گزارش جی پلاس از بمب بزرگ در بازار نقل و انتقالات ایران؛

ستاره مدنظر آبی ها را بیشتر بشناسید + عکس

چند خبرنگار و رسانه خارجی از مذاکره استقلال با ستاره سابق رئال مادرید و تیم ملی برزیل خبر دادند و حتی گفته می شود این ستاره پیشین دنیای فوتبال علاقمند به حضور در ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ طی روزهای گذشته اخبار متعددی درباره مذاکره استقلال با روبینیو، بازیکن برزیلی سابق رئال مادرید و منچستر سیتی در رسانه های خارجی منعکس شده است و خودش هم در یک مصاحبه این موضوع را تایید کرد؛ هر چند در ادامه احتمال آن را ضعیف دانست.

این هافبک هجومی که سال های پایانی فوتبالش را را در تیم های برزیلی سپری کرده و اکنون در باشاک شهیر، یکی از تیم های پرقدرت ترکیه حضور دارد، به مدیر برنامه هایش گفته که آماده حضور در استقلال است اما باید دید این انتقال بزرگ برای فوتبال ایران نهایی می شود یا نه.

 

روبینیو

روبینیو را بیشتر بشناسید

"رابسون ده سوزا" ملقب به روبینیو از 15 سالگی به صورت حرفه ای و جدی به دنیای فوتبال معرفی شد. او  در همان سال های اول فوتبالش توسط پله، اسطوره بزرگ برزیلی تحسین شد. روبینیو توانست با سانتوس قهرمان برزیل شود و بعد از آخرین بار که این تیم با پله قهرمان برزیل شده بود، این افتخار را برای باشگاهش به دست بیاورد.

او در ادامه فوتبالش به اسپانیا و رئال مادرید رفت و در دوران حضورش در این تیم تبدیل به ستاره رئالی ها شد. او با تکنیک برزیلی اش ستاره هایی مانند رونالدینیو را به یاد آورد. او توانست با رئال مادرید دو بار قهرمان لالیگا شود و در ادامه با آث میلان هم قهرمان ایتالیا شد. روبینیو با تیم ملی برزیل قهرمانی جام کنفدراسیون ها را به دست آورد.

بازیکن شماره 10 رئال مادرید در زمان حضورش در این تیم، توانست در اولین ال کلاسیکو عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد و به یکی از بهترین خریدهای رئال تبدیل شود. روبینیو بعد از رائول و نیستلروی بهترین گلزن و بعد از گوتی بهترین پاسور تیمش شد. عملکرد او تحسین فابیو کاپلو را برانگیخت و توانست در نهایت همراه با رئال قهرمان لالیگا شد.

روبینیو

او در سال ۲۰۰۸ مورد توجه تیم هایی چون چلسی و منچسترسیتی قرار گرفت و بعد از جنجال های فراوان راهی سیتی شد. او در منچسترسیتی یک بازیکن ناکام بود و حتی دوره‌ای قرضی دوباره به سانتوس بازگشت. روبینیو در سال ۲۰۱۰ به میلان رفت و توانست به روزهای اوج خود برگردد. این بازیکن بعد از یک دوره قرضی بازی برای سانتوس با قراردادی ۶ ماهه راهی لیگ چین و گوانگژو شد ، البته او دوره موفقی را در لیگ چین سپری نکرد و سرانجام به تیم اتلتیکو مینیرو رفت.

روبینیو

 

سیواس اسپور و باشاک شهیر ترکیه تیم های بعدی روبینیو بودند که او توانست عملکرد خوبی را در این تیم ها داشته باشد. روبینیو 100 بازی ملی هم برای تیم ملی کشورش انجام داده و 28 بار گل زده تا تبدیل به یک بازیکن بین المللی و باسابقه برای کشورش شود.

با توجه به اسم و رسم بزرگ روبینیو، باید دید این انتقال نهایی می شود یا خیر. قرار بود این بازیکن با دی بیاسی به استقلال بیاید و باید دید با توجه به نیامدن این مربی ایتالیایی، روبینیو می تواند آبی پوش شود یا خیر؟

robinho_25012018
روبینیو در مقطعی از فوتبالش به سانتوس بازگشت و در همان دوران با نیمار نوجوان همبازی بود و تبدیل به الگوی ستاره کنونی فوتبال برزیل شد به طوری که نیمار بارها اعلام کرده که تنها الگوی او روبینیو است.

کارنامه

 

۲۰۰۲–۲۰۰۵ - سانتوس – ۱۰۸ بازی – ۴۷ گل

۲۰۰۵–۲۰۰۸ - رئال مادرید – ۱۰۱ بازی – ۲۵ گل

۲۰۰۸–۲۰۱۰ - منچستر سیتی - ۴۱ بازی – ۱۴ گل

۲۰۱۰ - سانتوس (قرضی) – ۲ بازی – بدون گل

۲۰۱۰–۲۰۱۵ – میلان – ۱۰۸ بازی – ۲۵ گل

۲۰۱۴–۲۰۱۵ - سانتوس (قرضی) – ۲۰ بازی – ۶ گل

۲۰۱۵ - گوانگ‌ژو اورگراند  - ۱۰ بازی – ۳ گل

۲۰۱۶–۲۰۱۷ -  اتلتیکو مینیرو -  ۶۰ بازی  - ۱۹ گل

۲۰۱۸– ۲۰۱۹ - سیواس‌اسپور – ۳۰ بازی – ۱۲ گل

۲۰۱۹–   باشاک‌شهیر – ۱۵ بازی – ۴ گل

تیم ملی

۲۰۰۴ – تیم زیر ۲۳ سال برزیل – ۸ بازی – ۳ گل

از سال ۲۰۰۳ – برزیل - ۱۰۰ بازی  - ۲۸ گل

روبینیو

 

 

روبینیو

 

دیدگاه تان را بنویسید