در گفت وگوی هاشم صیامی با جی پلاس مطرح شد

چرا نام احسان حدادی از رنکینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی حذف شد؟

رئیس فدراسیون دوومیدانی اظهاراتی را در مورد دلیل خارج شدن احسان حدادی از رنکینگ جهانی و همچنین نتایج دوومیدانی‌کاران در المپیک بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بعد از المپیک توکیو فدراسیون جهانی دوومیدانی رنکینگ جدید را اعلام کرد و بر اساس آن نام احسان حدادی ورزشکار صاحب نام کشورمان از لیست خارج شده بود.

طبق قوانین IAAF ورزشکار برای حضور داشتن در رنکینگ در طول سال باید در سه تا پنج مسابقه معتبر شرکت کند اما احسان حدادی در دو سال اخیر فقط در دو مسابقه بین‌المللی شرکت کرده و به همین خاطر در رنکینگ جدید، جایگاهی برای او در نظر گرفته نشده بنابراین این‌ مسئله ارتباطی به‌ عملکرد این ورزشکار در المپیک ندارد.

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: طبق قوانین بین‌المللی هر دوومیدانی‌کار باید در یک تعداد مسابقه شرکت کند.احسان حدادی باید دوباره در چند مسابقه خوب شرکت کند تا در رنکینگ قرار بگیرد. حدادی به دلیل آسیب دیدگی‌هایی که داشت  مدت زیادی نتوانست در مسابقات حضور داشته باشد و باید رقابت را در مسابقات آغاز کند.

او افزود: احسان ورزشکار بزرگ و به نوعی برند دوومیدانی ما است، افتخارات زیادی برای ما کسب کرده است. به هر حال خیلی از ورزشکاران در یک دوره‌ای نتیجه دلخواهشان را بدست نمی‌آورند اما ما باید به شرایط واقع بینانه نگاه کنیم؛ وقتی ورزشکار در مسابقه شرکت نمی‌کند مشخص است در رنکینگ جایگاهی نخواهد داشت و این اتفاق به خاطر نتایج ضعیف نیست. من احساس می‌کنم احسان به روزهای اوج خود برمی‌گردد.

صیامی در مورد نتایج دوومیدانی کاران در المپیک توکیو گفت: تجربه خوبی بود؛ به هر حال بالاترین سطح ورزش دنیا را که می‌بینیم ذهن باز می‌شود و امیدوارم بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم. زمانی که برای کاری خیلی تلاش می‌کنی و به نتیجه نمی‌رسد خیلی ناراحت کننده است ولی باید بپذیریم برای کسب مدال هم فدراسیون هم کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش و جوانان باید تلاش بیشتری کنند چون کار خیلی سختی است. من خودم  به شخصه زمانی که چهار ورزشکار به کسب سهمیه نزدیک شدند برایم خیلی سخت بود اما برای کسب مدال خیلی باید تلاش کنیم و نیاز به کار دراز مدت داریم. حسن تفتیان و فرزانه فصیحی همین که توانستند وارد المپیک شوند بسیار ارزشمند است اما باز هم می‌گویم برای مدال تلاش چند برابر باید داشته باشیم.

هاشم صیامی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه از همین الان باید به فکر المپیک 2024 باشیم گفت: ما 9 ورودی مسابقات جوانان جهان کسب کردیم که از لحاظ کمی خیلی ارزشمند است و همین‌ها پشتوانه دوومیدانی هستند. باور کنید تمام تلاشمان را داریم می‌کنیم که اتفاقات خوبی مانند لیگ، مسابقات برون مرزی و جذب مربی با دانش رخ دهد تا در المپیک بعدی به نتایج دلخواه برسیم اما باید بپذیریم که در دوومیدانی صدم ثانیه و میلی‌مترها تاثیرگذار است بنابراین کار سختی برای کسب مدال خواهیم داشت. ما به کار دراز مدت نیاز داریم و از روز اول که آمدم با این هدف بوده شرایطی را فراهم کنیم که هیچ ورزشکاری مشکل نداشته باشد و موانع را در حد عدالت از سر راه برداریم.      

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید