جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| اظهارات میلیچ علیه مدیرعامل استقلال/ اخطار تخلیه شستا به فدراسیون فوتبال و پرسپولیس/ شکایت آبی پوشان از مدافع کرواتی

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 21 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز دوشنبه 21 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید؛

اخبار باشگاه استقلال

اظهارات میلیچ علیه مدیرعامل استقلال

«هرویه میلیچ» که اخیراً از تیم استقلال جدا شده و قراردادش را با این تیم بعد از دو سال بازی فسخ کرده است، در تازه‌ترین گفتگوی خود از عملکردش در استقلال دفاع و تاکید کرد که می‌خواهد حداقل سه سال دیگر بازی کند در حالی که مقصد بعدی اش مشخص نیست.

میلیچ با بیان اینکه هواداران استقلال او را خیلی قبول داشتند، اعلام کرد اگر در ایران مصاحبه می‌کرد، حرف‌هایش بهمن به راه می‌انداخت. او حالا تاکید دارد که احمد مددی مدیرعامل استقلال می‌خواهد استقلال را ضعیف کند.

میلیچ در ابتدای مصاحبه خود گفت: وقتی به استقلال رفتم، قرارداد دو ساله بستم. زمستان گذشته قراردادم را فسخ کردم و قرار بود تا تابستان در کرواسی بمانم. با این حال، مربی قدیمی (فرهاد مجیدی) به تیم بازگشت.

وی افزود: شرط اول فرهاد مجیدی، بازگشت من بود. آنها مقداری از بدهی معوقه را به من پرداخت کردند اما پس از آن پولی ندادند. برای همین ایران را ترک کردم که تا اول آگوست آنجا گیر نیافتم.

مدافع سابق استقلال با بیان اینکه عملکرد خوبی از خودش در این تیم بر جای گذاشته است، تاکید کرد: می‌توانم بگویم خیلی خوب بازی کردم و مورد قبول هواداران قرار گرفتم. آنها مرا یکی از وفادارترین بازیکنان خارجی می‌دانند. چیزی که آنها بیشتر دوست داشتند این بود که در همه مسابقات مهم در لیگ قهرمانان آسیا و در دربی (مقابل پرسپولیس) من بهترین بودم. سال گذشته در نیمه نهایی جام حذفی دو پاس گل دادم.

میلیچ با اشاره به دریافت پیام‌های زیاد تشکر از هواداران استقلال، گفت: اگر بخواهم تمام پیام‌ها را به شما بگویم، یک ماه زمان می‌برد. نمی‌خواستم آنجا مصاحبه کنم چون حرف من بهمن به راه می‌انداخت! در هر بازی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمد. در مسابقات مهمتر، ۸۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند. متاسفانه اخیراً هواداران در ورزشگاه نبودند.

وی افزود: همه دوست داشتند من در استقلال بمانم ولی مدیر عامل (استقلال) هنگام رفتن قصد تضعیف تیم را دارد.

مدافع سابق استقلال درباره آینده اش گفت: احساس خوبی دارم. نسبت به سال‌های قبل، افت نکرده‌ام. یک مربی بدنساز اختصاصی دارم و هشت سال است با او کار می‌کنم. این مربی مرا آماده نگه می‌دارد. قصد دارم سه سال دیگر بازی کنم.

میلیچ از سطح کیفی لیگ فوتبال ایران هم تمجید کرد و یادآور شد: لیگ ایران قدرتمند است. کسانی که مسابقات ایران را تماشا نمی‌کنند، ایده‌ای از آن ندارند. دوندگی در لیگ ایران زیاد است و از نظر فیزیکی هم سخت است. باشگاه من (استقلال) و پرسپولیس همواره در جمع چهار تیم برتر هستند.

این مدافع کُروات در خصوص «بوژیدار رادوشوویچ» دروازه بان پرسپولیس گفت: بوژو تاثیر بسیار خوبی از خودش بر جای گذاشت. او چهار قهرمانی متوالی در ایران به دست آورد و دو بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت. متاسفانه من و او از ایران رفتیم اما هنوز یک کُروات دیگر ایران است.

میلیچ که با سایت «dalmatinskiportal» کرواسی گفتگو کرده، اظهار کرد: سرمربی تیم ملی ایران، «دراگان اسکوچیچ» است و کار بزرگی انجام داده. او اولین مربی ایران است که در هفت مسابقه نخست خود به پیروزی رسیده. او با چهار پیروزی متوالی کیفیتش را نشان داد و آماده مرحله بعدی انتخابی جام جهانی می‌شود.

