جی پلاس

سورپرایز اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی/ بازگشت به عصر دورگه ها!

پس از مکاتبات ایران با فیفا و AFC و اخذ پاسپورت ایرانی برای مدافع شاغل در لیگ دو انگلیس، دراگان اسکوچیچ از سورپرایز خود در شهریورماه رونمایی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی و عارف غلامی از ناحیه رباط صلیبی و دوری بلند مدت این دو بازیکن از بازی های ملی، دراگان اسکوچیچ دست به کار شده و با تلاش های فدراسیون فوتبال، به سراغ یک بازیکن جدید رفته است.

رایان تفضلی، بازیکن دورگه ایرانی – بریتانیایی شاغل در لیگ دسته دوم انگلیس و در تیم وایکامب واندرز است که بعد از مدت ها پاسپورت ایرانی خود را دریافت کرده و حالا در انتظار فرا رسیدن نخستین اردوی تیم ملی و حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی است. 

اسکوچیچ برای پوشش جای خالی دو مدافع تیم ملی و همینطور ترمیم لایه های دفاعی تیمش، دست روی این بازیکن 29 ساله گذاشته که از سال ها قبل و با حضور در سطوح پایین فوتبال انگلیس، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود ولی هیچ گاه به تیم ملی دعوت نشد. حتی چندی قبل وحید هاشمیان دستیار اسکوچیچ، درباره دعوت از این بازیکن گفته بود:"وقتی بازیکنی با همین کیفیت در لیگ ایران داریم، چه لزومی برای دعوت از بازیکنان دو رگه دارد؟"

با این حال، حالا اسکوچیچ و تفضلی در آستانه شروع همکاری در تیم ملی هستند و این بازیکن دورگه می تواند با وجود حضور در سطح سوم فوتبال باشگاهی انگلیس، همراه با ایران جام جهانی را هم تجربه کند. 

رایان تفضلی

مصدومیت بد موقع پورعلی گنجی و عارف غلامی در آستانه شروع بازی های انتخابی جام جهانی، یک توفیق اجباری برای تفضلی بود تا فرصت بازی ملی و حضور در کنار بازیکنان بزرگ جهان در رویدادی مانند جام جهانی را به دست آورد. 

حالا این بازیکن برای بازی با سوریه و عراق به تیم ملی دعوت خواهد شد و با سه مدافع لژیونر تیم ملی یعنی شجاع خلیل زاده، محمدحسبن کنعانی زادگان و سید مجید حسینی رقابت خواهد کرد. 

رایان تفضلی را بیشتر بشناسید

رایان تفضلی متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۱ در ساتن انگلیس و از خانواده ای که پدرش ایرانی است . او فوتبال پایه اش را از مدرسه پرورشاستعداد شهر ساتن یعنی ساوتهمپتون شروع کرد. باشگاهی که تئو ولکات، آلکس اوکسلید چمبرلین و گرت بیل از محصولات آن هستند.

او علی رغم توجه مسئولین ساتن (ساوتهمپتون) خیلی در آن تیم مورد استفاده قرار نگرفت و پس از انتقالی قرضی به تیم سالیسبوری سیتی در دسته های پایین تر و بازگشت به ساوتهمپتون به خاطر فیزیک خاصش از تیم کنار گذاشته شد. او به دسته های خیلی پایین تر رفت. به صورت آزاد به ایستلای اف سی پیوست و بعد کمبریج سیتی در دسته بالاترش و بعد به تیمی قوی تر به نام منسفیلد تاون پیوست تا روند صعودی اش را حفظ کند و با این تیم به لیگ ۲ صعود کرد تا ۳ فصل قبل هم در همین تیم و در پاور لیگ ۲ شروع کند.

این بازیکن 194 سانتی متری که از بازیکنان ثابت وایکامب واندرز محسوب می شود، قادر به صحبت به زبان فارسی نیست و مطمئنا از این حیث در تیم ملی با مشکلاتی همراه خواهد شد ولی او می گوید به خاطر پدرس، بازیکنانی مانند علی دایی را می شناسد. 

او پیش از این عنوان کرده بود که بازی کردن برای تیم ملی ایران یک رویا است و دوست دارد در صورت ایجاد فرصت لازم به تیم ملی دعوت شود اما کی روش از این کار صرف نظر کرد و دوران مربیگری ویلموتس هم به این کار قد نداد تا اسکوچیچ این بازیکن را با تیمش همراه کند. 

رایان تفضلی

دیدگاه تان را بنویسید