عبدالرضا دادبود امروز شنبه در گفت و گوی خبری مجازی اظهار داشت: کارشناسان واقعی بسکتبال به این تصمیم اعتراض دارند و بر همین اساس تا زمانی که این فدراسیون در راس کار باشد و از تصمیمش منصرف نشود در لیگ شرکت نخواهیم کرد.

فدراسیون بسکتبال چهارشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای باتوجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن پیش‌بینی زمان خروج از بحران این بیماری و تبعیت از دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، ضمن لحاظ نمودن حفظ رده بندی تیم های باشگاهی در پایان مرحله گروهی و عدم اعلام قهرمان لیگ فصل حاضر، تصمیم به اتمام لیگ برتر فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ گرفت.

این فدراسیون همچنین اعلام کرد: در صورت اعلام تقویم برگزاری مسابقات باشگاهی غرب آسیا و قهرمانی باشگاه‌های آسیا، تصمیم گیری در خصوص چگونگی اعلام حضور نماینده باشگاه‌های ایران در این مسابقات با اطلاع مدیران باشگاه‌های لیگ برتر اتخاذ خواهد شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور با انجام ۲۶ مسابقه، موفق به کسب ۲۴ برد در برابر ۲ باخت و مجموع ۵۰ امتیاز شد و در سکوی نخست قرار داشت.

مدیرعامل تیم بسکتبال شهرداری گرگان همچنین افزود: در بیانیه فدراسیون حق مطلب به خوبی ادا نشده و رییس فدراسیون در مصاحبه‌های مختلف روزهای اخیر نظرات گوناگونی داده که نشان می‌دهد، این مجموعه از ثبات برخوردار نیست.

دادبود ادامه داد: شهرداری گرگان تیمی مردمی است که هزینه های آن از محل درآمد عوارض‌های شهرداری تامین می‌شود و به همین دلیل نمی توان از هزینه هایی که برای این تیم در یک فصل انجام شد به راحتی صرف نظر کرد.

وی گفت: فدراسیون گفته که در تابستان یک مسابقه ۴ یا هشت جانبه برگزار می شود که بر اساس نتایج آن، تیم قهرمان فصل اخیر مشخص خواهد شد اما چگونه ممکن است بازیکنان در فصلی که پایان رسمی آن اعلام شده در تیم بمانند و بدون قرارداد بازی کنند؟

دادبود افزود: اجرای این تصمیم بدون شک باعث افت کیفی مسابقات لیگ بسکتبال شده و ضربه سنگینی بر اعتبار این ورزش خواهد زد.

وی بیان کرد: تیم شهرداری گرگان لیاقت قهرمانی و حضور در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را دارد که امیدواریم فدراسیون در تصمیمش تجدید نظر کرده و تیم ما را که در صدر جدول رده بندی قرار دارد به عنوان قهرمان معرفی کند که در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی برای احقاق حق خود اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.