جی پلاس

فوتبال جهان از دریچه آمار| مربیانی که دوبار یک نیمکت را تجربه کردند

سرمربیان بزرگی در تاریخ فرصت یافتند حداقل دو دوره هدایت یک تیم را بر عهده بگیرند و موفقیت های نخستین دوره را تکرار کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، باشگاه رئال مادرید سه شنبه اعلام کرد کارلو آنچلوتی سرمربی جدید این تیم است. سرمربی ایتالیایی دومین دورانش را در تیم اسپانیایی تجربه خواهد کرد. او نامش در کنار سرمربیان دیگری قرار خواهد گرفت که بیش از یک دوران در یک تیم حضور داشتند. 

فابیو کاپلو- میلان و رئال مادرید

کاپلو در مجموع سرمربی پرافتخاری به خصوص در ایتالیا است. به نوشته ۹۰ مین، کاپلو در نخستین تجربه مربیگری‌اش دستیار ساکی در میلان فراموش نشدنی بود، تیمی که در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ در اروپا می درخشید. کاپلو از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ هدایت روسونری را بر عهده گرفت و قهرمانی های این تیم ادامه پیدا کرد. او با رئال مادرید قرارداد امضا کرد و در یک سال قهرمان لالیگا شد. سپس برای یک فصل (۹۸-۱۹۹۷) به میلان رفت. سرمربی ایتالیایی در سال ۲۰۰۶ به مادرید برگشت و باز هم لالیگا را فتح کرد. او در ۲۹۱ بازی با تیم ایتالیایی قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. چهار بار فاتح اسکودتو شد و سه سوپر جام را بالای سر برد. در مادرید در ۹۸ بازی همانطور که گفته شد دو بار قهرمان لالیگا شد. 

روی هاجسون- اینتر

در دوران طولانی مدت مربیگری هاجسون، او دو بار هدایت یک تیم را بر عهده گرفت. سرمربی انگلیسی در دو دوره در اینتر حضور داشت. ابتدا در سال ۱۹۹۵ به ایتالیا رفت و دو سال در تیم شهر میلان ماند. او پس ترک بلکبرن در آخر فصل ۹۹-۱۹۹۸ به باشگاه نراتزوری برگشت. هاجسون در ۵۷ بازی هیچ عنوانی به دست نیاورد. 

کارلو آنچلوتی- رئال مادرید

سرمربی ایتالیایی همانطور که گفته شد دومین دورانش را در رئال مادرید از فصل ۲۲-۲۰۲۱ شروع خواهد کرد. او در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت و در این دو سال موفقیت های زیادی از جمله فتح دسیما (دهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا)، کوپا دل ری، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کرد.

یوپ هاینکس- بایرن مونیخ 

سرمربی آلمانی چهار دوره مختلف هدایت باواریایی ها را بر عهده داشت. نخستین بار در سال ۱۹۸۷ شروع به کار کرد و تا سال ۱۹۹۱ در این تیم ماند. دومین دوره را به عنوان سرمربی موقت برای به اتمام رساندن فصل ۰۹-۲۰۰۸ در مونیخ گذراند. هاینکس در سال ۲۰۱۱ دوباره هدایت بایرن را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۱۳ در این تیم ماند. در آن سال سه گانه تاریخی را به دست آورد. این خاطره فراموش نشدنی باعث شد باشگاه باواریایی دوباره سرمربی آلمانی را در سال ۲۰۱۷ فرا بخواند. این اتفاق زمانی رخ داد که آنچلوتی اخراج شده بود و هاینکس نمی توانست به پیشنهاد تیم آلمانی جواب رد بدهد. او تا پایان فصل هدایت بایرن را بر عهده داشت. هاینکس در مجموع ۳۵۳ بازی یک بار فاتح لیگ قهرمانان شد. چهار قهرمانی در بوندسلیگا را به ارمغان آورد. یک جام حذفی و سه سوپرجام را نیز کسب کرد.

زین الدین زیدان- رئال مادرید

سرمربی فرانسوی به تازگی دومین دورانش در رئال مادرید به پایان رسید. او از مارس ۲۰۱۹ تا می ۲۰۲۱ هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت. نخستین دوره از ژانویه ۲۰۱۶ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. هر دو دوره با موفقیت های زیادی همراه شد. در مجموع زیدان دومین سرمربی تاریخ باشگاه با بیشترین پیروزی و جام به حساب می آید. تنها میگل مونیوس بالاتر از او قرار دارد. زیزو یازده قهرمانی برای رئال مادرید به ارمغان آورد که در این میان سه قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو لالیگا، دو سوپرجام اسپانیا، دو سوپرجام اروپا و دو جام جهانی باشگاه ها را فتح کرد.

ژوزه مورینیو- چلسی

سرمربی در حد و اندازه مورینیو نمی تواند در این لیست قرار نداشته باشد. آقای خاص دو دوران در چلسی حضور داشت و در هر دو نتایج درخشانی کسب کرد. او که با پورتو قهرمان اروپا شده بود به عنوان سرمربی جدید آبی های لندن معرفی شد. مورینیو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ سرمربی این تیم بود. در دومین دوران پس از جدایی از رئال مادرید هدایت چلسی را بر عهده گرفت (۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵). او پس از ۳۲۰ بازی سه لیگ برتر، یک اف ای کاپ و یک جام خیریه را به دست آورد. 

لوییس فان خال- بارسلونا 

سرمربی بزرگ هلندی در دو دوران در تیم کاتالانی حضور داشت. او در سال ۱۹۹۷ پس از قهرمان کردن آژاکس در اروپا هدایت بارسا را بر عهده گرفت و تا ماه می ۲۰۰۰ در این تیم بود. دومین دوران کوتاه تر بود و از فصل ۰۳-۲۰۰۲ شروع شد اما در ژانویه با بارسلونا خداحافظی کرد. فان خال در ۲۰۰ بازی دو بار فاتح لالیگا شد، یک قهرمانی در کوپا دل ری و یک سوپرجام اروپا را به دست آورد. 

لوییس آراگونس- اتلتیکومادرید

آراگونس فقید به عنوان سرمربی در اسپانیا و به خصوص در اتلتیکو یک اسطوره به حساب می آید. او تنها کسی است که می تواند با دیگو پابلو سیمئونه در فتح عناوین در تیم مادریدی رقابت کند. آراگونس هفت دوره مختلف هدایت روخی بلانکو را بر عهده گرفت که نخستین دوره از سال ۱۹۹۷ شروع شد و آخرینش سال ۲۰۰۳ بود. او در ۶۱۲ دیدار یک لالیگا، سه کوپا دل ری، یک سوپرجام اسپانیا و یک جام بین قاره ای را کسب کرد. 

ماسیمیلیانو آلگری- یوونتوس

سرمربی ایتالیایی مانند آنچلوتی در فصل آینده برای دومین بار هدایت یک تیم را بر عهده خواهد گرفت. او اخیرا به عنوان سرمربی جدید یوونتوس معرفی شد. آلگری در سال ۲۰۱۴ پس از خداحافظی با میلان در تیم تورینی مشغول به کار شد. پنج فصل در یوونتوس حضور داشت و در سری A حمکرانی کرد. سرمربی ایتالیایی در ۲۷۱ بازی توانست پنج اسکودتو فتح کند، چهار جام حذفی به دست آورد و یک سوپرجام را بالای سر ببرد. او امیدوار است دومین دورانش در یوونتوس نیز با موفقیت همراه باشد. 

دیدگاه تان را بنویسید