جی پلاس

جودوکار ایران به دنبال حضور در المپیک به عنوان ورزشکار آزاد!

ملی پوش جودو ایران گفت: حضورم در المپیک موضوعی نیست که سر آن بحث و جنگ کنیم و تنها کاری که از دست مسئولان بر می‌آید این است که حمایت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پس از مدت‌ها انتظار و ارائه دفاعیات فدراسیون جودو کشورمان به دادگاه   CAS در خصوص تعلیق، این دادگاه بررسی را به فدراسیون جهانی سپرد و در نهایت 9 اردیبهشت ماه سال جاری فداسیون بین‌المللی رای خود را مبنی بر تعلیق 4 ساله جودو ایران که از شهریور 98 آغاز شده و تا شهریور 1402 ادامه دارد صادر کرد و فدراسیون جودو تا 21 روز فرصت خواهد داشت.   

با توجه به محرومیت جودو ایران این امکان وجود دارد که محمد بریمانلو حضور در المپیک توکیو را از دست بدهد که البته مسئولان در تلاش هستند با رایزنی از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند.

محمد بریمانلو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس در خصوص رای ijf اظهار کرد: انتظار این رای را از قبل داشتیم چون دادگاه پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فرستاده بود که یک زمانی هم از تعلیق درآمدیم. قرار بود رای گیری انجام و در کمیته انضباطی این موضوع بررسی شود که اگر قرار است  تعلیق را داشته باشیم که دوباره اعمال شود اگرهم نه که از تعلیق خارج شویم و ما هم در مسابقات آسیایی شرکت کردیم. در نهایت کمیته انضباطی تصمیم بر 4 سال تعلیق گرفت که دو سال آن سپری شده است.

او با اشاره به ایجاد بی انگیزگی جودوکاران گفت: در واقع فدراسیون و وزارت ورزش باید حمایت کنند. با توجه به اینکه مسابقات برون مرزی‌ تعطیل است می‌توانند اردوهای تیم ملی را برگزار کنند، هر دو ماه یک بار کمپ بین‌المللی داشته باشیم که حداقل برای مسابقات داخلی انگیزه وجود داشته باشد؛ از طرفی مسابقات لیگ را بهتر از سال برگزار کنند و  مسابقات جایزه بزرگ هم برگزار شود چون این تنها دلیل انگیزشی برای تمرین کردن بچه‌ها می‌تواند باشد وگرنه خیلی از ورزشکاران که سال‌های آخر ورزش کردنشان است فکر نمی‌کنم دو سال دیگر به اردو بیایند و مسابقه بدهند بنابراین به رشته‌های دیگر می‌روند.

بریمانلو در خصوص احتمال از دست دادن المپیک توکیو با توجه به شرایط ایجاد شده تصریح کرد: اگر کمیته ملی المپیک صحبت کند احتمال دارد به عنوان بازیکن آزاد در المپیک شرکت کنم و هنوز تصمیمی گرفته نشده و باید ببینیم فدراسیون چه کاری از دستش بر می‌آید.

ملی پوش جودو ایران در پایان صحبت‌های خودگفت: کمیته بین‌المللی المپیک باید به این موضوع ورود پیدا کند و باید ببینیم حمایت می‌کنند یا خیر؛ در هر حال قوانین نظام است و ما هم چارچوب‌هایی داریم و نمی‌توانیم آن را رد کنیم. تنها کاری که از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون بر می‌آید این است که حداقل حمایت کنند و این موضوعی نیست که سر آن جنگ و بحث کنیم. الان المپیک نزدیک است و من مسابقه نمی‌دهم به خاطر یک سری چارچوب‌ها بنابراین انتظار دارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت کنند نه اینکه رها شویم.

 

امیر ساعد وکیل، وکیل حقوقی فدراسیون جودو پیش از این درباره احتمال باطل نشدن بلیت المپیکی محمد بریمانلو گفت:یکی از اهداف ما همین است که بتوانیم دادگاه عالی ورزش را مجاب کنیم این محرومیت شامل سهمیه المپیک نمی‌شود تا نماینده ایران بتواند در بازی‌های توکیو حضور داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید