جی پلاس؛

مراسم بدرقه کاروان ورزشی ایران برای اعزام به توکیو+ تصاویر و ویدیو

مراسم بدرقه کاروان ورزشی ایران برای توکیو در فرودگاه امام خمینی (س) برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مسابقات المپیک 2020 از یکم مرداد به مدت 17 روز در توکیو ژاپن برگزار می شود.

مراسم بدرقه کاروان ایران در CIP فرودگاه امام خمینی (س) با حضور مسئولین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و‌ روسای فدراسیون‌های ورزشی و بخش اول کاروان اعزامی ایران برگزار شد.

شایان ذکر است، به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم قرار بود پیش از این در فضای باز برگزار شود اما در فضای بسته و کوچک برگزار شد.

پیش ازاین قرار بود سوگندنامه توسط حسن یزدانی قرائت شود اما به دلیل قرنطینه تیم کشتی، این امر به پاکدامن سپرده شد. این سوگند نامه طی کلیپی قرائت شد.

سلطانی فر: کاروان ایران با بیشترین سهمیه راهی توکیو می شود/تلاش کردیم خیال ورزشکاران راحت باشد

وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان المپیک ایران با بیشترین سهمیه در طول تاریخ خود راهی توکیو می شود.

برای نخستین بار در دو رشته تیمی والیبال و بسکتبال سهمیه المپیک را کسب کردیم، امیدوارم ورزشکاران ما با مراحل مختلف آماده‌سازی و اردوهایی که بوده، بتوانند با آمادگی کامل راهی المپیک شوند.

مراسم بدرقه کاروان المپیک

صالحی امیری:‌ کاروان ورزش ایران بدون دغدغه به توکیو می‌رود/کام ملت شیرین می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به وضعیت کاروان قبل از اعزام گفت: آن چیزی که تا امروز اتفاق افتاده است محصول تلاش چند ساله همه فدراسیون ها و قهرمانان ما در سراسر کشور بود.

سیدرضا صالحی امیری خاطرنشان کرد: شرایط المپیک امسال ویژه است به دلیل این که کرونا شراط سختی را به ما تحمیل کرد اما قهرمانان ما در عرصه ای مختلف از این بحران عبور کردند و امروز شاهد بدرقه این کاروان به المپیک خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: در همین شرایط سخت فدراسیون های ما ۶۸ سهمیه کسب کردند که ۶۶ نفر در توکیو حاضر خواهند شد و دو ورزشکار بنابر دلایلی غیبت خواهند داشت. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک،وزارت ارشاد، سازمان برنامه و بودجه و مجموعه نظام کمک کردند این کاروان با کمترین دغدغه در توکیو حاضر شود.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: باور داریم که مرداد ماه کاروان ورزش کام ملت ایران را شیرین خواهد کرد. این وعده را می دهم که قبل از نیمه مرداد کام ملت ایران شیرین خواهد شد. در صحبتی که با توکیو داشتم همه ظرفیت ها در دهکده آماده پذیرش کاروان ایران است و در روزهای آینده اکثریت کاروان اعزام خواهند شد و اول مرداد افتتاحیه را خواهیم داشت.

وی در مورد ارزیابی از مدال آوری کاروان ایران نیز گفت: آنچه وظیفه ما بود حمایت و تشویق های لازم مادی و معنوی بود که انجام شده است. برای فدراسیون ها در طول سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان کمک کردیم امسال هم در چهار ماهه اول سال ۵۰ میلیارد تومان کمک کرده ایم. بودجه های ارزی را تامین کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه تاکید کرد: کاروان ایران امروز بدون دغدغه و کمترین اضطراب راهی توکیو خواهد شد. در توکیو برای مدال آوران طلا ۱۰ هزار یورو، ۵ هزار یورو برای نقره و ۳ هزار و ۵۰۰ یورو برای برنز به عنوان پاداش پای سکو پرداخت خواهیم کرد. در بازگشت هم وزارت ورزش پاداش خودش را به مدال آوران اهدا خواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: این دوره میزان حمایت از کاروان ورزش ایران نسبت به دوره های گذشته از افزایش ۲۰ درصد برخوردر بوده است.

صالحی امیری با اشاره به رابطه نزدیکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: ما در دوره چهار ساله تصمیم گرفتیم با هماهنگی وزارت ورزش، مجموعه فدراسیون ها و پارالمپیک هیچ وقتی را در حاشیه سر نکنیم و همه وقت را در بطن کار کنیم. مردم ایران از ما انتظار حاشیه ندارند. 

صالحی امیری

عابدینی: ما سرباز مردم هستیم/ پاکدامن: تعهد کردیم که سربازان وظیفه‌شناسی باشیم

مجتبی عابدینی در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: ما اگر الان این همه عرق ریختیم و زجر کشیدیم برای پرچم کشورمان و مردم ایران بوده است. امیدوارم شمشیرباز‌های ایرانی بتوانند دوم و ششم مرداد ماه دل مردم را شاد کنند، چون روز مهمی برای جامعه شمشیربازی است.

وی ادامه داد: ما سرباز مردم هستیم و از مردم چیزی جز دعای خیر نمی‌خواهیم. تمام ورزشکارانی که به المپیک می‌روند بسیار زحمت کشیده‌اند و چیزی غیر از مدال نمی‌خواهند. از مردم خواهش می‌کنم ما را دعا کنند که دست پر برگردیم.

علی پاکدامن، دیگر نماینده شمشیربازی ایران در المپیک توکیو هم گفت: ما تعهد کردیم که سربازان وظیفه‌شناسی برای ورزش کشورمان باشیم و هر چه در توان داریم به نمایش بگذاریم. در شرایط کنونی باید بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. 

در ادامه حواشی این مراسم را مشاهده می کنید؛

نخستین گروه از کاروان ورزش ایران شامل ورزشکاران رشته های والیبال، شمشیربازی، تیراندازی، تنیس روی میز و تکواندو در پایان این مراسم با بدرقه وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک راهی توکیو شدند تا از روز دوم مردادماه رقابت های خود را آغاز کنند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید