گزارش جی پلاس؛

اخبار کاروان ایران در روز نخست المپیک 2020 توکیو+ عکس و ویدیو

نازنین ملایی و میلاد وزیری دو ملی پوش ایرانی بودند که در روز نخست المپیک 2020 توکیو به مصاف رقبا رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو کارش را با قایقرانی آغاز کرد و نازنین ملایی در روئینگ به مصاف رقبا رفت و موفق به صعود به یک چهارم نهایی شد.

صفحه رسمی بازی های نیز تصویری از زنان ایران در مراسم افتتاحیه منتشر کرد

photo_2021-07-23_20-20-20

نکته جالب توجه در تیم بسکتبال تفاوت کفش های حامد حدادی با دیگران بود که گویا کفش سایز مناسب برای او پیدا نشد!

رژه کاروان ایران در المپیک

رژه کاروان ایران در المپیک

رژه کاروان ایران در المپیک

رژه کاروان ایران در المپیک

رژه کاروان ایران در المپیک

رژه کاروان ایران

رژه کاروان ایران

رژه کاروان ایران

رژه کاروان

رژه کاروان

رژه کاروان

رژه کاروان ایران در افتتاحیه

رژه کاروان ایران در افتتاحیه

تیم ملی بسکتبال کشورمان پیش از آغاز مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو

 

جزئیات رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک توکیو

نصرالله سجادی با اشاره به اینکه تا ساعاتی دیگر ورزشکاران ایرانی در افتتاحیه بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند،‌ اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی،‌ تلاش کرده ایم ورزشکارانی که فردا (شنبه) مسابقه ندارند در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با سرپرستان،‌ روسای فدراسیون های ورزشی و مربیان،‌ فقط ورزشکارانی در افتتاحیه مسابقات شرکت می‌کنند که روز شنبه مسابقه نخواهند داشت و به تمامی کشورهای شرکت کننده در المپیک حتی کشورهایی که با ۵۰۰ تا ۶۰۰ ورزشکار در المپیک حاضر شده اند، ‌اجازه داده نشده است که بیش از شش نفر همراه در مراسم افتتاحیه داشته باشند.

 سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو با بیان اینکه پنج نفر از مربیان کاروان اعزامی ایران به المپیک به همراه بنده به عنوان سرپرست کاروان در مراسم رژه افتتاحیه حضور خواهیم داشت،‌ گفت: تلاش کرده ایم از بیشتر رشته هایی که تاکنون در توکیو حضور پیدا کرده اند،‌ حداقل نماینده ای در رژه داشته باشیم و امیدواریم مراسم افتتاحیه به خوبی برگزار شود و بتوانیم در این دوره از مسابقات موفق و سربلند باشیم و تمامی ورزشکاران ایرانی بتوانند نتایج مطلوبی را با دعای خیر مردم ایران به دست آورند.

ایران؛ بیستمین کاروانِ رژه افتتاحیه

مراسم افتتاحیه سی‌ودومین دوره المپیک از ساعت 15:30 امروز (جمعه - 20 به وقت محلی) در ژاپن آغاز می‌شود. بر همین اساس طبق حروف الفبای زبان ژاپنی کاروان ایران به‌عنوان بیستمین کاروان در ورزشگاه ملی توکیو رژه می‌رود.

صمد نیکخواه بهرامی و هانیه رستمیان پرچمداران کاروان ایران در مراسم افتتاحیه هستند.

نازنین ملایی به رژه کاروان در افتتاحیه المپیک اضافه شد

پیش از این حضور نازنین ملایی در مراسم رژه افتتاحیه المپیک توکیو بستگی به عملکردش در رقابت امروز قایقرانی روئینگ داشت و با توجه به اینکه توانست صعود مستقیم به یک چهارم نهایی داشته باشد، بنابراین به ترکیب ورزشکاران ایران در مراسم افتتاحیه اضافه شد. تعداد ایرانی های حاضر در مراسم رژه هم ۲۵ نفر شد که شامل ۶ نفر از کادر و ۱۹ ورزشکار است. مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو ساعت 15:30 امروز به وقت تهران (۲۰ به وقت محلی) برگزار می‌شود.

فرزام: برای اولین بار صعود مستقیم به یک چهارم نهایی المپیک داشتیم

افشین فرزام در باره ی عملکرد نازنین ملایی در نخستین روز بازی های المپیک و صعود  مستقیم به مرحله یک چهارم نهایی رویینگ یک نفره زنان بیان کرد: خوشبختانه مشکلی برای دستش پیش نیامد و نازنین ملایی در هزار متر اول از رقیب آمریکایی خود جلوتر بود. رقیب آمریکایی اش در سال ۲۰۱۹ با قهرمانی در جهان سهمیه المپیک گرفته بود. رقیب بلاروسی اش هم قهرمان اروپا بود. ملایی در ۱۵۰۰ متر خوب کار کند و نخواستیم در ۵۰۰ متر آخر فشار بیاوریم تا خدایی نکرده دستش اذیت شود.

او ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ رویینگ توانستیم صعود مستقیم به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشیم که البته کار او در این مرحله بسیار سخت‌تر است اما نازنین شرایط جسمی و روحی خوبی دارد و فردا هم دو جلسه تمرین خواهیم داشت.

فرزام در مورد قایقی که ملایی با آن مسابقه داد نیز گفت: ما امکان استفاده از قایق اروپایی هم داشتیم اما متاسفانه ۶ تا ۷ سال  است که  پای خود را از آسیا بیرون نگذاشته ایم بنابراین نخواستم ریسک کنم و ترجیح دادم با همان قایق آسیایی رقابت کند. اگر ملایی در مسابقات قهرمانی جهان با قایق ایتالیایی تمرین و مسابقه داده بود آن قایق را انتخاب می‌کردم. اکنون هم با قایقی که برایش انتخاب شد، راحت بود. اگر شرایط ما مانند دیگر کشورها نرمال بود یعنی تجهیزات و امکانات مناسب  فراهم بود و در مسابقات قهرمانی جهان و کاپ جهانی حضور داشتیم، نتیجه بهتر از این می شد. متاسفانه فقط داریم زمان را از دست می دهیم  و به جای اینکه تندتر به سمت جلو حرکت کنیم، آرام آرام  پیش می رویم.

سرمربی رویینگ در مورد اینکه ملایی برای حضور در المپیک توکیو تمرین در پیست  ۲ هزار متر نداشته است، گفت: بعد از دو ماه ملایی در پیست دو هزار متر پارو زد. بعد از کسب سهمیه المپیک دیگر نتوانست در مسافت حضور داشته باشد. دو روز گذشته هم تمرین در این پیست داشتیم اما به خاطر شرایط دستش خیلی به او فشار نیاوردم تا مشکل ساز نشود.

رقیبان سابریست های ایران در المپیک توکیو

مجتبی عابدینی - شائوا گوردون از کانادا (عابدینی با شکست نماینده کانادا در دور بعد حریف ژیلاگی از مجارستان  قهرمان دو دوره المپیک می شود)

علی پاکدامن - آندراس زاتماری از مجارستان(نفر ۱۲ جهان) (در صورت پیروزی پاکدامن با برنده جدال هارتونگ آلمانی و درسی مجارستانی دیدار می کند)

محمد رهبری - اپیتی از فرانسه (نفر شش جهان) (حریف احتمالی رهبری هم در دور بعد برنده سامل از ایتالیا و ژو از چین است)

رسانه لهستانی: والیبال ایران می‌تواند دردسرساز شود

رسانه ورزشی لهستان درباره بازی این کشور با ایران در اولین گام از بازی های المپیک نوشت: "ولادیمیر آلکنو مربی معروف روس هدایت والیبالیست های ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برعهده دارد. آلکنو مربی باتجربه ای است که طلای المپیک لندن ۲۰۱۲ را به نام خود کرده است. تیم ملی والیبال ایران درحالی پا به میدان این رقابت ها خواهد گذاشت که در لیگ ملت های والیبال نتایج خوبی نگرفت و در این مسابقات به کلی نا امید شد. در رقابت های لیگ ملت های والیبال که در ریمینی ایتالیا پیگیری شد تیم ملی والیبال ایران به پنج پیروزی و ۱۰ شکست دست یافت. " این رسانه لهستانی با اشاره به شکست ایران مقابل لهستان در لیگ ملت های والیبال ادامه داد: "در ست سوم دیدار ایران و لهستان در لیگ ملت های والیبال آلکنو بر سر بازیکنان فریاد زد: خجالت نمی کشید؟  همسران، فرزندان و والدین شما این بازی را تماشا نمی کنند!؟  البته این صحبت ها بی تاثیر بود و ایران در آن بازی شکست خورد. بعد از لیگ ملت های والیبال تیم ملی والیبال ایران درگیر حاشیه های رسانه ای شد چرا که فرهاد قائمی ملی پوش ایرانی با صحبت هایی در رسانه ها علیه آلکنو جو تیم ملی ایران را متشنج کرد. باید دید که جو متشنج شده در تیم ملی والیبال بر عملکرد والیبالیست های ایران در توکیو تاثیر خواهد گذاشت یا خیر؟ لهستانی ها در سه مسابقه اخیر با ایران به پیروزی رسیدند. البته تیم ملی والیبال ایران در صورت برخوردار بودن از شرایط خوب می تواند برای لهستان دردسر ایجاد کند. "

آخرین وضعیت آمادگی نیما عالمیان از زبان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز

نیما عالمیان  نماینده تنیس روی میز ایران است که شنبه، ۲ مرداد اولین مسابقه خود را برگزار می‌کند. او از ساعت ۱۲ به وقت ایران برابر پل درینکهال انگلیسی به میدان می‌رود.  عالمیان در صورت پیروزی برابر نماینده انگلیس به دور دوم مقدماتی راه  پیدا می‌کند و با برد در این مرحله  می‌تواند به جدول اصلی رقابت‌ها وارد شود. جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم  ملی در مورد آخرین وضعیت عالمیان گفت: نیما از نظر روانی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد. مخصوصا اینکه با حریف خود در مسابقات آزاد قطر در سال ۲۰۱۹ بازی کرده و برنده شده است. خوشبختانه از نظر جسمی هم مشکلی ندارد. با توجه به ماساژ و فیزیوتراپی انجام شده، دستش هم آسیب دیدگی ندارد. امروز آخرین تمرینش را با اسکاچکوف(پینگ‌پنگ‌باز روس)  انجام می‌دهد.  امیدوارم فردا با روحیه مناسب و شرایط خوب به جنگ حریف انگلیسی برود و اولین برد خود را در این دوره از  بازی‌ها به دست بیاورد.

استکی: با وجود قرعه سخت با تمام توان به میدان خواهیم رفت

علیرضا استکی، درباره شرایط ملی‌پوشان بوکس اظهار داشت: از زمان ورود به توکیو پنج جلسه تمرین را برگزار کردیم و بچه‌ها از لحاظ جسمانی، روحی و روانی عالی هستند و از لحاظ شرایط وزنی نیز همه چیز خوب است. کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است و به همین دلیل میزبانی مسابقات ضعیف است، اما با این وجود در حال جا افتادن هستیم. 

تسنیم نوشت: وی در مورد برگزاری مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های بوکس عنوان کرد:  اگر بچه‌ها در این دیدارها موفق به پیروزی شوند، کار دشواری خواهند داشت و هر دو به مصاف سید یک مسابقات خواهند رفت.  قهرمان جهان در سال 2019 از کوبا حریف شه‌بخش است و بوکسور اوکراینی و سید یک وزن 75- کیلوگرم نیز با موسوی مبارزه خواهد کرد. 

سرمربی تیم ملی بوکس خاطر نشان کرد: با وجود قرعه سخت، با تمام توان به میدان خواهیم رفت تا همانگونه که در مسابقات قهرمانی آسیا از سد قهرمانان جهان عبور کردیم، در المپیک نیز این موضوع را تکرار کنیم. در حال حاضر مسابقه اول بچه‌ها مهم است و در صورت پیروزی مقابل حریفان ابتدایی درباره دیدارهای آینده فکر و صحبت خواهیم کرد.

یزدانی یا آمریکایی؛ طلای المپیک به کدام کشتی‌گیر می‌رسد؟

کاروان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز ۱۱ سهمیه کسب کرده است. یک سایت خارجی (bloodyelbow) در گزارشی به تحلیل کشتی‌گیران اوزان مختلف در المپیک پرداخت و حسن یزدانی را یکی از شانس‌های کسب مدال المپیک معرفی کرد. در این گزارش در تحلیل وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد آمده است: حسن یزدانی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ قرار است عنوان دیگری را در المپیک کسب کند اما در مسیر او مردی خواهد بود که هرگز او را شکست نداده است، دیوید تیلور آمریکایی. این دو کشتی‌گیر برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۱۷ با یکدیگر دیدار کردند، جایی که تیلور، یزدانی بزرگ را شکست داد. در سال ۲۰۱۸ آنها خیلی زود به مصاف هم رفتند. هر دو نفر آمادگی خوبی داشتند و یزدانی در اولین عملکرد خود پیشرفت کرده بود اما سرعت و توانایی تیلور متفاوت بود. تیلور با خیالی آسوده عنوان جهانی را به دست آورد. مصدومیت شدید زانو باعث شد تیلور در سال ۲۰۱۹ از رقابت‌ها کناره‌گیری کند و آمریکا در جام جهانی انفرادی ۲۰۲۰ شرکت نکند. تیلور از آن زمان تاکنون چند بار در مسابقات مختلف شرکت کرده اما هرگز برابر نخبگان بین‌المللی قرار نگرفته است. او با چند رقیب داخلی از جمله جردن باروز بزرگ کشتی گیر بزرگ جهان در یک وزن مسابقه داخلی داده است. با حذف تیلور، حسن یزدانی پیشرفت خوبی داشت. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ با شکست کشتی‌گیرانی همچون نایفونوف عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد. دشوار است تصور کنید کسی غیر از تیلور یا یزدانی طلای المپیک را در توکیو کسب کند. آیا تیلور سرعت خود را کاهش داده و کشتی‌گیر آمریکایی سومین پیروزی متوالی برابر "یزدانی بزرگ" را کسب خواهد کرد؟

صعود تاریخی نازنین ملایی به یک چهارم نهایی قایقرانی روئینگ

نازنین ملایی تنها قایقران زن ایران در المپیک به عنوان اولین نماینده کاروان ایران از ساعت 5 صبح جمعه یک مرداد به مصاف رقبا رفت و با قرار گرفتن در جایگاه سوم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. ملایی برای اولین بار در تاریخ قایقرانی روئینگ ایران در المپیک مستقیما به این مرحله رسید. او در خط 6 دسته یک مسابقات روئینگ تک نفره سنگین وزن (2 هزار متر) با 5 قایقران دیگر رقابت کرد. تاتسیانا کلیموویچ از بلاروس، کارا کوهلر از آمریکا، اسرا محمد از سودان، الخاندرا آلونسو از پاراگوئه و استر توکو از نیجریه در دسته نازنین ملایی حاضر بودند. نمایندگان آمریکا و بلاروس اول و دوم شدند. سه قایقران دیگر هم به شانس مجدد راه یافتند. ملایی روز دوشنبه (ساعت 4:30 تا 5 صبح) در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف رقبای خود می رود.

نازنین ملایی قایقرانی المپیک

اعلام رکورد ورودی وزنه بردار فوق سنگین ایران

رکورد ورودی وزنه‌برداران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو اعلام شد و ایران دو وزنه‌بردار در دسته‌های ۱۰۹ و فوق سنگین دارد و علی مرادی رییس فدراسیون ایران هم جزو هیات ژوری رقابت‌های وزنه برداری المپیک توکیو است.

دسته ۱۰۹ کیلوگرم

در این دسته ۹ وزنه بردار حضور دارند. اکبر ژورائف از ازبکستان با ۴۳۰ کیلوگرم بیشترین رکورد ورودی را دارد. پس از او سیمون مارتیروسیان با ۴۲۰ کیلوگرم و نماینده ژاپن با ۴۱۵ کیلوگرم قرار دارند. رکورد ورودی علی هاشمی نماینده ایران به همراه وزنه بردار روسیه ۴۱۲ کیلوگرم است.

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم

در این دسته ۸ وزنه بردار به رقابت می‌پردازند. لاشا تالاخادزه با رکورد ورودی ۴۶۰ کیلوگرم در این وزن یکه تازی می‌کند. علی داودی نماینده ایران با ۴۴۲ کیلوگرم پس از تالاخادزه بیشترین رکورد ورودی را دارد.اعلام

دیدگاه تان را بنویسید