امین کامیابی در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش جودو: بسیاری قید این رشته را زدند /امیدوارم هرچه زودتر تعلیق را بردارند

ملی پوش جوانان جودو گفت: تعلیق ضربه بزرگی به جودو زد و تمام دوستان ملی پوشم که به آن‌ها در تماس هستم قید این رشته را زده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بعد از تصمیم فدراسیون جهانی جودو مبنی برتعلیق جودو بسیاری از مبارزان این رشته در ایران دچار مشکل شدند و بسیاری هم امیدشان را برای حضور در المپیک 2020 توکیو از دست دادند. کامیابی نیا نایب قهرمان آسیا که در رشته کوراش هم فعالیت می کند از جمله ورزشکارانی است که هنوز امیدوار است مشکلات فدراسیون حل شود تا بتواند شانس خود را برای حضور درتوکیو و البته مسابقات دیگر امتحان کند.

امین کامیابی ملی پوش جوان جودو ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط خود اظهار کرد: علی رغم تعلیق مسابقات لیگ و قهرمانی کشور برگزار می‌شد اما بعد از شیوع کرونا باشگاه‌ها و کلا مسابقات تعطیل شد و آن طور که باید تمرینی ندارم. فدراسیون هم که کلا ورزشکاران را رها کرده‌ و جواب تماس هم نمی‌دهد در صورتی که در این اوضاع باید حداقل به ورزشکاران به خصوص ورزشکاران جوان اهمیت بدهند.

او با اشاره به حضور خود در مسابقات کوراش گفت: رقابت‌های کوراش آغاز شده و من هم می‌خواهم تمرین کنم تا عضو تیم ملی این رشته شوم. مسابقات کشوری کوراش که سال گذشته برگزار شد من در اردوی تیم ملی جودو بودم و نتوانستم در آن رقابت شرکت کنم حتی انتخابی آسیایی جوانان هم در رشته کوراش شرکت کردم اما سرمربی تیم ملی گفت فعلا باید تمرکزت فقط روی جودو باشد.

او در مورد تعلیق جودو ایران از طرف فدراسیون جهانی تصریح کرد: قرار بود اول مهر جواب دادگاه حکمیت ورزش مشخص شود اما فعلا به تاخیر افتاد. تعلیق ضربه سنگینی به ما وارد کرد. تمام دوستان ملی پوشم که با آن‌‌ها در تماس هستم هیچ کدام تمرین ندارند، دنبال شغل هستند 70 درصدشان قید جودو را زده‌اند و می‌گویند جودو دیگر تمام شد و هیچ امیدی نداریم اما من خودم به شخصه  بدنم را تا حدی آماده نگه داشته‌ام و خدایی نکرده اگر جودو تعلیق شود ادامه فعالیت ورزشی‌ام در رشته کوراش خواهد بود چون نمی‌شود ورزش را رها کرد.

ملی پوش جودو در پاسخ به این سوال که آیا شانس حضور در المپیک را برای خودش متصور است یا خیر، گفت: من در مسابقات آسیایی جوانان مدال نقره را کسب کردم و قرار بود در رقابت‌های جوانان جهان شرکت کنیم؛ هر ورزشکاری که در این رقابت شرکت کند رنکینگ بزرگسالان را هم خواهد داشت ما در اردو بودیم که جودو تعلیق شد اگر این اتفاق نمی‌افتاد من می‌توانستم در انتخابی المپیک هم شرکت کنم. امیدوارم جواب دادگاه مثبت باشد چون هنوز 5 ماه تا المپیک مانده و با دوماه تمرین بدن آماده می‌شود؛ مسابقات انتخابی  هنوز تمام نشده و بقیه ملی پوشان می‌توانند در آن شرکت کنند و شانس حضور در المپیک را داریم.

کامیابی در خصوص احتمال برگزاری لیگ جودو گفت: در اخبار گفته شده گویا قرار است لیگ جودو برگزار شود اما برگزار هم که شود تیمی وجود ندارد؛ قبلا ورزشکاران تمام کارشان را کنار گذاشته بودند و تمرین می‌کردند اما الان با این شرایط من که در تیم جوانان هستم وضعیتم این گونه است چه برسد به ورزشکارانی که سن بیشتری دارند. 

او در پایان صحبت‌های خود درباره اینکه هنوز حکم دریافت کمربند دان خود را دریافت نکرده تصریح کرد: من برای گرفتن حکم دان یک و دو به فدراسیون رفتم  مدارک هم بردم و فرم دریافت کمربند را هم پر کردم بعد که دوباره برای پیگیری رفتم نامم اصلا سیستم نبود.

دیدگاه تان را بنویسید