مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲؛

تمام حواشی دیدار ایران و عراق| رونمایی اسکوچیچ از عدد جدید در فوتبال ایران /حاج‌صفی به رکورد 115 بازی ملی رسید+ عکس و ویدیو

تیم های ملی ایران و عراق در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 امشب به مصاف هم رفتند واین دیدار در نهایت با برتری ملی پوشان به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 امشب از ساعت 21 در بحرین به مصاف تیم ملی عراق رفت و این دیدار در نهایت با برتری ملی پوشان به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی عراق:  جلال حسن، میثم جبار، سعد ناطق، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطفان، صفاهادی، علی مهاوی، همام طارق، بشار رسن، مهند علی

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی (کاپیتان) ، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون

گفتنی است، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری‌فرد، میلاد سرلک، پیام نیازمند، سامان قدوس، مهدی ترابی، جعفر سلمانی، مجید حسینی، کاوه رضایی، امیر عابدزاده و مهدی قائدی ملی پوشانی هستند که در نیمکت ذخیره حضور دارند.

حواشی این دیدار در ادامه آمده است؛

احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی به رکورد 115 بازی ملی رسید تا در کنار سیدجلال حسینی به چهارمین بازیکن باسابقه تیم ایران تبدیل شود. 

کریم باقری در کنار زمین مشغول تشویق تیم ملی و هدایت آنها بود. 

کاتانچ در کنار زمین در دقایق پایانی مدام بر سر بازیکنان تیمش فریاد می‌زد.

اسکوچیچ بعد از سوت پایان مسابقه عدد 7 را به سمت دوربین نشان داد که بیانگر 7 پیروزی متوالی تیم ملی با سرمربیگری او بود.

photo_2021-06-16_00-42-54

مهدی قایدی در دقیقه90+5 یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد و با ضربه بی دقت نتوانست دروازه خالی عراق را برای دومین مرتبه باز کند و بعد از پایان بازی کنعانی‌زادگان به او گفت اگر محکم‌تر می‌زدی گل می‌شد.

در دقیقه 54 صفا هادی بازیکن عراق خطای شدیدی روی احسان حاج صفی انجام داد اما داور ازبکستانی بازهم کارت زردی به این بازیکن نشان نداد و همین مساله باعث اعتراض برخی بازیکنان تیم ملی شد.

ایمن حسین بازیکن عراقی با ماسکی مخصوص روی صورت در نیمه دوم در ترکیب تیمش قرار گرفت. 

کنعانی‌زادگان در دقیقه 64 به دلیل اعلام خطایش روی بازیکن حریف به شدت به داور معترض شد. 

صفا هادی روی جهانبخش یک خطای شدید دیگر انجام دادو بعد هم نسبت به تصمیم داور معترض شد اما داور ازبکستانی بازهم نسبت به این بازیکن مهربان بود و به او اخطاری نشان نداد. همین مساله باعث اعتراض عزت الهی و کنعانی زادگان به داور شد.

حاج صفی در دقیقه 70 تعویض شد و قبل از خروج از میدان بازوبند را خودش بر بازوی علیرضا جهانبخش بست.

در دقیقه 72 بازیکن عراقی بدون توپ روی احمد نورالهی مرتکب خطای شدید شد اما داور این صحنه را ندید و بازهم اخطاری به بازیکنان عراقی نشان نداد.

تلویزیون بحرین در درج تعویض تیم ملی مرتکب اشتباه شد و نوشت که شجاع خلیل زاده از میدان بیرون رفت.

کاتانچ در دقیقه 75 به داور معترض شد که چرا خطای بازیکنان ایرانی اعلام نشده است!

نوراللهی در دقیقه 30 به تصمیم داور معترض شد این در حالی است که او یک کارت زرد هم دارد.

دقیقه 30 مهدی طارمی با مدافع عراقی برخورد کرد و در محوطه جریمه عراق سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه 32 داور قانون کولینگ بریک را اجرا کرد در این زمان وقفه اسکوچیچ با سردار آزمون مشغول صحبت شد و نکات فنی را به او گوشزد کرد.

بعد از گلزنی دقیقه 35 سردار آزمون بازیکنان همگی شادی پس از گل انجام دادند و بیرانوند که از بازیکنان دور بود به حلقه شادی مربیان روی نیمکت پیوست.

مقدماتی جام جهانی 2022/ ایران - عراق

سردار آزمون بعد از گلزنی و انجام شادی دستش را به نشانه شکر خداوند بالا برد و به پرچم ایران روی پیراهن اشاره کرد.

بعد از گلزنی تیم ایران کاتانچ سرمربی عراق رفت و روی نیمکت نشست و بر سر بازیکنانش فریاد می‌زد.

مهند علی بازیکن عراقی بازهم با بازیکن تیم ایران درگیر شد و این مرتبه با طارمی در میانه زمین درگیری پیدا کرد. این دومین درگیری مهاجم عراقی است که تا دقیقه 40 به وجود آورده است. با این حال داور به این بازیکن فقط تذکر داده و هیچ کارت زردی به این بازیکن نشان نداد.

حلقه اتحاد عراقی‌ها در وسط زمین خیلی طولانی‌تر از حد معمول شد و در حالیکه بازیکنان تیم ایران آماده مسابقه بودند آنها در حلقه اتحاد خود قرار داشتند.

عزت اللهی روی صفا هادی بازیکن عراق خطا کرد و این بازیکن حریف در دقیقه 6 دچار مصدومیتی نسبتا جدی شد که  بازی به همین دلیل چند لحظه‌ای متوقف ماند.

اولین کرنر ایران در دقیقه 8 به دست آمد که داور به بازیکن شماره 14 عراق امجد عطفان به دلیل درگیری با کنعانی‌زادگان تذکر داد.

اولین کارت زرد مسابقه را احمد نوراللهی دریافت کرد و طارق همام هم کارت زرد اول تیم عراق را چند دقیقه بعد از داور گرفت.

دقیقه 15 شوت بازیکن تیم عراق به شجاع خلیل زاده برخورد کرد و راهی کرنر شد و داور اعلام ضربه کرنر کرد. همین مساله باعث اعتراض شدید بازیکنان عراق به داور ازبکستانی شد زیرا بازیکنان عراق اعتقاد داشتند که داور باید پنالتی می‌گرفت.

بعد از ضربه کرنر و مهار توپ توسط بیرانوند بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیری شدیدی پیدا کردند. داور بعد از این درگیری به مهند علی و بیرانوند در حضور کاپیتان دو تیم ایران و عراق تذکر جدی داد.

گاف AFC در اعلام ترکیب تیم ملی ایران!

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران ترکیب اصلی تیم خود را برای این مسابقه به این ترتیب مشخص کرد.

این در حالی است که در ترکیب منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نام شجاع خلیل زاده در بین بازیکنان تعویضی قرار دارد و ترکیب اصلی ایران با ۱۰ بازیکن بسته شده است!

ویدیویی از رختکن تیم ملی فوتبال پیش از دیدار با عراق منتشر شد.

 

 

برای دیدار تیم های ملی ایران و عراق AFC پوستر زیر را منتشر کرد.

 

پوستر AFC به مناسبت بازی ایران و عراق

دیدگاه تان را بنویسید