در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد

علت تنش و پرخاشگری میان بازیکنان در دربی چه بود؟

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس درباره پیروزی سرخپوشان در دربی پایتخت توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت وگو با جی پلاس؛ درباره پیروزی سرخپوشان برابر استقلال در دربی پایتخت اظهار کرد: بازی دربی با احتیاط شروع شد و تیم استقلال با سیستم 3-5-2 بازی می کرد. در طرف مقابل تیم پرسپولیس با سیستم 4-4-2 در این دیدار به میدان رفت. به طور کلی بازی پرتنش و قدرتی را شاهد بودیم و بیشتر درگیری در وسط زمین بود.

عربشاهی درباره تفاوت نیمه اول و دوم این مسابقه گفت: تیم استقلال در نیمه اول نمایش بهتری داشت چون این تیم با 5 هافبک بازی می کرد اما پرسپولیس 4 هافبک داشت و نوراللهی همانند بازی های قبل نتوانست خوب بازی کند. سرخپوشان  در نیمه دوم با تعویض های صورت گرفته و آمدن سرلک به جای کامیابی نیا توانستند در وسط زمین تعادل ایجاد و میانه زمین را از آن خود کنند. همچنین  پرسپولیس توانست کفه ترازو را از لحاظ قدرت بدنی و درگیری به نفع خود بالا ببرد.

او درباره درگیری های این دیدار تصریح کرد: یک مقدار تنش و درگیری در وسط زمین در بازی دربی وجود داشت و استقلالی ها هدف داشتند تا با درگیری ها بتوانند مهاجمان پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی بهم بریزند و آنها را عصبی کنند و از شرایط روحی شان خارج کنند که در این راه موفق بودند. بازیکنان استقلال شهریار مغانلو و آل کثیر را خیلی عصبانی کردند. در ادامه همین برخوردها سبب شد بازی از دست داور خارج شود. اعتراض های زیاد و شدید باعث شد که داور صلابت لازم را نداشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره صحنه گل این تیم در دربی گفت: گل پرسپولیس از حرکت امیری شروع شد و بعد توپ به ترابی رسید و او به مغانلو پاس داد و او شوت زد. در ادامه هم آل کثیر روی ریباند توپ را وارد دروازه استقلال کرد. این موضوع نشان می دهد که هدف پرسپولیس این بود که از عمق دفاع استقلال بهره ببرد چون نقطه ضعف حریف در دفاع میانی اش است و سرخپوشان به نحو احسن از این نقطه ضعف بهره برد.

او ادامه داد: تعویض های گل محمدی باید زودتر انجام می شد و شهریار مغانلو باید زودتر زمین مسابقه را ترک می کرد چون احتمال اینکه اخراج  می شد وجود داشت. به هر حال حریف از نظر روانی روی این بازیکن کار کرد اما خوشبختانه در این کار موفق نبودند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره درگیری های پایان بازی گفت: من تاسف می خورم که چرا بازی ها باید آن قدر پرتنش و اعتراض به داور بازی و پرخاشگری بین بازیکنان زیاد باشد. در زمان ما چنین مسائلی نبود و خیلی با طمانینه بازی می کردیم و اگر خطایی بود داخل شکم حریف نمی رفتیم و خویشتن دار بودیم. امیدوارم این اتفاقات دیگر تکرار نشود و هواداران و بینندگان تلویزیونی که الگوهای خود را از تلویزیون می بینند دیگر این تنش ها را نبینند. ان شا الله فوتبال پاک و به دور از حاشیه و تنش شاهد باشیم.

او در پایان گفت: من برد را به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم و این برد 6 امتیازی بود و سرخپوشان  مقداری راه قهرمانی خود را هموارتر کردند اما زود است که بگوییم آنها قهرمان می شوند. به هر حال سپاهان تیم خوب و با انگیزه ای است و بازیکنان این تیم عزم خود را برای قهرمانی جزم کردند اما امیدوارم بازیکنان پرسپولیس مغرور نشوند چون هر بازی اتفاقات خاص خود را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید