در گفت و گو با جی پلاس

واکنش بیژن مقانلو به عملکرد ضعیف تکواندوکاران ایران در المپیک توکیو

کارشناس تکواندو ایران گفت: المپیک ریو یک اتفاق بود و نباید نتایج و ارزیابی آن را به توکیو تعمیم بدهیم.

لینک کوتاه کپی شد

بیژن مقانلو کارشناس تکواندو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد نمایندگان این رشته در المپیک توکیو اظهار کرد: به نظرم با توجه به شرایط موجود بعد از بازگشت از توکیو، کادر فنی باید عملکرد بچه‌ها را دقیق بررسی کنند؛ در حقیقت باید بعد از ریو تا این المپیک را باید و براساس آن یک ریشه یابی کنند که در آینده بهتر باشیم.

او در مورد تکرار نتایج ضعیف المپیک ریو در توکیو تصریح کرد: ریو یک اتفاق بود؛ اگر قبل از ریو را نگاه کنیم می‌بینیم مبارزان قهرمان جهان داشتیم، قهرمان آسیا در تیم بوده که چهار طلای آسیایی داشته و بازیکنان رنک یک دنیا بودند بنابراین جریان ریو کاملا با المپیک توکیو فرق می‌کند. ریو اتفاقات خاص خودش را داشت و بعد از المپیک ریو هم اتفاقات خاص خودش را دارد پس ما نمی‌توانیم ارزیابی که از دوره قبلی داریم به این دوره تعمیم بدهیم چون بعد از المپیک ریو حضور ما در مسابقات و چگونگی کسب سهمیه کاملا باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مقانلو افزود: هر مسابقه ارزش و معیار خودش را دارد اما المپیک به خاطر اینکه رویدادی است که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود و بیشتر مورد توجه است پررنگ تر دیده می‌شود اما نمی‌شود قهرمانی‌های مختلف آسیایی، جهانی و دیگر مسابقات را نادیده گرفت.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم با توجه به زمان کمی که تا المپیک بعدی داریم، علی رغم اینکه کار سختی است بتوانیم تیم خوبی تشکیل بدهیم و نماینده‌ ایده آلی در مسابقات گرندپری، جهانی و آسیایی داشته باشیم تا در انتها مجوز حضور در المپیک را بدست بیاوریم و بتوانیم در المپیک بعدی با درس گرفتن از گذشته عملکرد بهتری به نمایش بگذاریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید