در گفت وگو با جی پلاس بررسی شد

دست‌بُردن در قرارداد بازیکنان لیگ برتر بسکتبال صحت دارد؟

مدیرعامل و سرمربی تیم بسکتبال آینده سازان تهران در واکنش به ادعای بازیکنان مبنی بر دست بردن در قرارداد بازیکنان این موضوع را تکذیب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرونده رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در فصل 400-1399 با قهرمانی تیم شهرداری گرگان بسته شد اما علی رغم  گذشت حدود دوماه از پایان لیگ حواشی همچنان ادامه دارد.

تیم بسکتبال آینده سازان تهران یکی از تیم‌های حاضر در سوپرلیگ باشگاه‌های کشور بود که با ترکیب بازیکنان جوان پا به عرصه مسابقات گذاشت. گلایه‌های این بازیکنان در شرایطی که فصل به اتمام رسیده، موجب شد گفت و گویی با مدیر عامل و سرمربی این تیم داشته باشیم.

طبق اظهارات بازیکنان در شروع تمرینات باشگاه قراردادی را با عنوان قرارداد فدراسیونی با آن‌ها امضا کرد که امتیاز و آپشن‌های زیادی در آن درج شده بود اما سه روز مانده به شروع مسابقات قرارداد جدیدی برای امضا به بازیکنان ارائه شده که بسیاری از موارد قبلی از آن حذف و مواردی ذکر شد که تنها به نفع باشگاه بود و با توجه به اینکه تمامی تیم‌ها تشکیل شده بودند بازیکنان به اجبار قرارداد را امضا کردند.

حسن نگهداری مدیر عامل و سرمربی تیم آینده سازان تهران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در مورد این موضوع اظهار کرد: باشگاه آینده سازان از دل باشگاه مهرام تاسیس شد و در حال حاضر به صورت مستقل عمل می‌‎کنیم. باشگاه ما به صورت رسمی ثبت شده و ما اظهارنامه مالیاتی پر می‌کنیم و سال گذشته هم مالیات پرداخت کردیم و تعجب می‌کنم که چرا می‌گویند دو قرارداد داریم در صورتی که این طور نیست ما یک قرارداد داریم. اشخاصی که نمی‌خواهند مالیات بدهند دو قرارداد امضا می‌کنند.

او افزود: قراردادی که بچه‌ها امضا کردند به این صورت بود که نفراتی که کارهای تیم را انجام می‌دادند قراردادها را به هیئت بسکتبال تهران بردند تا آن را ثبت کنند که مسئولان هیئت گفته بودند کل قرارداد باید تایپی باشد و به عنوان مثال دست نویس بازیکن قابل قبول نیست؛ فدراسیون هم تعداد نسخه‌ها را کمتر کرده بود و این گونه بود که قرارداد در هیئت استان و سپس در فدراسیون ثبت می‌شد و بعد هم هیئت بسکتبال نسخه‌های قرارداد را می‌گرفت. ما دقیقا قراردادها را تایپ کردیم و بازیکنان همان قرارداد را خوانده و دوباره امضا کردند. من الان تعجب می‌کنم که می‌گویند یک سری موارد از قرارداد حذف شده است؛ ما مورد خاصی نداشتیم که بخواهیم  کم یا زیاد کنیم چون رقم قرارداد بازیکنان خیلی بالا نبود.

نگهداری در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان باشگاهی که برای اولین بار در لیگ برتر شرکت کردیم و حامی مالی هم نداشتیم کل هزینه را از جیب خودمان پرداخت کردیم و خداراشکر این برای من نقطه قوت شده که نمی‌گویند از اسپانسر پول گرفته و پرداخت نکرده است. تعهدات ما کاملا پابرجا است و آن قراردادی هم که بچه‌ها خودشان نوشتند و بعد عوض شد کاملا موجود و هیچ فرمتی تغییر نکرده است و اگر فکر می‌کنند تغییری ایجاد شده می‌توانند مطابقت کنند. من همیشه از بازیکنان حمایت کردم حتی در فضای مجازی خیلی به آن‌ها فشار وارد می‌شد که بازیکن پارکی هستند اما دیدند که من خیلی دفاع کردم و روحیه می‌دادم که به کارشان ادامه بدهند. 

او با بیان اینکه بازیکن حرفه‌ای تغییر قرارداد را نمی‌پذیرد گفت: من از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه می‌کنم؛ بازیکنی که می‌گوید من حرفه‌ای هستم چطور می‌پذیرد فرمت قرارداد عوض شده و بعد امضا می‌کند. ما چنین آدمی نیستیم که این کار را انجام دهیم. بازیکن با این کار به شعور خودش توهین می‌کند و اگر دیدند تغییری ایجاد شده چرا امضا کردند؟ برخی که دوقرارداد می‌نویسند برای فرار از مالیات مبلغ را کمتر درج می‌کنند اما در حال حاضر بازیکنان نمی‌گویند مبلغ قرارداد کم شده می‌گویند یک سری امتیازات حذف شده؛ آخر چه مورد و آپشنی بود که بخواهیم لغو کنیم؟

مدیرعامل و سرمربی تیم بسکتبال آینده سازان در خصوص اظهارات بازیکنان مبنی براینکه باشگاه جواب تماسشان را نمی‌دهد و تهدید می‌کند اگر شکایت کنید امسال در لیگ دسته دو تیم می‌دهیم تصریح کرد:  کسی تماس نگرفته که ما جواب ندهیم و حتی نصف بازیکنان در حال حاضر به تمرین می‌آیند. نکته مهمی که باید بگویم اینکه قرارداد بازیکنان دوساله است و 9 ماه از آن گذشته و ما هم به نفعشان کار کردیم قرارداد دوساله نوشتیم و باز هم برای اینکه شفاف سازی کنم باید بگویم که برخی می‌نویسند سال دوم در صورت توافق طرفین و یا خیلی‌ از تیم‌ها نوشته‌اند سال دوم اگر باشگاه بازیکن را خواست قرارداد اتوماتیک وار فعال می‌شود اما ما برای هرسال مبلغ متفاوتی درج کردیم و مبلغ سال دوم دو برابر است. به نظرتان در شان و منزلت من است که با این پیشینه و سابقه کاری در دسته دو تیم بدهم؟

حسن نگهداری در ادامه صحبت‌های خود گفت: اسپانسر جدید ما به تازگی سر تمرین آمده و بازیکن هم باید حضور داشته باشد. همه می‌دانند شرایط اقتصادی خوبی در کشور  نداریم. باشگاهی که پیشینه خوبی دارد و بازیکنان آن الان در لیگ برتر مربی و سرمربی هستند و یا در سمت‌های دیگر مشغولند و بچه‌ها هم باید حمایت کنند. ما آخرین تیم بودیم که یارگیری کردیم و همه بازیکنان دسته یکی بودند و در لیگ برتر فضا دادیم دیده شدند. ما به جای اینکه در دسته یک شرکت کنیم و با این وضعیت کرونا از این شهر به آن شهر سفر کنیم به لیگ برتر آمدیم پس من برای بازیکنم ارزش قائل بودم. کدوم مربی مجانی کار می‌کند؟ من علاوه بر این که پولی نگرفتم از جیبم هم هزینه کردم. اگر کارم اشتباه بود بگویید که تکرار نکنم.

او در پایان تصریح کرد: بسیاری از تیم‌ها سابقه بالایی دارند و از طرفی یا یک کارخانه عظیم و یا شورا و شهرداری حمایتشان کرده اما من غیر از خدا هیچ کس را نداشتم. بازیکنان قرارداد دوساله دارند اما اگرکسی می‌خواهد برود اشکال ندارد باشگاه جدیدش را معرفی کند ما مکاتبه می‌کنیم و رضایت نامه را خواهیم داد. به هر حال مجموعه سرجایش قرار دارد و تیم‌های دیگر هم با افتخار می‌توانند از امکانات ما استفاده کنند. خبر خوبی که باید در آخر بدهم این است که بخش بانوان را هم در لیگ برتر تحت پوشش گرفتیم و امسال در لیگ برتر بانوان هم شرکت خواهیم کرد.     

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید