رکورددار پرتاب وزنه زنان در گفت وگو با جی پلاس

لیلا رجبی: به همه دختران المپیکی ایران افتخار می‌کنم/ دلتنگ دوومیدانی هستم اما برنمی‌گردم

تنها مدال آور دوومیدانی زنان ایران در بازی های آسیایی که سابقه حضور در المپیک را هم دارد گفت: به همه دختران ایرانی حاض درتوکیو افتخار می کنم چون می دانم اعزام به این بازی ها و کسب سهمیه چقدر سخت است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، لیلا رجبی رکورددار پرتاب وزنه زنان ایران بعد از المپیک ریو از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد و حالا به مربی گری و دیگر فعالیت های ورزشی مشغول است. او در گفت وگو با اعتماد درباره علت عدم بازگشتش به دوومیدانی با وجود دلتنگی برای آن صحبت کرد. 

*مدت هاست لیلا رجبی در دوومیدانی حضور ندارد. دلتنگ بازگشت به میادین نمی شوی؟

بیشتر از 20 سال زندگی من در ورزش حرفه ای بوده اما هر چیزی زمان  خودش را دارد و دوره خوب و بد را شامل می شود. در هر صورت آن دوران گذشت و بعضی وقت ها دلتنگ می شوم اما  فکر می کنم آمادگی لازم برای برگشتن به دوومیدانی را ندارم و اصلا دوست ندارم فشار و استرس مسابقه را تحمل کنم

 

لیلا رجبی

*چند روز دیگر بازی های المپیک آغاز می شود و دوباره شورو هیجان در جهان حاکم خواهد شد.

من دو بار ورودی بازی های المپیک را کسب کردم و این مهم ترین رویداد ورزشی جهان است که هرچهارسال یک بار برگزار می شود. تمام ورزشکاران دوست دارند که در این بازی ها افتخار آفرین باشند و قهرمانی و مدال به دست بیاورند.

*بسیاری معتقد هستند که المپیک قابل مقایسه با هیچ مسابقه دیگری نیست. شما که حضور در این بازی ها را تجربه کردید چه نظری در این باره دارید؟

از نظر مسائل روحی و روانی خیلی شرایط سختی در المپیک حکم فرماست. مسابقات جهانی و آسیایی در هر رشته به صورت جدا برگزار می شود و وقتی ورزشکار اعزام می شود حالت خودمانی دارد و افراد یکدیگر را می شناسند اما بازی های المپیک یک کاروان بزرگ است که براساس اهمیت بازی ها مراسم بدرقه  و افتتاحیه و ... را شامل می شود. در این دوره تماشاگ نیست اما در گذشته وقتی وارد ورزشگاه یا حتی دهکده بازی ها می شدی فشار خاصی را حس می کردی. ضمن اینکه در المپیک یک کاروان از شما انتظار دارد واین فشار و استرس را بالا می برد. شرکت در این بازی ها واقعا سخت است و مسئولیت زیادی را روی دوش ورزشکار می گذارد.

*آمادگی جسمانی در المپیک مهم تر است یا شرایط روحی و روانی؟

هردو مهم است و نمی شود دو فاکتو را جدا کرد. همه ورزشکاران با آمادگی بالا به مسابقات می آیند و از آن طرف شرایط روحی هم مهم است. متاسفانه در ایران روانشناس ورزشی کم داریم و به همین دلیل برای خیلی از ورزشکاران در این رقابت ها مشکل پیش می آید و نمی توانند پتانسیل واقعی خودشان را نشان بدهنند.

*درباره دختران المپیکی ایران در توکیو چه نظری دارید.

خیلی خوشحالم دختران ما به نسبت دوره های قبل سهم بیشتری در کاروان دارند. برای همه آرزوی موفقیت دارم  و امیدوارم با دست پر برگردند. به همه آن ها افتخار می کنم چون می دانم اعزام به این بازی ها و کسب سهمیه چقدر سخت است.

لیلا رجبی

دیدگاه تان را بنویسید