مهرشاد افقری در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش المپیکی شنا: نمی‌توان حتی به فینال هم فکر کرد/ با تمرین در عمق نیم متر سهمیه را کسب کردم!

ملی پوش شنا ایران گفت: سطح المپیک بالاتر از هر رقابتی است بنابراین نمی‌توان به مدال و حتی حضور در فینال هم فکر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مهرشاد افقری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص کسب سهمیه المپیک در رشته شنا پس از 14 سال اظهار کرد: خوشحالم که بعد از 14 سال توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم. خیلی از افراد بودند که کمک کردند تا ما به مسابقات اعزام شویم و همین باعث شد من رکورد بزنم و سهمیه را هم بدست بیاورم؛ واقعا حس خوبی است که بعد از 14سال این طلسم شکسته شد.

او افزود: حس می کنم سطح مسابقات بلغارستان بالاتر از لیگ کشور خودمان بود چون رکوردهایی که آنجا ثبت می‌شد واقعا پایین تر از رکورد ملی بود و توانستم خودم را با سطح رقابت‌ها هماهنگ کنم. از همه جای اروپا ورزشکار حضور داشت و همان طور که می‌دانید اروپا قاره‌ای است که به رشته شنا اهمیت زیادی می‌دهد.

افقری با اشاره به کسب سهمیه المپیک با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: بعد از شیوع کرونا رشته شنا خصوصا در اصفهان آسیب زیادی دید چون اصفهان پر جمعیت است اما استخر ملی مانند آزادی تهران ندارد اما مسئولان خیلی زحمت کشیدند که برای ما استخر مهیا کنند تا  زودتر به تمرین برگردیم. خیلی سختی کشیدیم و حتی در استخر 20 متری با عمق نیم متر تمرین کردیم؛ شرایط سختی بود و پوستمان آسیب دید من هم تمام تلاشم را کردم در پایان افرادی که برای ما زحمت کشیدند را راضی و خوشحال نگه دارم.

ملی پوش شنا در ادامه صحبت‌های خود گفت: سطح المپیک خیلی بالاتر از هر مسابقاتی است و صددرصد نمی‌توان به  مدال و حتی حضور در فینال هم فکر کرد؛ تنها تلاشی که در این مسابقات می‌توانم انجام دهم ارتقاء رکود ملی است چون اکنون برای بحث مدال در المپیک خیلی زود است.

مهرشاد افقری در پایان صحبت‌های خود در مورد انتظاراتش از مسئولان عالی رتبه ورزش در زمان باقی مانده به المپیک توکیو تصریح کرد: در حال حاضر زمان زیادی به المپیک باقی نمانده و کار خاصی در این مدت نمی‌توان انجام داد چون یک شناگر نزدیک به دو ماه زمان احتیاج دارد که به روند عادی تمرینی برگردد تا دوباره بتواند برای آمادگی در مسابقه سخت تمرین کند. شرایط سخت است و فقط یک سری اردوی متمرکز در تهران می‌تواند خوب باشد؛ یک سری امکانات که کمک کننده باشد و در اصل مسائلی که خود مسئولان به آن واقف هستند اما خیلی کم پیش می‌آید که انجام دهند!

دیدگاه تان را بنویسید