در گفت و گو با جی پلاس

تنها المپیکی دوچرخه سواری به دنبال بهترین نتیجه تاریخ ایران/ صفرزاده: انتظار مدال منطقی نیست

ملی پوش دوچرخه سواری ایران گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم نمی‌توان از دوچرخه سواری انتظار مدال المپیک داشت اما تمام تلاشم را می‌کنم به هدفی که دارم برسم.

لینک کوتاه کپی شد

سعید صفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط خود در آستانه آغاز المپیک ۲۰۲۰ اظهار کرد: تمرینات و اردوهای موثر و خوبی را پشت سر گذاشتیم و مکمل این اردوها چهار مسابقه‌ای بود که در ترکیه شرکت کردیم و می‌توان گفت به آمادگی کامل رسیدم.  دوران کرونا واقعا به ما آسیب زد چون در هیچ مسابقه‌ای نتوانستیم حضور پیدا کنیم؛ دوچرخه سواری یک رشته هوازی است؛ بدشانسی ما این بود که در آسیا کلا مسابقات لغو شد اما در اروپا برخی از  مسابقات برگزار می‌شد و شرایط بهتری داشتند اما ما هم به کمک سرمربی تیم ملی تلاش کردیم مسابقاتمان را شبیه سازی کنیم و تمرینات سنگینی داشته باشیم تا از قافله عقب نمانیم.

سعید صفرزاده

او افزود: دوچرخه سواری یک رشته تجهیزات محور است یعنی سخت افزار خیلی مهم است و تاثیر مستقیمی در کسب نتیجه دارد. ما به علت تحریم‌ها و تورم ارز کمی در مضیقه هستیم اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد این کمبودها به چشم نیاید. طبق المپیک ریو توقع اگر واقع بینانه بخواهیم نگاه کنیم از دوچرخه سواری نمی‌توان انتظار مدال داشت و منطقی نیست اما اگر بتوانم به هدفی که برای خودم قرار دادم یعنی جزو  50 تا 60 نفر اول مسابقه را تمام کنم هم من و هم فدراسیون راضی خواهد بود چون اگر من به این مهم دست پیدا کنم می‌توان گفت بهترین نتیجه تاریخ المپیک ایران در دوچرخه سواری خواهد بود.  در هر حال تمام تلاشم را می‌کنم نتیجه قابل قبولی را کسب کنم و از مردم می‌خواهم با ارسال انرژی مثبت به من کمک کنند تا بتوانم به هدفی که دارم برسم.

صفرزاده با اشاره به سختی مسابقات المپیک در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: کشور ژاپن محدودیت‌هایی را قرارداده که قطعا در روند مسابقات تاثیر گذار خواهد بود، حتی کادر فنی اعزامی در رشته ما با محدودیت روبرو شده چون ژاپن اعلام کرده برای یک نفر نماینده باید یک همراه وجود داشته باشد در صورتی که دوچرخه سواری نیاز به ماساژور دارد اما با توجه به قانونی که گذاشته شده فقط من و سرمربی‌ام محمود پراش به المپیک می‌رویم که سختی شرایط برای او هم دوچندان می‌شود. از لحاظ تماشاگر هم که قطعا شور و هیجان سابق را نخواهد داشت اما طبق چیزی که من شنیدم انگار ژاپن اعلام کرده از یک سری رباط به عنوان تماشاگر می‌خواهد استفاده کند.  

سعید صفرزاده

ملی پوش المپیکی دوچرخه سواری در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا بعد از انتخابات ریاست فدراسیون تغییر و تحولی در این رشته تا الان ایجاد شده یا نه گفت: مدت کوتاهی است که محمود رشیدی سکان کشتی به گل نشسته دوچرخه سواری را بدست گرفته و نیاز به زمان دارد اما چیزی که مشاهده می‌شود شرایط رو به رشد است ولی همان طور که گفتم نیاز به زمان بیشتری دارد.

دیدگاه تان را بنویسید