گزارش جی پلاس از آمار کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱

گلزنی آرژانتین در فینال بعد از 16 سال؛ برزیل بالاخره در خانه باخت/ مسی آقای گل شد؛ مارتینس جادوگر بهترین گلر + بهترین های جام

کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱ با قهرمانی تیم ملی آرژانتین تمام شد و رکورد ها و آمار قابل توجهی به ثبت رسید‌.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: تیم ملی آرژانتین با پیروزی یک بر صفر برابر برزیل قهرمان کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ شد. در دیدار نهایی تک گل مسابقه را آنخل دی ماریا در دقیقه ۲۱ به ثمر رساند تا طلسم ناکامی آرژانتین در گلزنی در فینال ها شکسته شود. آخرین باری که آلبی سلسته توانسته بود در دیدار نهایی گلزنی کند به سال ۲۰۰۵ برمی گشت که پابلو آیمار در دیدار برابر برزیل در فینال جام کنفدراسیون ها تک گل تیم ملی کشورش را به ثمر رساند. آرژانتین در آن بازی ۴ بر یک شکست خورد و پس از آن چهار فینال (سه کوپا آمه‌ریکا و یک جام جهانی) را تجربه کرد اما هرگز نتوانست گلی به ثمر برساند و قهرمان شود. 

آرژانتین توانست در این جام همه بازی ها را با پیروزی به پایان برساند البته در نیمه اول. آلبی سلسته تنها دو بار برابر حریفانش متوقف شد (مقابل شیلی و کلمبیا) اما در هر دو بازی در ۴۵ دقیقه نخست پیروز شده بود. تیم لیونل اسکالونی اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی و اکوادور را مغلوب کرد. 

آلبی سلسته برای نخستین بار در یک بازی رسمی توانست برزیل را در خانه حریف شکست دهد. 

فرد، بازیکن برزیل در ثانیه ۱۵۱ بازی برابر آرژانتین با کارت زرد جریمه شد تا سریعترین اخطاری تاریخ فینال کوپا آمه‌ریکا لقب بگیرد. 

از سال ۱۹۹۵ هیچ تیمی پس از پیروزی در نیمه نخست فینال، جام قهرمانی را از دست نداده است. برزیل در آن سال پس از برد یک بر صفر در ۴۵ دقیقه نخست در ضربات پنالتی مغلوب اروگوئه شد. 

آرژانتین در ۱۷ بازی از ۱۸ دیداری که دی ماریا گلزنی کرده  پیروز شده است. تنها شکست آلبی سلسته به دیدار برابر فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ برمیگردد که ۴ بر ۳ مغلوب شد. 

گل آنخل دی‌ماریا به برزیل، نخستین گل ملی او برای آرژانتین پس از باخت ۴-۳ برابر فرانسه در یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ بود. او پس از آن گل، ۱۳ بازی بدون گل را پشت سر گذاشته و در حال سپری کردن بدترین روند بدون گل خود با پیراهن آلبی‌سلسته بود.

دی ماریا

گل دی‌ماریا، اولین گل‌ تیم ملی آرژانتین در فینال کوپا آمریکا، از گل دقیقه ۸۷ سزار دلگادو برابر برزیل در فینال ۲۰۰۴ است. آرژانتین علیرغم تجربه ۳ فینال دیگر پس از آن، هرگز موفق به گشودن دروازه رقبا نشده بو‌د. (۳۸۵ دقیقه)

لیونل مسی با 34 بازی در کوپا آمریکا به لیوینگستون از شیلی رسید و در تاریخ این رقابت ها رکورددار شد. مسی برای تبدیل شدن به تنها رکورددار بیشترین بازی در تاریخ کوپا باید تا کوپا آمریکا 2024 منتظر باشد.

 آرژانتین در تاریخ حضور خود در کوپا آمریکا، هیچ مسابقه‌ای را پس از برتری در نیمه‌ اول واگذار نکرده است! ۸۹ بازی، ۸۲ برد، ۷ تساوی.

برزیل پنج سال در بازی هایی که دوستانه نبود مغلوب تیم های آمریکای جنوبی نشده بود. آخرین شکست این تیم پیش از فینال کوپا آمه‌ریکا به دیدار برابر پرو بر می گشت. برزیل رکورد ۲۵ پیروزی و ۵ شکست را تا بامداد امروز به ثبت رسانده بود.

امیلیانو مارتینس هم در پایان این رقابت ها به عنوان بهترین دروازه بان معرفی شد.

لیونل مسی چهار بار برای آرژانتین گلزنی کرد و آقای گل جام شد.

قهرمانی آرژانتین در کوپا آمه ریکا

تیاگو سیلوا هم بهترین مدافع جام لقب گرفت.

 

gettyimages-1328074982-1024x1024

gettyimages-1328075016-1024x1024

طرح صفحه فیفا در اینستاگرام برای لیونل مسی: حالا نوبت کار بزرگتر و جام بزرگتر(جام جهانی) است!

photo_2021-07-11_08-16-27

واکنش فیفا به قهرمانی آرژانتین با مسی: ١۶ سال پس از اولین بازی ملی، مسی با آرژانتین قهرمان کوپاآمریکا شد

photo_2021-07-11_06-28-38

دیدگاه تان را بنویسید