«حجت نظری»  روز چهارشنبه در واکنش به مصاحبه سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران پیرامون واگذاری دائمی مجموعه های ورزشی امام رضا(ع) و شهید کاظمی شهرداری تهران به باشگاه های استقلال و پرسپولیس افزود:  هیچ واگذاری بدون موافقت شورای شهر امکان ندارد و شورا نیز تاکنون تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.
وی گفت: این مصاحبه را در رسانه‌ها خواندم و تصورم این است که احتمالا رئیس محترم سازمان ورزش نتوانسته‌اند به درستی منظور خود را بیان کنند،  چرا که قطعا ایشان به عنوان یکی از مدیران شهری باید بدانند هرگونه واگذاری که از اموال و املاک شهرداری تهران و به عبارت بهتر مردم تهران است، باید با اطلاع و موافقت شورای شهر انجام شود و حتی شهردار تهران هم اجازه ندارد مستقلا چنین اقدامی انجام دهد.
نظری با بیان اینکه تاکنون هیچ طرح یا لایحه‌ای در مورد واگذاری دائمی دو مجموعه ورزشی امام رضا (ع) و شهید کاظمی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شورا داده نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اجازه و تصویب شورای شهر، این دو ورزشگاه که متعلق به شهرداری است، در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که دو تیم تهرانی و پرطرفدار لیگ برتر هستند قرار دارد و هیچ تصمیمی در مورد واگذاری دائمی آنها اتخاذ نشده است.
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر مخالف حمایت از دو تیم استقلال و پرسپولیس نیست، گفت: اتفاقا در دوره شورای پنجم شهر تهران با پیگیری های بنده در کمیته ورزش، این دو ورزشگاه تجهیز شدند و ورزشگاه امام رضا(ع)  که متاسفانه وضعیت خوبی هم نداشت بهسازی شد و امکانات ورزشگاه شهید کاظمی هم به روز شد.
نظری با بیان اینکه علیرغم اقدامات انجام شده، همچنان امکانات دو ورزشگاه با یکدیگر برابر نیست، خاطرنشان کرد: از سازمان ورزش می‌خواهم که به تعهدات خود در مورد تجهیز ورزشگاه امام رضا(ع) که در اختیار باشگاه استقلال است عمل کند و ابتدا امکان برابر برای هر دو باشگاه فراهم کند و سپس اگر طرح یا پیشنهادی در مورد واگذاری دارد، قبل از طرح در رسانه‌ها، آن را به شورای شهر ارائه دهد. وی گفت:‌ بنابراین لازم است تاکید کنم که فعلا هیچ تصمیمی برای واگذاری دائمی دو ورزشگاه مطرح نیست و در صورت تمایل وزارت ورزش و جوانان یا هرکدام از متولیان امر، این موضوع قابل بررسی است و شورا نیز در راستای تقویت دو تیم محبوب پایتخت، تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

ورزشگاه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ تهران با مساحت ۹۰ هزار مترمربع است و از امکاناتی همچون سکوی ۱۵ هزار نفری تماشاگران، خوابگاه، پارکینگ و سیستم روشنایی مجهز برخوردار و این مجموعه در اختیار باشگاه پرسپولیس است.

ورزشگاه امام رضا (ع) نیز در منطقه ۱۸ واقع شده و با ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین با امکاناتی از جمله زمین چمن مصنوعی استاندارد، چمن طبیعی، سیستم روشنایی مجهز و طرح توسعه در اختیار به آبی پوشان پایتخت قرار دارد.

در حال حاضر مدیریت ورزشگاه‌های یادشده با نظر و رای شورای اسلامی شهر تهران در اختیار باشگاه های پرسپولیس و استقلال و این واگذاری هر ساله تمدید می شود.

«مجید رباطی» سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران چند روز پیش به خبرنگار ایرنا از واگذاری دائمی دو ورزشگاه به این دو تیم محبوب پایتخت خبر داده بود؛ این اظهار نظر در حالی است که به گفته «حجت نظری» عضو شورای شهر و رئیس کمیته ورزش این شورا این واگذاری باید با رای شورای شهر انجام شود و هنوز طرح یا لایحه ای در این خصوص به شورای شهر نیامده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.