاراته کای عربستانی به علت وارد کردن ضربه شدید پا به صورت گنج زاده شکست خورد. در حالیکه یک دقیقه از این مبارزه گذشته بود و نتیجه ۴ بر صفر به سود کاراته کای عربستانی بود، طارق حامدی در حین مبارزه با پای چپ ضربه محکمی را به سمت راست صورت و گردن گنج زاده وارد کرد که منجر به بیهوشی گنج زاده و انتقال او با برانکارد به بیرون از تاتامی شد. پس از این اتفاق داوران وارد شور شدند و کاراته کای عربستانی به دلیل خطای شدید بازنده اعلام شد تا مدال طلای المپیک از آن گنج زاده شود. پس از این اتفاق وزیر ورزش عربستان اعلام کرد به طارق حامدی تنها مدال آور ورزش عربستان در المپیک توکیو مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دلار پاداش پرداخت خواهد شد.

محمد حامدی، پدر طارق حامدی کاراته کای عربستانی در گفت و گویی که با روزنامه الاقتصادیه عربستان داشت تاکید کرد که به پسرش افتخار می کند که توانست مدال نقره المپیک را به دست آورد.

او در واکنش به بازی فینال و شکست برابر حریفی از ایران گفت: در تمام نبردهای که طارق به میدان رفت برای او دعا کردم. باید اعتراف کنم که وقتی تلاش طارق را که می دیدم اشک شوق ریختم با این حال ناراحت شدم که نتوانست مدال طلا را کسب کند.

او ادامه داد: ما از ظلمی که داور در بازی فینال به طارق کرد ناراحت شدیم. حرکت طارق دفاع از خود بود و اصلا هجومی نبود با این حال سجده شکر به جای آوردم و گفتم حسبی الله و نعم الوکیل. طارق یک مدال تاریخی را از دست داد اما در آینده جبران خواهد کرد.

رسانه های عربستانی هم به شدت از داوری انتقاد کردند تا جایی که حتی پیام های اعتراضی زیادی که روی صفحه توییتر داور ترکیه ای گذاشتند باعث شد تا او صفحه خود را ببندد.

 

سجاد گنج زاده المپیک 2020 توکیو

دیدگاه تان را بنویسید