سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با جی‌پلاس پاسخ می دهد

ستاره دربی 95 پرسپولیس و استقلال کدام بازیکن است؟

سیروس دین محمدی پیشکسوت استقلال درباره دربی 95 صحبت کرد و از مهدی قایدی و مهدی ترابی به عنوان دو ستاره این مسابقه یاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سیروس دین محمدی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره دربی سرخابی ها اظهار کرد: دربی همیشه برای هر دو تیم بازی سختی بوده و حتی این بازی برای نوجوانان دو تیم هم دشوار است. شاید نبود تماشاگر باعث شود که بازیکنان استرس کمتری داشته باشند تا آنها بتوانند راحت بازی کنند. 

دین محمدی درباره برگ برنده دربی پایتخت گفت: به نظرم خط میانی دو تیم برگ برنده این بازی هستند و هر کدام از تیم‌ها هافبک هایشان بهتر بازی کنند در آن صورت می توانند بازی را با پیروزی پشت سربگذارند.

او درباره بهترین و بدترین خاطره اش از دربی سرخابی ها تصریح کرد: به هر حال زمانی که دربی را شکست می خورید بدترین خاطره محسوب می شود چون همه از سوپرمارکت تا خانواده انتقاد می کنند و کنایه می گویند البته زمانی که یک تیم برنده  دربی می شود، آن تیم روحیه می گیرد و شاداب تر است و حاشیه کمتر می شود. 

پیشکسوت استقلال درباره ستاره دربی 95 پایتخت تصریح کرد: به نظرم ترابی از پرسپولیس و قایدی از استقلال ستاره های دربی خواهند بود. این دو بازیکن بدون حاشیه بازی خود را انجام می دهند. 

دین محمدی درباره اینکه چرا اکثر بازی های دربی خسته کننده است و با تساوی به پایان می رسد، گفت: به هر حال استرس خیلی در این باره تاثیرگذار است چون هیچ کدام از تیم ها نمی خواهند شکست بخورند. زمانی که تیمی نمی خواهد ببازد یک فوتبال دفاعی ارائه می دهد و تمرکز خود را در بخش دفاعی می گذارد. فکر می کنم این دو تیم به خاطر اینکه تمرکز خود را در بخش دفاعی می گذارند جذابیت بازی از بین می رود و دیگر نمی توانند هجومی بازی کنند. 

او درباره اینکه در زمان بازیگری اش توصیه می شد تا  بازی آرامی در دربی ارائه بدهند، تصریح کرد: نه، چنین چیزی نبود اما جو دربی در زمان ما سنگین بود و همین موضوع  باعث می شد که  تیم های استقلال و پرسپولیس با احتیاط بازی کنند. من فکر می کنم مثل قدیم آن فضای سنگین در دربی وجود ندارد. ما دوست داشتیم دربی را ببریم و بیشترین توان خود را برای این بازی می گذاشتیم اما اکثر بازی ها مساوی می شد. 

پیشکسوت استقلال درباره اینکه دربی های قدیم با الان چه فرقی می کنند، گفت: جذابیت دربی ها در زمان ما خیلی بیشتر بود چون تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت و درگیری و جنگندگی بین بازیکنان بود و هواداران لذت می بردند. 

دین محمدی درباره اینکه می گویند فرهاد مجیدی دربی باز است و می تواند از این بازی سربلند بیرون بیاید، گفت: من همیشه گفتم که هاشمی‌نسب دربی‌بازترین است و غیر از او را نمی توانم پیدا کنم که دربی باز باشد. مجیدی و گل محمدی ایده هایی برای این بازی دارند تا تیمشان نتیجه بگیرد. نتیجه را پیش بینی نمی کنم اما قاعدتا دوست دارم که تیم استقلال پیروز شود. 

پیشکسوت استقلال درباره اینکه برای پرسپولیسی ها کری خوانی می کند و آیا کری خوانی را قبول دارد، گفت: من در تاریخ فوتبال خود تاکنون کری خوانی نکردم و بلد نیستم این کار را انجام بدهم. کری خوانی برای جوان‌ها است. یکسری از آدم ها در فضای مجازی حرمت هم را نگه نمی دارند و به نظرم این رفتارها درست نیست. از بازیکنان دو تیم می خواهم حرمت یکدیگر را نگه دارند و هجومی بازی کنند و ان شا الله بازی خوبی را شاهد باشیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید