در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد

خاطره تلخ یک استقلالی از دربی چیست؟

بازیکن اسبق استقلال معتقد است حتی اگر این تیم در مقابل پرسپولیس به تساوی برسد نتیجه ضعفیف را دربی 95 کسب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

میثم منیعی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره دربی پایتخت اظهار کرد: هر 2 تیم در شرایط آرمانی خوبی هستند و آنها در بازی های آسیایی حضور داشتند. فرهاد مجیدی هم در تیم استقلال جا افتاده است و فکر می کنم دربی قشنگی را می بینیم. 

منیعی درباره برگ برنده تیم ها دربی پایتخت بیان کرد: به نظرم تیمی که بتواند فضای حیاتی خود را پوشش بدهد می تواند به موفقیت نزدیک تر باشد. چون استقلال و پرسپولیس در خط دفاعی مشکلاتی دارند و این موضوع در مسابقات گذشته آن ها به چشم آمده است. همچنین تیمی برنده دربی می شود که مهاجمانش باهوش تر باشند و در موقعیت های گلزنی خود را قرار بدهند. 

وی درباره ستاره های دربی پایتخت گفت: قایدی و دیاباته بازیکنان شاخص استقلال هستند و از آن طرف هم چند بازیکن پرسپولیس ستاره هستند. همچنین بازیکنانی که در دربی گل می زنند بیشتر در دل هواداران می نشینند. 

بازیکن سابق استقلال درباره اینکه چرا بازی های دربی کسل کننده است، بیان کرد: این موضوع به تفکرات مربیان برمی گردد که دوست ندارند در این بازی ببازند و احتیاط را سرلوحه خود قرار می دهند. اگر تیمی با اختلاف قهرمان لیگ می شود باز هم در دربی حمله نمی کند و سعی می کند از اشتباهات حریف خود استفاده کند تا پیروز شود. بازیکنان 2 تیم کارهای تاکتیکی انجام نمی دهند و سعی می کنند از اشتباهات حریف بهره ببرند به همین علت دربی ها کسل و خسته کننده می شوند. 

منیعی درباره اینکه توصیه ای برای تساوی در دربی به سرخابی ها می شود، گفت: نه، بازیکنان خشن و دعوایی 2 تیم را جدا می کردند و به آنها می گفتند که بحث امنیتی و اخلاقی را رعایت کنند. 

وی درباره بهترین و بدترین خاطره اش از دربی پایتخت گفت: آرش برهانی در زمان سرمربیگری مرحوم حجازی 2، 3 موقعیت تک به تک در دربی گل نکرد و می توانستیم آن بازی را ببریم. همچنین سال بعدش تا دقیقه 90 در دربی جلو بودیم اما پرسپولیسی ها با خطای هند علیزاده صاحب ضربه پنالتی شدند و به گل رسیدند و این جزو بدترین خاطرات من در دربی هستند. 

منیعی درباره اینکه برای پرسپولیسی ها کری خوانی می کند، گفت: من اهل کری خوانی نیستم. 

بازیکن سابق استقلال درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی سرخابی ها گفت: تیم استقلال باید این بازی را پیروز شود چون این تیم پتانسیل بالایی از لحاظ مهره ای دارد و دست مربی اش بازتر از مربی پرسپولیس است. اگر استقلال این بازی را نبرد و حتی مساوی هم کند، نتیجه ضعیفی گرفته است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید