جدول هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛

استقلال دو - گل گهر صفر؛ عبور از ژنرال و ادامه تعقیب صدرنشین ها+ ویدیو گل ها و عکس/ حاشیه و کارشناس داوری

دیدار استقلال و گل گهر سیرجان با دو گل به نفع شاگردان مجیدی خاتمه یافت و شاگردان مجیدی سه امتیاز این دیدار را از آن خوردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر ایران، استقلال از ساعت 21:50 در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند که این دیدار با دو گل به نفع استقلال تمام شد. مرادمند (12) و مهدی‌ پور (19) برای استقلال گلزنی کردند.

نیمه اول

استقلال در نیمه نخست بازی نسبتا برتری از خود به نمایش گذاشت و بالاخره در دقیقه ۱۳ روی ارسال بلند ضربه ایستگاهی توسط مرادمند به گل نخست رسید. در این صحنه علیرضا حقیقی اعتقاد داشت که ضربه مرادمند را پیش از ورود به دروازه مهار کرده اما زاهدی‌فرد، داور بازی چنین اعتقادی نداشت تا گل نخست استقلال به ثمر برسد. در ادامه نمایش صحنه آهسته گل نشان داد که تصمیم داور درست بوده است.

پس از این گل دوباره استقلال صاحب موقعیت شد که رو حرکت انفرادی مهدی‌پور در داخل محوطه جریمه گل گهر و ضربه دقیق او به گل دوم رسید. پس ازاین گل، قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر با آوردن علیرضا آرتا به زمین در سیستم دفاعی تیمش تغییر ایجاد کرد و چند دقیقه بعد هم سعید صادقی و آقاجانپور به جای عاشوری و برزای به میدان آمدند تا سیستم بازی گل‌گهر تغییر کند.

با به ثمر رسیدن گل دوم، بازی تقریبا به تعادل کشیده شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

نیمه دوم

گل گهر در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست عملکرد بهتری داشت و بازی را تهاجمی آغاز کرد. شاگردان قلعه‌نویی حتی در دقیقه ۵۲ روی ارسال و تند و تیز منشا از جناح راست شانس گل‌زنی داشتند که مهاجم این تیم نتوانست مقابل دروازه به توپ ضربه بزند و به زمین خورد. قلعه‌نویی در این صحنه به کمک داور اعتراض کرد چرا که اعتقاد داشت خطای پنالتی در محوطه جریمه استقلال رخ داده است. گل‌گهر چند دقیقه بعد می‌توانست توسط یونس شاکری یکی از گل‌های خورده را جبران کند که با برخورد توپ به تیر عمودی دروازه‌، باز هم این اتفاق رخ نداد.

فرهاد مجیدی در ادامه با آوردن ارسلان مطهری به جای آرمان رمضانی تلاش کرد که به خط حمله خودش سرعت تزریق کند تا در ضد حملات بتواند بهتر عمل کنند. پس از این تعویض استقلال شانس گل‌زنی توسط قایدی داشت که موقعیت این تیم به گل تبدیل نشد.

گل‌گهری‌ها که نمی‌خواستند با شکست در این دیدار اختلافشان با بالای جدول زیاد شود، باز هم موقعیت گل‌زنی ایجاد کردند که این بار شکاری نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. بازی در بیست دقیقه پایانی بیشتر در اختیار گل‌گهر بود و قلعه‌نویی با آوردن فرشید باقری و دشتی به جای منشا و شکاری، سعی در تغییر نتیجه داشت اما آن‌ها موقعیت گل‌زنی خطرناکی به جز موقعیتی که شکاری از دست داد نتوانست ایجاد کند تا بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.

فرهاد مجیدی هم با آوردن اسماعیلی به جای مهدی‌پور تلاش کرد که تیمش را بالاتر بکشد و از تجربه اسماعیلی استفاده کند که تقریبا در این امر موفق بود و مانع موقعیت‌سازی گل‌گهری‌ها شد. شاگردان مجیدی حتی در دقیقه ۹۱ می‌توانستند روی ضربه ایستگاهی قایدی به گل سوم برسند که شوت زمینی بازیکن استقلال در آستانه ورود به دروازه توسط سهرابیان به کرنر فرستاده شد.

استقلال در ۶ دقیقه وقت اضافه بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و به خوبی نتیجه بازی را حفظ کرد.

کارشناس داوری بازی استقلال و گل گهر سیرجان

جعفر خوشرو، کارشناس داوری در خصوص قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد در دیدار استقلال و گل‌گهر سیرجان گفت: بازی خوبی بود اما قضاوت خوبی را شاهد نبودیم. هر ۲ گل استقلال سالم بود و مشکلی نداشت اما جزییات قضاوت داور خوب نبود. 

وی ادامه داد: او به دوندگی خوبی داشت اما جایگیری مناسبی نداشت و توان مدیریت بازی را هم نداشت. خطاهای کوچکی که می‌توانست در روند بازی تاثیر بگذارد را اشتباه سوت می‌زد. به عنوان مثال دروازه‌بان استقلال با مدافع خودی برخورد کرد اما داور خطا گرفت. از این قضاوت‌های پر اشتباه از زاهدی‌فرد زیاد دیده‌ایم و معلوم نیست چه زمانی قرار است با او برخورد شود.

حواشی بازی استقلال و گل گهر سیرجان در لیگ برتر

عبداللهی وقتی واکنش قلعه‌نویی را دید خطاب به گزارشگر صدا و سیما گفت: آقای قلعه‌نویی می‌خندد چون با شرایط و وضعیت این روزهای استقلال آشنا است.

پیش از آغاز مصاف دو تیم بازیکنان استقلال به صورت دسته‌جمعی به سمت قلعه‌نویی رفته و از سرمربی گل‌گهر رخصت گرفتند.

فرهاد مجیدی بعد از شرکت در مراسم هفته نه به اعتیاد به همراه کادر فنی‌اش نزد قلعه‌نویی رفت و با سرمربی سابق خود عکس یادگاری گرفت.

بعد از به ثمر رسیدن گل اول مسابقه بازیکنان گل‌گهر خطاب به دروازه‌بان تیمشان خواستند روحیه‌خودشان را حفظ کند و به داور معترض نکنند اما در دقیقه 16 علیرضا حقیقی به تصمیم داور معترض شد و با صدای بلند فریاد زد با 10 دقیقه تأخیر پرچم زدی.فرهاد مجیدی هم وقتی این صحبت حقیقی را شنید به سمت کمک‌داور رفت و با صدای بلند خطاب به وی گفت توپ دو متر از خط عبور کرده بود. این صحبت مجیدی در واکنش به اعتراض حقیقی صورت گرفت.

امیر قلعه‌نویی قبل از گل دوم استقلال با حقیقی صحبت کرد و به وی گفت کارش را انجام دهد و به داور اعتراض نکند.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در دقیقه 23 علیرضا ابراهیم را از زمین بیرون کشید و علیرضا آرتا را جایگزین این بازیکن کرد. مدافع گل‌گهر هم از پشت دروازه به بیرون رفت و بازوبند کاپیتانی را به حقیقی داد.

 در دقیقه 24 مسابقه گادوین منشا با محمدحسین مرادمند درگیر شد که داور به مهاجم تیم گل‌گهر سیرجان کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 37 مسابقه امیر قلعه‌نویی علی‌اصغر عاشوری را از زمین مسابقه بیرون کشید که همین مسأله باعث ناراحتی هافبک‌ گل‌گهر شد.عاشوری بعد از تعویض به سمت بازیکنان خودی نرفت و حتی بطری آبی که تدارکات این تیم به وی داد را نگرفت.

علیرضا حقیقی که روی گل اول گل‌گهر سیرجان مقصر بود در پایان نیمه اول همچنان با تیم داوری صحبت و به آنها اعتراض کرد. حقیقی معتقد بود توپ حسین مرادمند از خط رد نشده و کمک داور به اشتباه گل را صحیح اعلام کرده است.

 

تصاویر بازی استقلال و گل گهر سیرجان در لیگ برتر

 

استقلال و گل گهر سیرجان

استقلال و گل گهر سیرجان

استقلال و گل گهر سیرجان/ مهدی مهدی پور

استقلال و گل گهر سیرجان

استقلال و گل گهر سیرجان

استقلال و گل گهر سیرجان/ مهدی قایدی و محمدحسین مرادمند

استقلال و گل گهر سیرجان/ مرادمند

استقلال و گل گهر سیرجان/ علیرضا حقیقی

استقلال و گل گهر سیرجان/ فرهاد مجیدی

استقلال و گل گهر سیرجان/ محمدحسین مرادمند

استقلال و گل گهر سیرجان/ سید حسین حسینی

استقلال و گل گهر سیرجان/ مهدی مهدی پور

استقلال و گل گهر سیرجان/ محمد دانشگر

ویدیو گل های بازی استقلال و گل گهر سیرجان

گل اول استقلال توسط محمد حسین مرادمند توسط مرادمند در دقیقه 12

گل دوم استقلال توسط مهدی مهدی‌پور در دقیقه 19

نتایج سایر بازی‌ های هفته بیست و چهارم لیگ برتر

ماشین سازی تبریز صفر - نساجی مازندران 2

ماشین سازی با این شکست کماکان ۱۱ امتیازی ماند و  در حالی که شش هفته به پایان بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است، یک پله دیگر به سقوط نزدیک شد. 

شاگردان ساکت الهامی با کسب این سه امتیاز بسیار حساس ۲۵ امتیازی شدند تا بتوانند شرایط بهتری طی هفته های باقی مانده برای فرار از سقوط به لیگ دسته اول داشته باشند.

گل اول نساجی در این دیدار توسط امیر مهدی جانملکی در دقیقه ۲۹ و گل دوم این تیم  در دقیقه ۸۹ توسط حامد شیری به ثمر رسید.

ذوب‌آهن یک - آلومینیوم یک

اراکی‌ها با این تساوی‌ ۳۶ امتیازی و در مقابل ذوبی‌ها ۲۱ امتیازی شدند تا در رده‌های پنجم و پانزدهم باقی بمانند.

در دقیقه ۵۲ ضربه سر سید مهدی حسینی به تیر دروازه و در برگشت به شهاب گردان برخورد کرد و وارد دروازه ذوب‌آهن شد تا شاگردان منصوریان از میزبانشان پیش بیفتند.

در ادامه فشار حملات شاگردان مجتبی حسینی باعث شد تا دارکو بیدوف در دقیقه ۸۳ بازی را به تساوی بکشاند.

صنعت نفت آبادان یک - سایپا صفر

نفت آبادان با این پیروزی (پس از 13 هفته ناکامی در کسب سه امتیاز) 29 امتیازی شد و با 4 پله صعود خودش را به به رده هشتم رساند. سایپا نیز با قبول این شکست در امتیاز 25 و رده سیزدهم باقی ماند.

مس رفسنجان صفر - پرسپولیس یک

تک گل پرسپولیس را مهدی عبدی به ثمر رساند و باعث صدرنشین سرخپوشان شد.

جدول لیگ برتر تا هفته بیست و چهارم

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید