جی پلاس؛ در حال به روز رسانی...

اخبار مهم روز سوم المپیک 2020 توکیو| سه شگفتی بزرگ رقم خورد!+عکس

مهم ترین اخبار و حواشی روز سوم بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم روز سوم المپیک را در ادامه بخوانید.

خداحافظی رکورددار حضور در المپیک

 اوکسانا چوسویتینا، ورزشکار 46 ساله دارنده مدال طلای المپیک در سال 1992 میلادی و سه مدال طلای جهان در رشته ژیمناستیک از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. این ورزشکار اهل ازبکستان به خبرگزاری تاس روسیه گفت: اکنون همه چیز به پایان رسید. دیگر به این دوران باز نمی‌گردم. 46 سال دارم! کارهای زیادی باید انجام دهم و زمان جبران فرا رسیده است. المپیک توکیو هشتمین حضور اوکسانا چوسویتینا در این بازی‌ها است و در این بخش میان ورزشکاران المپیکی رکورددار محسوب می‌شود.

برادر و خواهر مدال آور توکیو

در رقابت‌های امروز جودو یوتا آبه در فینال وزن -52 کیلوگرم بانوان موفق به کسب مدال طلا شد و یک ساعت بعد، هیفومی آبه برادرش در فینال وزن -66 کیلوگرم مردان مدال طلا را از آن خود کرد.

photo_2021-07-25_16-04-26

 گرما باز هم در المپیک تلفات داد

در جریان توزیع مدال المپیک در مسابقات تیراندازی یک داوطلب به دلیل گرمای شدید بیهوش شد.این داوطلب بعد از اهدای مدال تفنگ بادی ۱۰ متر مردان، از سکو فاصله گرفت تا مدال آوران عکس یادگاری بگیرند اما بعد از مدتی این داوطلب از شدت گرما روی زمین سقوط کرد.کارمندان و کادر پزشکی به سمت این داوطلب رفتند و با برانکارد او را به مرکز درمانی منتقل کردند. پیش از این یک کماندار روس در جریان مسابقه به دلیل شدت گرما و رطوبت بیهوش شده بود. به دلیل گرما کمیته بین‌المللی المپیک مسابقات دوی ماراتن و پیاده روی را به ساپورو منتقل کرد.

 

دستگیری فردی در مترو ژاپن به دلیل توهین به المپیک

پلیس در شهر ناگویای مرکز ژاپن فردی را که در حال پرتاب کاغذهای انتقادی از بازی های المپیک توکیو بود در مترو بازداشت کرد. این حادثه اواخر عصر شنبه رخ داد. این فرد کارمند ۵۹ ساله یک شرکت در مترو ناگویا بود و از پنجره آگهی های تبلیغاتی ضد المپیک را به بیرون پرتاب می کرد. پلیس بلافاصله وارد عمل شد و او را دستگیر کرد. وی متهم به خسارت به مترو است. البته این حادثه منجر به تاخیر در تردد قطارها نشد. بازی های المپیک توکیو تا ۸ آگوست ادامه دارد. بیشتر مردم ژاپن با المپیک مخالف هستند ولی این رقابت ها زیر سایه ترس ویروس کرونا در ژاپن در حال برگزاری است.

سه شگفتی بزرگ در روز سوم

در ادامه بازی‌های المپیک توکیو امروز در مسابقات تنیس زنان اشلی بارتی بانوی شماره یک جهان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این تنیسور استرالیایی در رقابت اول خود مقابل سارا سوریبز از اسپانیا دادای رنک ۴۸ جهان قرار گرفت که با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیازهای ۶-۴، ۶-۳ مغلوب شد.

پیش از این جید جونز بریتانیایی و قهرمان دو دوره المپیک مقابل کیمیا علیزاده شکست خورد. لی دائوهون تکواندوکار مطرح کره جنوبی دیگر ورزشکار پرآوازه ای بود که امروز شکست خورد.

شناگر ۱۸ ساله تونسی قهرمان المپیک شد

احمد هفناوی، نوجوان تونسی روز یک‌شنبه المپیک را متحیر کرد و طلای ۴۰۰ متر آزاد مردان  را به‌دست آورد. این نوجوان ۱۸ ساله در ۵۰ متر آخر مسابقه سریع حرکت کرد تا با زمان  ۳:۳۶:۴۳ به مدال طلا برسد و جک مک لاولین استرالیایی و شناگر آمریکایی کیران اسمیت در رده‌های دوم و سوم قرار گیرند. این یک موفقیت بزرگ برای تونس بود. وی بعد از قهرمانی گفت: نمی‌توانم باور کنم، این شگفت انگیز است. من امروز صبح بهتر از دیروز در آب بودم. من الان قهرمان المپیک هستم. فقط سرم را در آب گذاشتم و رقابت کردم و به چیزی فکر نکردم.  باورم نمی‌شود. این یک رویا است که به واقعیت تبدیل شده است. این شناگر به دومین شناگر تاریخ تونس تبدیل می‌شود که مدال طلای المپیک را به دست می‌آورد.

ژاپن برنده اولین طلای تاریخ اسکیت در المپیک شد

یوتو هوریگوم ژاپنی در مسابقات اسکیت بازیهای المپیک، با گرفتن طلا تاریخ ساز شد. اسکیت برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ وارد شد و ورزشکاران این رشته فرصت رقابت در بالاترین سطح را پیدا کردند و در نهایت یوتو هوریگوم یک طلای دیگر برای میزبان رقابت ها به دست آورد. ورزشکار برزیلی نقره گرفت و آمریکا در رده سوم ایستاد و مدال برنز کسب کرد.  ۸ نفر در بخش فینال این دسته فعالیت کردند که هوریگوم با امتیاز ۳۷.۱۸ عنوان قهرمانی المپیک را به دست آورد.

اندی ماری از تنیس انصراف داد

اندی ماری به دلیل کشیدگی عضله پا از مسابقات انفرادی المپیک2020 توکیو انصراف داد. تنیسور بریتانیایی و دارنده ۲ مدال طلای المپیک در مسابقات تیمی شرکت می‌کند.

ثبت رکورد المپیک تپانچه بادی زنان توسط ورزشکار چینی

در دومین روز بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مرحله مقدماتی تپانچه بادی زنان انجام شد که جیانگ رانشین چینی توانست رکورد المپیک این ماده را ثبت کند. این ورزشکار چینی رکورد ۵۸۷.۲۳ را به ثبت رساند و به عنوان نفر اول راهی فینال شد. او همچنین بهترین رکورد جهانی را در مرحله مقدماتی ثبت کرد. او در م حله فینال در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید. هانیه رستمیان تنها نماینده ایران در این ماده بود که دهم شد و به فینال نرسید.

رکورد زنی ورزشکار 52 ساله

نینو سالوکوادزه از لسلی تامپسون، ویلی (کانادا) و کرستین پالم (سوئد) پیشی گرفت و به عنوان تنها زن تاریخ المپیک شناخته شد که در ۹ دوره المپیک حضور داشته است. این تیرانداز ۵۲ ساله تاکنون در المپیک سه مدال کسب کرده است.

بازی‌های المپیک ۱۹۸۸، طلا - تپانچه بادی ۱۰ متر برای اتحاد جماهیر شوروی (URS)

بازی های المپیک ۱۹۸۸، نقره - تپانچه ۲۵ متر برای اتحاد جماهیر شوروی (URS)

بازی‌های المپیک ۲۰۰۸، برنز - تپانچه بادی ۱۰ متری برای گرجستان (GEO)

او از المپیک ۱۹۸۸ تاکنون در این رقابت‌ها حاضر بوده و ابتدا برای شوروی و اکنون برای گرجستان رقابت می‌کند.

آمریکا بالاخره مدال گرفت

چیس کالیز از ایالات متحده در المپیک توکیو، روز یک‌شنبه در شنا و در زمان ۴: ۰۹.۴۲ مدال طلای ۴۰۰ متر مختلط مردان را به دست آورد. هموطن او یعنی جی لیترلند با زمان ۴: ۱۰.۲۸ مدال نقره را بر گردن آویخت و برندون اسمیت از استرالیا با زمان ۴: ۱۰.۳۸ برنز گرفت. به این ترتیب آمریکا که در روز اول رقابت‌ها به مدال نرسیده بود، توانست در شروع روز دوم وارد جدول توزیع مدال‌ها شود و اولین طلای خود را در رشته شنا به دست آورد. در حال حاضر چین با ۳ طلا و ۱ برنز در صدر است و آمریکا با یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم است و قطعا رقابت سختی بین این دو کشور در جدول مدال‌ها در روزهای آتی وجود خواهد داشت.

تصاویر منتخب المپیکی روز سوم

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید