به گزارش ایرنا، پیروز حناچی عصر شنبه در مراسم بدرقه کاروان یک هزار و ۳۰۰ نفری شهرداری تهران در قالب "کاروان خادم الحسین(ع) " برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) به شهرهای کربلا و نجف اظهار داشت: یکهزار و ۴۰۰ نفر در شهرهای کربلا، نجف و کوفه و ۹۸۰ نفر نیز در مرزهای چزابه، شلمچه، خسروی و مهران به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور و شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران را موظف به خدمات رسانی در شهرهای نجف، کربلا و کوفه کرده است، عنوان کرد: امسال یکهزار و ۴۰۰ نیروی انسانی، ۱۹۶ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی و ۱۵ اکیپ آتش نشانی به این شهرها ارسال می شود.

حناچی تصریح کرد: شهرداری تهران با اعزام ۸۵۰ نیروی انسانی به شهر کربلا، ۴۵۰ نفر به شهر نجف و ۱۰۰ نفر به شهر کوفه خدمات نظافت و پاکیزه سازی شهری را بر عهده گرفته است، همچنین نظافت مسیر نجف به کربلا نیز با مدیریت شهرداری تهران و نیروهای داوطلب مردمی است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران محل اسکان موقت ۳۰ هزار نفر از زائران مراسم پیاده روی اربعین حسنی را (۱۰ هزار نفر در نجف و ۲۰ هزار نفر در کربلا) را بر عهده گرفته است.

حناچی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران به عنوان رییس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور منصوب شده است، ابزار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در مجموع مرزهای خروجی چهارگانه کشور ۹۸۰ نفر نیروی انسانی، ۶۳ دستگاه انواع خودرو خدمات رسان، یکهزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰۰ نفر آتشنشان با تجهیزات کامل در قالب ۲۰ اکیپ پنج نفره نسبت به ارائه خدمات نظافت و پاکیزه سازی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تعداد نیروهای انسانی در مرز مهران ۵۰۰ نفر، خودرو خدمات رسان ۲۵ دستگاه، سرویس بهداشتی ۵۸۰ چشمه می باشد و در مرز شلمچه نیز ۲۰۰ نیروی انسانی، ۱۲ دستگاه خودرو، ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام مستقر می باشند.

حناچی ادامه داد: در مرز خسروی ۱۵۰ نیروی انسانی، ۱۰ دستگاه خودرو و ۳۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام خدمات رسانی خواهند کرد و در مرز چذابه نیز ۱۳۰ نیروی انسانی، ۱۶ دستگاه خودرو و ۳۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام مستقر می شود.

شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه امسال برخی دشمنان اهل بیت(ع) تصور می کنند می توانند مراسم پیاده روی اربعین حسینی را تحت تاثیر قرار داده و یا کمرنگ کنند، افزود: این مراسم معنوی ربطی به هیچ دوره و نظام سیاسی ندارد، در طول تاریخ شیعیان زیادی با نیت‌های خالص با به جان خریدن انواع تهدیدات این راه را ادامه داده‌اند و امسال نیز با شکوه تر از گذشته مراسم پیاده روی برگزار خواهد شد.

حناچی یادآور شد: دشمنان با نگاهی به تاریخ و شکست صدام ملعون که با انواع شکنجه و خفقان به دنبال محدود کردن این حرکت عظیم حسینی بود باید بدانند که عاشقان اهل بیت(ع) هرگز از نیت و مسیر درست خود عقب نشینی نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: کسانی که امروز در اوج امنیت به زیارت سیدالشهدا(ع) نایل می شوند باید بدانند که در طول تاریخ بخصوص هشت سال جنگ تحمیلی خون‌های زیادی به عشق زیارت اباعبدالله(ع) ریخته شده است، زائران مراسم پیاده روی اربعین باید نایب الزیاره تمامی این شهدا باشند.

 به گزارش ایرنا، مراسم بدرقه کاروان یک هزار و ۳۰۰ نفری شهرداری تهران در قالب "کاروان خادم الحسین(ع) " برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به شهرهای کربلا و نجف عصر امروز با حضور شهردار تهران، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر تهران در محل اداره مرکزی سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

۳۲۱۸//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.