این مدافع کروات در پاسخ به این سئوال که قصد دارد به کدام تیم برود؟ گفت: من تا پایان ماه هفتم (جولای) با استقلال قرارداد داشتم. بعضی‌ها فکر می‌کردند من تا تابستان ۲۰۲۲ قرارداد دارم. نمی‌خواستم آن ماه‌ها منتظر بمانم تا رئیس باشگاه برود چون مسابقات در اروپا شروع می‌شود. می‌خواهم زودتر به یک تیم جدید بروم. در حال حاضر نمی دانم در یک کشور آسیایی دیگر مثل عربستان، امارات و قطر بازی خواهم کرد یا به اروپا بر می‌گردم. علاقه دارم نزدیک خانه باشم. یک همسر و دو فرزند دارم. در این مرحله چیزی مشخص نیست. پرس و جوهایی بوده است ولی فکر می‌کنم از حالا همه چیز شروع می‌شود.

شکایت باشگاه استقلال از میلیچ

باشگاه استقلال قصد دارد نسبت به ادعاهای میلیچ و هم‌چنین مسائلی که درباره قراداد این بازیکن وجود داشته است، به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کند.

میلیچ هفته گذشته به خاطر دریافت نکردن مطالباتش ایران را ترک کرد.

عارف غلامی به دربی می رسد

در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر، استقلال پیش از دربی حذفی مقابل سایپا صف آرایی کرد و در نهایت موفق شد با دبل امیر ارسلان مطهری پیروز شود و با برد به دربی حذفی در مرحله یک چهارم نهایی برسد.

عارف غلامی یکی از خوب‌های استقلال مقابل سایپا بود ولی به علت مصدومیت نتوانست نود دقیقه بازی کند و در دقیقه ۷۳ دانشگر جایگزین او شد. عارف در این بازی هشت قطع توپ داشت و با یک تکل موفق نیز توپ ربایی کرده بود. همچنین آمار خوبی در دادن پاس‌های صحیح داشت و در مجموع عملکرد خوبی از خود در خط دفاع استقلال نشان داد.

 غلامی که در این بازی سقوط شدیدی به زمین داشت، از ناحیه استخوان لگن ضرب خوردگی شدیدی پیدا کرد ولی به نظر نمی‌رسد این اتفاق مانع حضورش در دربی شود و این مدافع جوان استقلال احتمالا در دربی حاضر خواهد شد و یکی از اعضای سه نفره دفاع استقلال خواهد بود.

اخبار باشگاه پرسپولیس

گزارش تمرین روز دوشنبه

تمرین روز دوشنبه سرخپوشان پایتخت طبق برنامه کادر فنی برای دربی جام حذفی در مرحله یک چهارم این مسابقات، از ساعت 11 در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. بازیکنان ابتدا در زمین چمن مجموعه حاضر شدند و با دویدن دور زمین و انجام حرکات کششی، نرمشی و دوهای سرعتی کوتاه، بدن‌ها را گرم کردند. سرخپوشان بعد از 20 دقیقه گرم کردن، راهی سالن بدنسازی شدند و طبق برنامه کادر فنی، زدن وزنه و انجام حرکات بدنسازی را در دستور کار داشتند. تمرین امروز حدود یک ساعت به طول انجامید و پس از آن، بازیکنان راهی رختکن شدند.  عیسی آل کثیر و کمال کامیابی‌نیا، همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرینات ویژه خود را انجام می‌دهند. همچنین شهریار مغانلو که در بازی قبل از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود، تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کند. کادر پزشکی تیم فوتبال پرسپولیس در تلاش است تا بازیکنان مصدوم را هر چه سریع‌تر در اختیار کادر فنی قرار بدهد. سرخپوشان فردا و چهارشنبه، تمرین می‌کنند و بعد از آن برای حضور در اردوی قبل از بازی، راهی هتل می‌شوند.

 

اخطار تخلیه شستا به فدراسیون فوتبال و پرسپولیس

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با ارسال اظهارنامه قضایی به فدراسیون فوتبال خواستار پرداخت اجاره بها بابت تصرف ساختمان حال حاضر این فدراسیون شده است.

فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج و در آبان ماه ۱۳۹۸ بابت پرداخت بخشی از قرارداد مارک ویلموتس از شستا دو میلیون یورو قرض گرفت و بابت آن چک ضمانتی را به تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ به این شرکت داد. پس از پرداخت نشدن این بدهی، شستا با اقدامات قضایی سند ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس -که به نام فدراسیون فوتبال بود- را به نام خود کرد تا به این شکل طلبش از فدراسیون فوتبال را تسویه کند.

سند تک برگ ساختمان فدراسیون فوتبال در نهایت ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به نام شستا شد و این اقدام درباره سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم صورت گرفت، اما ماجراهای فدراسیون فوتبال و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) پایان ندارد و حالا این شرکت پس از مصادره ساختمان فدراسیون درخواست پرداخت اجاره بهای آن را کرده است.

محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا اخیراً و به تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده تا آنها طبق قانون اجاره بهای این ساختمان را که در تصرف دارند، پرداخت کنند. مدیرعامل شستا حتی اقدامات حقوقی لازم را در این خصوص انجام داده است و با ارسال اظهارنامه قضایی به فدراسیون فوتبال خواستار پرداخت اجاره بهای ساختمان شده و در غیر این صورت خواستار تخلیه آن است.

در اظهارنامه قضایی ارسالی که اظهار کننده شرکت تأمین اجتماعی شستا بوده و مخاطب آن فدراسیون فوتبال قرار گرفته، آمده است:

«مخاطب محترم

با سلام

با استناد به ماده ۱۵۶ ﻗﺎﻧﻮن آﯾﯿﻦ دادرﺳﯽ ﻣﺪﻧﯽ ﻣﻮارد ذﯾﻞ رﺳﻤﺎً و ﻗﺎﻧﻮﻧﺎً ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﻋﻼم می‌گردد
ﻣﺴﺘﻨﺪاً ﺑﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﺷﻤﺎره ۵۱۳/۷۸۵۸۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ سازمان بازرسی ﮐﻞ ﮐﺸﻮر و ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬاری تأمین اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ (ﺷﺴﺘﺎ) ﺑﻪ ﻣﻮﺟﺐ اﺳﻨﺎد مالکیت شماره ۲۸۷۰۰۰ و ۲۶۹۳۴۴ مالک پلاک‌های ثبتی ۶۲۸۸ و ۲۲۴۴۸ هر دو فرعی از ۷۰ اصلی می‌باشد. لذا ظرف مهلت یک هفته از تاریخ ارسال و ابلاغ این اظهارنامه نسبت به پرداخت اﺟﺮة اﻟﻤﺜﻞ اﯾﺎم ﺗﺼﺮف از ﺗﺎرﯾﺦ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎیه‌گذاری ﺗأﻣﯿﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺟﻬﺖ اﺣﻘﺎق ﺣﻘﻮق ﺣﻘﻪ ﺧﻮد از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺮاﺟﻊ ذﯾﺼﻼح ﻗﻀﺎﯾﯽ اﻗﺪام ﺧﻮاﻫﺪ ﻧﻤﻮد ﮐﻪ در اﯾﻦ ﺻﻮرت کلیه ﻫﺰﯾﻨﻪ‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و ﺗﺒﻌﺎت ﺣﻘﻮﻗﯽ آن ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﺷﻤﺎ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد».

نکته جالب اینجاست با اینکه شستا در اظهارنامه خود فدراسیون فوتبال را مخاطب قرار داده، اما اقدام قضایی درباره ساختمان باشگاه پرسپولیس هم صورت گرفته است، چراکه طبق اسناد صادر شده ساختمان فدراسیون فوتبال که به نام شستا شده پلاک ثبتی‌اش ۶۲۸۸ است و ساختمان باشگاه پرسپولیس هم با پلاک ثبتی ۲۲۴۴۸ در اداره ثبت اسناد شناخته می‌شود. با این حال شستا از این جهت فقط فدراسیون فوتبال را مخاطب قرار داده و نامی از باشگاه پرسپولیس در میان نیست که این شرکت فدراسیون فوتبال را در این پرونده مقابل خود می‌بینید و همچنین سه دانگ باقیمانده سند باشگاه پرسپولیس به نام فدراسیون فوتبال است.

بر این اساس، طبق اظهارنامه ارسالی در صورتی که فدراسیون فوتبال اجاره بهای این دو ساختمان را از تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ به شرکت شستا پرداخت نکند، این شرکت می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی حکم تخلیه ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را دریافت کند.

باید دید واکنش فدراسیون فوتبال در این مورد چیست و آیا تاکنون اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است یا نه، چراکه این وضعیت می‌تواند برای فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس نگران‌کننده باشد.

دادخواهی عزیزی خادم و سمیعی از قوه قضائیه در مورد دو ساختمان

غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه با سایت رسمی فدراسیون اعلام کرد رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نسبت به حکم پرونده شستا و تملک ساختمانهای فدراسیون و پرسپولیس از ریاست قوه قضاییه تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری (تجویز اعاده دادرسی) کرده اند.

وی گفت: در پی تملک ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توسط شرکت شستا که بنظر فدراسیون، رای دادگاه محترم و اقدامات شستا در استفاده از چک تضمینی منطبق با موازین قانونی، شرعی و عادلانه نبوده است، درخواست تجویز اعاده دادرسی ریاست فدراسیون و مدیرعامل پرسپولیس تقدیم دفتر ریاست قوه قضاییه شد. همچنین اقداماتی که شرکت شستا در حق فدراسیون و پرسپولیس انجام داده است به ریاست سازمان بازرسی کل کشور، ریاست دیوان محاسبات نیز اعلام شده است.

رفیعی ادامه داد: متاسفانه در اقدامی که مغایر با رویه قضایی محاکم و مبانی شرعی و قانونی می باشد، دادگاه محترم صادرکننده حکم، علاوه بر محکومیت فدراسیون به پرداخت دو میلیون یورو به نرخ روز ارز در زمان اجرای حکم، دستور پرداخت میلیاردها تومان خسارات تاخیر تادیه ارزی را نیز صادر کرده است که‌ در نتیجه اجرای آن حکم، ساختمان فدراسیون و پرسپولیس با دستور دادگاه بنفع شستا تملک شده و فدراسیون فوتبال و پرسپولیس در شدیدترین مضیقه و تنگنای تاریخ فوتبال ایران قرار گرفته اند! ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور استحضار و اشراف کامل دارند که خسارات تاخیرتادیه ارزی برخلاف موازین قانونی و شرعی هست و رویه محاکم در زمانیکه عین ارز خارجی بنرخ روز ارز مورد مطالبه است، دیگر به آن خسارات تاخیر تادیه تعلق نمی گیرد زیرا قیمت ارز، همواره بر اساس نرخ تورم افزایش می یابد.

مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال افزود: متاسفانه در حین صدور حکم و اجرای آن توسط اجرای احکام مجتمع قضایی شهید صدر، مبلغ ۲۹ میلیاردتومان پرداختی نقدی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به حساب شستا نیز مورد محاسبه قرار نگرفته و موضوع رفع تعهد ارزی شستا در مقابل بانک مرکزی به استرداد ارز حاصل از صادرات نیز مورد توجه دادگاه محترم و اجرای احکام قرار نگرفته است. در حالیکه از روز رفع تعهد ارزی شرکت شستا، بدهی فدراسیون فوتبال بنرخ روز ارز در همان روز به ریال ایران تبدیل شده و دقیقا بر همین اساس شرکت شستا مبلغ ۲۹ میلیاردتومان را در چند مرحله از فدراسیون و وزارت ورزش دریافت کرده و در دفاتر قانونی طرفین ثبت گردیده بود! متاسفانه شرکت شستا در یک اقدام غیرقانونی، اقدام به مطالبه تمام وجه چک تضمینی ارزی بنرخ روز اجرای حکم به انضمام خسارات تاخیرتادیه ارزی کرده است که در نتیجه عدم توجه به دفاعیات فدراسیون، منجر به صدور و اجرای حکم صادره و ایجاد بحران حاضر برای فدراسیون و باشگاه پرسپولیس گردیده است.

وی در پایان گفت: این کم لطفی شستا در حق فوتبال ایران، هرگز از ذهن طرفداران فوتبال ملی و پرسپولیس پاک نخواهد شد. اکنون رئیس فدراسیون و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از ریاست قوه قضاییه استمداد کرده اند که وفق موازین قانونی نسبت به حکم صادره توسط دادگاه عمومی حقوقی تهران اعاده دادرسی را بر اساس ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری تجویز کرده تا حقوق فدراسیون و باشگاه پرسپولیس اعاده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید