جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| تمرین آبی پوشان در آکادمی ملی المپیک/ پرسپولیس جانشین کنعانی زادگان را انتخاب کرد/ پول طلب کالدرون پرداخت نشد

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 6 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز یکشنبه 6 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید:

اخبار باشگاه استقلال

حمله تند مددی به نامداری

اظهارات جنجالی مددی، مدیرعامل استقلال در پاسخ به نامداری بدون شک حاشیه ای تازه برای آبی پوشان به همراه خواهد داشت.او در بخشی از مهمترین حرف هایش گفته است:

*افراد نزدیک به باشگاه (نامداری) در عربستان با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند برگرد که تیم نتیجه نمی‌گیرد.

*شما چه کاره هستید که برای استقلال تیم می‌بندید؟!

*میزان کمک‌های هواداری 842 میلیون تومان بود.

*نامداری اسناد کمک 160 میلیارد تومانی به استقلال را ارائه دهد وگرنه باید در دادگاه پاسخگو باشد.

نادری آماده بازگشت به ترکیب آبی پوشان

محمد نادری که اولین فصل حضورش در استقلال را تجربه می‌کند، از بازیکنان مهم این تیم به شمار می‌رود و معمولاً وی به جز دیدارهایی که محروم یا مصدوم بوده، برای این تیم به میدان رفته و عملکرد قابل قبولی هم داشته است.

نادری که یکی از بازیکنان خوب تیمش مقابل گل گهر بود، در جریان این دیدار آسیب دید و در آخرین دقایق بازی ناچار به ترک زمین شد. وی روز گذشته در تمرینات گروهی تیمش حضور پیدا کرد و با اینکه قدری احتیاط چاشنی کارش بود و سعی کرد فشار زیادی بر بدنش وارد نشود، اما در تمرین شرکت کرد تا مشخص شود مشکلی برای دیدار بعدی تیمش ندارد.

آبی پوشان بعد از ۳ پیروزی متوالی مقابل صنعت نفت، شهرخودرو و گل گهر، در هفته بیست و پنجم میهمان آلومینیوم اراک هستند و باید به مصاف تیمی بروند که هدایت آن بر عهده علیرضا منصوریان است. این دیدار از ساعت ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه ۱۰ تیر در اراک برگزار می‌شود.

مجموعه بدنسازی آکادمی ملی المپیک در اختیار استقلال

بعد از درخواست احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال از دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران و موافقت ایشان، از این پس تیم فوتبال استقلال می‌تواند به صورت رایگان از مجموعه مدرن و مجهز بدنسازی آکادمی کمیته ملی المپیک ایران استفاده کند.

نکته مثبت این مجموعه بدنسازی مجهز، نزدیکی آن به محل تمرین آبی‌پوشان پایتخت است.

کاپیتان استقلال به بازی با آلومینیوم رسید

وریا غفوری کاپیتان استقلال مشکلی برای همراهی این تیم در دیدار مقابل آلومینیوم اراک ندارد.

غفوری از روز گذشته دویدن دور زمین را شروع کرده و اگر پزشکان اجازه دهند از فردا در تمرینات گروهی شرکت خواهد کرد.

اخبار باشگاه پرسپولیس

 شکایت جدید سرخ پوشان در کمیته انضباطی

 

پس از پیگیری معاونت حقوقی و حضور وکیل باشگاه پرسپولیس در دادسرای استان اصفهان، بالاخره قرار جلب به دادرسی در قبال شکایت این باشگاه علیه دو فردی که اقدام به حمله با نارنجک به اتوبوس تیم در حاشیه دیدار با ذوب‌آهن به تاریخ سوم خرداد ماه داشتند، صادر شد.

در قرار جلب به دادرسی صادر شده، مواردی چون اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق پرتاب نارنجک دستی، مشارکت در تخریب عمدی دو دستگاه اتوبوس و تهیه، نگهداری و حمل مواد محترقه شش عدد نارنجک دستی مورد توجه قرار گرفته اما در مورد مسائلی مثل اقدام به قتل، قرار منع تعقیب صادر شده است.

با این تفاسیر، اهالی فوتبال در کشورمان باید منتظر رای نهایی دادگاه در خصوص این پرونده جنجالی باشند. اتفاقی که فوتبال ایران را به شوک فرو برد و نزدیک بود تبعات بسیار سخت و سنگینی از جمله آسیب به سلامت بازیکنان و اعضای تیم و باشگاه پرسپولیس در زمان عزیمت سرخپوشان از هتل به سمت ورزشگاه فولادشهر اصفهان را در پی داشته باشد.

همچنین با پیگیری ایمان حسین‌پور شرفشاد معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، لایحه شکایتی در خصوص پیگیری اتفاقات تلخ سفر به اصفهان در حاشیه دیدار با ذوب‌آهن تنظیم و در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

باشگاه پرسپولیس در این لایحه با استناد به مقررات فدراسیون فوتبال، به مسئولیت هیات فوتبال استان اصفهان و باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان تاکید کرده است تا ابعاد کامل حادثه حمله با نارنجک دست‌ساز به اتوبوس سرخپوشان در اصفهان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در لایحه تهیه شده توسط حسین‌پور شرفشاد، به ماده شش از آئین‌نامه مسابقات سازمان لیگ اشاره شده؛ موضوعی که به صراحت می‌گوید مسئولیت تامین امنیت تیم‌ها در هر سفر، برعهده هیات فوتبال و تیم میزبان است و حالا که امنیت پرسپولیس در بازی روز سوم خرداد مقابل ذوب‌آهن در اصفهان به خطر افتاده، مسئولان هیات فوتبال این شهر نیز باید مثل تیم میزبان و تیمی که دو شخص خاطی منتسب به هواداری از آن هستند، پاسخگو باشند و مسئولیت خود را بپذیرند.

در ضمن، اطلاعات ویژه‌ و جدیدی به کمیته انضباطی تحویل داده شد که به علت مسائل امنیتی، تقاضا شده تا فعلا محرمانه باقی بماند.

فرشاد فرجی می‌تواند مقابل گل گهر بازی کند

مدافع تازه وارد پرسپولیس که به دلیل حواشی دربی با محرومیت ۳ جلسه ای مواجه شد در ۳ دیدار اخیر تیمش غایب بود. فرجی در بازی پرسپولیس برابر ذوب آهن اصفهان، تراکتور تبریز (سوپرجام) و مس رفسنجان غایب بود و حالا آماده است که در دیدار برابر گل گهر سیرجان به میدان برود.

از تمرینات پرسپولیس خبر می رسد که فرشاد فرجی به طور قطع و یقین در ترکیب اصلی تیمش در بازی با تیم قلعه نویی نیست اما احتمال زیادی وجود دارد این مدافع خوش استیل دقایقی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین برود.

یحیی گل محمدی حداقل ۱۰ یا ۱۵ دقیقه ای به فرشاد فرجی بازی می دهد تا او را در کوران مسابقات قرار دهد.

دیدار دو تیم پرسپولیس و گل گهر سیرجان روز چهارشنبه هفته جاری درورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

پول برای پرداخت طلب کالدرون تامین نشد

دادگاه CAS مدتی قبل با تایید حکم کمیته وضعیت فیفا درباره پرونده گابریل کالدرون، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت مطالبات این مربی به اضافه پنج درصد سود سالانه برای طلب وی محکوم کرد.

این در شرایطی است که با وجود اتمام فرصت سرخ پوشان تا ۹ تیر، به دلیل اینکه باشگاه در حال حاضر از لحاظ تامین منابع مالی شرایط بغرنجی دارد، نتوانست منابع مالی لازم را برای پرداخت طلب حدود ۵۶۰ هزار یورویی کالدرون قبل از اتمام مهلت فراهم کند. 

با این تفاسیر باید پرسپولیس منتظر اعلام رای کمیته انضباطی فیفا بماند و به احتمال فراوان بار دیگر محرومیتی مثل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات برای این باشگاه اعمال خواهد شد. 

البته مدیران پرسپولیس امید دارند تا زمان صدور رای کمیته انضباطی فیفا، فرصت بیشتری برای تامین مطالبات کالدرون به دست آورند.

کری‌خوانی گل‌محمدی و باقری برای یک پیشکسوت

سرخ‌پوشان پایتخت امروز یکشنبه در سالن بدنسازی به زدن وزنه زیر نظر کادر فنی پرداختند.

تمرین امروز که به برنامه‌های بدنسازی اختصاص داشت، از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در سالن بدنسازی پیگیری شد.

بازیکنان ابتدا زیر نظر مربی بدنساز به گرم کردن پرداختند و سپس با برنامه‌های مشخص و با دستگاه‌های بدنسازی، کار کردند.

در این تمرین یک ساعته که با حضور همه بازیکنان برگزار شد، مصدومان نیز طبق برنامه کادر پزشکی، تمرینات اختصاصی خود را انجام دادند.

جواد کاظمیان بازیکن سال‌های پیش پرسپولیس در سالن مشغول تمرین بود و برخورد گرمی با کادر فنی و بازیکنان داشت. در جریان این ملاقات، یحیی گل‌محمدی و کریم باقری با جواد کاظمیان به بازی تنیس روی میز مشغول شدند که کری‌خوانی شدیدی بین آنها انجام شد و فضای مهیجی در کنار تمرین تیم بوجود آمد.

سرخپوشان پایتخت دو جلسه تمرینی دیگر تا بازی با گل گهر که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، در برنامه دارند.

پرسپولیس جانشین کنعانی زادگان را انتخاب کرد 

 پرسپولیس از همین حالا مهیا می‌شود تا جایگزین مناسبی برای محمد حسین کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی پیدا کند.

این بازیکن با پیشنهاد چشمگیری از سوی قطری‌ها روبرو شده و حتی چند وقت پیش شایعه شد که پیش قراردادش را هم امضا کرده است.

گزینه‌ای که گل محمدی زیرذره بین گرفته چندان غریبه نیست؛ او علی نعمتی مدافع باشگاه پدیده است که پیش‌تر با یحیی همکاری کرده است. 

به نظر می رسد توافقات اولیه صورت گرفته و علی نعمتی در پایان فصل راهی پرسپولیس می‌شود.

 ماموریت جدید به فنایی برای مذاکره با ۲ گزینه

سرمربی پرسپولیس به داوود فنایی مربی گلرهای خودش مأموریت داده است که یک دروازه بان مطمئن و کم اشتباه برای جانشینی رادوشوویچ و رقابت با حامد لک پیدا کند. به نظر می رسد دو گزینه درحال حاضر توجه داوود فنایی را جلب کرده اند که از قضا هر دو هم درپایان فصل آزاد خواهند شد.

یکی از این دو گلر مد نظر پرسپولیسی ها درحال حاضر عضو یک تیم تهرانی است که درطول فصل عملکرد نسبتا خوبی داشت اما سایر همبازیانش نتوانستند به اندازه او خوش بدرخشند. دروازه بان دیگر عضو یک تیم شهرستانی است و توانسته است در نیم فصل دوم لیگ بیستم بازی های فوق العاده ای انجام دهد.

نکته قابل تأمل آن که این دو دروازه بان در تیم های خود فیکس و گلر اول هستند اما حاضرند در پرسپولیس به عنوان ذخیره حامد لک بازی کنند. یحیی گل محمدی البته هنوز تصمیم نهایی را نگرفته و مشغول سبک و سنگین کردن گزینه های داوود فنایی است ولی معتقد است گلردوم پرسپولیس باید ایرانی باشد. از آن گذشته برای سرمربی پرسپولیس مهم است این دروازه بان دوم با آگاهی کامل از نیمکت نشینی به تیمش اضافه شود و دنبال حاشیه سازی نباشد.

و بالاخره شرط سوم گل محمدی برای خرید گلر جدید این است که توانایی ایستادن درون دروازه پرسپولیس درغیاب حامد لک یا درصورت مصدومیت یا محرومیت این گلر را داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید