جی پلاس

ایران در حسرت لژیونر پخش زنده!

فوتبال ایران با وجود داشتن بیش از 30 بازیکن لژیونر، هنوز نتوانسته نمایندگان زیادی در لیگ های معتبر اروپا داشته باشد؛ لژیونرهایی که می توانند چارچوب شبکه های تلویزیونی بزرگ جهان را تسخیر کنند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ وقتی می‌گوییم لژیونر پخش زنده، یعنی بازیکنان ایرانی که بازی های آن ها از طریق شبکه های بزرگ فوتبال جهان و حداقل در سطح قابل قبول فوتبال اروپا دیده می شود و تلویزیون ایران هم این مسابقات را در جدول پخش زنده خود قرار می دهد.

شاید الان به جرات بتوان گفت که حدود 30 بازیکن ایرانی با سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی در تیم های مختلف جهان از قطر و چین تا کشورهای اروپایی بازی می کنند ولی چند بازیکن ایرانی وجود دارد که به واسطه حضور در لیگ ها و تیم های معتبر جهان، در جدول پخش زنده شبکه های تلویزیونی مطرح و همینطور تلویزیون ایران قرار گیرد؟

با فاصله گرفتن از دوران حضور ستاره های ایرانی در بوندس لیگای آلمان و برخی بازیکنان مانند جواد نکونام در لالیگا، رحمان رضایی در سری آ، آندرانیک تیموریان در بولتون، اشکان دژاگه در فولام، اکنون فقط یک بازیکن ایرانی در پنج لیگ معتبر اروپا حضور دارد و مهدی طارمی توانسته در برخی مسابقات مهم مانند لیگ قهرمانان اروپا دیده شود.

بازیکنی مانند سردار آزمون هم با وجود اخبار و حواشی مختلف، هنوز به حضورش در زنیت ادامه می دهد اما بقیه لژیونرها هنوز به یک قدمی درخشش در پنج لیگ معتبر اروپا نرسیده‌اند؛ برخی مانند جهانبخش عقب گرد داشتند و سایرین هم از تیمی به تیم دیگر می روند بدون اینکه پیشرفتی حاصل شود.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به لژیونرهایی که می توانند در فصل جاری با درخشش خود، شبکه های تلویزیونی بزرگ جهان را تسخیر کنند؛ مانند آنچه مهدی طارمی با پرتو و جهانبخش با برایتون مقابل چلسی انجام دادند.

سامان قدوس – برنتفورد انگلیس

سامان مسیر متفاوتی را برای رسیدن به لیگ برتر انگلیس طی کرد. او مستقیما به تیمی در بالاترین سطح فوتبال اروپا نرفت بلکه از لیگ دسته یک و با برنتفورد مسیر دشوار صعود را پیمود و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، در فصل جاری در مسابقات به میدان می رود. باید امیدوار باشیم او رفته رفته به ترکیب اصلی راه پیدا کند و با استفاده از نبوغ و توانایی های خود، خاطرات خوشی را برای ایرانی ها رقم بزند.

مهدی طارمی – پورتو پرتغال

مهدی فصل گذشته نشان داد که می تواند در لیگ های بزرگتر هم به میدان برود. نمایش های او در لیگ قهرمانان اروپا، منجر به قرار گرفتنش در تیزر رسمی یوفا برای شروع فصل جدید شده است. در نتیجه هواداران منتظرند طارمی با گلزنی و حرکات زیبای خود، پلی به حضور در لیگ های معتبر اروپا بزند.

طارمی

سردار آزمون – لیگ قهرمانان اروپا

با وجود سال‌ها حضور در فوتبال روسیه، هنوز سردار به تیم مطرح اروپایی نرفته و فقط اخبار و ویدیوی گل‌هایش به دست مخاطبان می رسد. در واقع کسی برای تماشای بازی های زنیت وقت نمی گذارد؛ مگر اینکه مانند چند فصل قبل زنیت با بایرن مونیخ یا اتلتیتکو مادرید بازی داشته باشد و بازی های سردار هم از طریق شبکه های تلویزیونی دیده شود.

سردار آزمون

با این حال همه امیدوارند او در روزهای باقی مانده به تیمی در بوندس لیگا یا سری آ ایتالیا منتقل شود و بیش از گذشته در مرکز توجهات قرار گیرد و عملکردش به چشم بیاید.

علیرضا جهانبخش – فاینورد هلند

علیرضا با ترک انگلیس و برایتون، یکی از تصمیمات مهم زندگی خود را گرفت؛ در واقع او می توانست در انگلیس بماند و یک قمار بزرگ را برای آینده فوتبالی خود انجام دهد اما تصمیم گرفت به فاینورد برود و بیشتر بازی کند. با این انتقال، بازی های علیرضا نهایتا مقابل تیم های بزرگ هلند مانند آژاکس و آیندهوون یا در مراحل نهایی لیگ اروپا دیده خواهد شد و امید چندانی به قرار گرفتن او در مرکز توجهات نیست.

دیدگاه تان را بنویسید