گزارش جی پلاس

حاشیه های دربی 95| رکوردزنی سیدجلال و فریادهای سرخابی برسرداور/ تست دوپینگ از سه بازیکن شهرآورد+عکس و ویدیو

جدال تیم های پرسپولیس و استقلال از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال برگزار می شود و دو تیم از ساعت 19:30 به مصاف هم رفتند که شاگردان گل محمدی به سه امتیاز رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دربی 95 بعد از جدال سرخابی‌ها با تیم‌های اصفهانی برگزارشد؛ پرسپولیس بعد از تساوی مقابل سپاهان و استقلال هم بعد از باخت خانگی به ذوب آهن پای به دربی گذاشتند که در پایان این دیدار پرسپولیس پیروز شد.

کارنامه تقابل های دو تیم

در رقابت‌های لیگ‌برتر: 10 برد پرسپولیس، 8 برد استقلال، 21 مساوی

در دیدارهای رسمی: 24 برد پرسپولیس، 23 برد استقلال، 40 مساوی

در تمام رقابت‌ها: 26 برد استقلال، 24 برد پرسپولیس، 44  مساوی

حواشی کامل این مسابقه را در ادامه می خوانید:

*پست جدید صفحه فارسی afc: تقابل غول آبی آسیا و ارتش سرخ آسیا جذاب ترین و بزرگترین دربی آسیا

حواشی دربی 95

*با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران؛ شهرآورد پایتخت با یاد شهدای غزه و افغانستان آغاز می‌شود.

*دربی پایتخت با 12 دوربین HD تصویر برداری خواهد شد.

*پوستر AFC برای دربی نود و پنجمین دربی پایتخت

واکنش های مجازی به دیدار سرخابی های پایتخت

 

*صفحه AFC فارسی با انتشار تصویری از محمد نادری، آرمان رمضانی و حسین کنعانی‌زادگان که سابقه بازی هم در استقلال و هم در پرسپولیس را دارند، به حضور احتمالی آن‌ها در دربی 95 و جذاب‌تر شدن تقابل استقلال و پرسپولیس اشاره کرد.

*مسوولان ورزشگاه آزادی یک روز قبل از بازی، صندلی‌های VVIP و CIP ورزشگاه و همین‌طور نیمکت‌ها و رختکن‌های دو تیم‌ را ضد عفونی کردند تا همه چیز مهیای بازی باشد.

*براساس تصمیم سازمان لیگ به واسطه شرایط کرونایی هیچ عکاس و خبرنگاری از رسانه‌های مکتوب و نوشتاری حق حضور در ورزشگاه را ندارند و صرفا عکاسان سازمان لیگ و دو باشگاه حق حضور خواهند داشت. از طرف دیگر خبرنگاران برنامه‌های تلویزیونی هم اجازه حضور خواهند داشت.

*ستاد مبارزه به دوپینگ قرار است بعد از این بازی، از دو بازیکن از هر دو تیم تست دوپینگ بگیرد.

* مسئولان باشگاه پرسپولیس و استقلال مراقب حضور هواداران در هتل هستند تا هیچ یک از آنها در لابی حاضر نشده و با بازیکنان عکس نگیرند. باشگاه پرسپولیس همچون چند ماه گذشته در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازیکنانی که اقدام به گرفتن عکس یادگاری کنند را جریمه خواهد کرد.

* کادر فنی استقلال تهران و پرسپولیس آخرین نکات مربوط به تاکتیک حریفان خود را به بازیکنان این تیم گوشزد کردند. مربیان پرسپولیس در اتاق‌های بازیکنان نیز به مرور وظایف آنها پرداخته و آنها را با نکات فنی آشنا کردند.

* جلسه آنالیز نهایی هر دو تیم ساعت ۱۶ در سالن‌های کنفرانس محل اسکان تیم‌ها برگزار می‌شود.

* بازیکنان پرسپولیس انتظار داشتند جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه همراه با اعضای هیأت مدیره در هتل حاضر شده تا درباره موضوعات مالی برای آنها صحبت کنند اما سمیعی تاکنون تصمیمی برای رفتن به جمع سرخ‌ها قبل از شروع دربی ۹۵ نگرفته است.

* دو تن از بازیکنان پرسپولیس شادی گل ویژه‌ای را در صورت گلزنی در دربی ۹۵ آماده کرده اند تا مقابل چشم عکاسان و دوربین‌های تلویزیونی اجرا کنند.

* باشگاه پرسپولیس از امتیاز ویژه میزبانی خود در دربی امروز استفاده کرد تا از حق تبلیغ روی صندلی‌های خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی استفاده کرده و بابت آن از اسپانسر خود پول اضافی بگیرد. اقدامی که باشگاه استقلال در دیدار رفت از آن غافل شد.

*دربی 95 پس از باران برگزار می‌شود.دیدار استقلال و پرسپولیس در حالی به انجام می‌رسد که آب و هوای پرفراز و نشیب و کاملا بهاری‌ی را پایتخت پشت سر می‌گذارد. طبق پیش‌بینی هواشناسی، عصر امروز شاهد بارش باران تا حدود ساعت 17 خواهیم بود.از زمان شروع مسابقه تا پایان آن اما آب و هوای کاملا مطبوعی در تهران حکمفرما خواهد بود.

 

 

*سکو هواداران استقلال و پرسپولیس در دربی 95 زیر باران

ورزشگاه آزادی پیش از دربی ۹۵

حواشی دربی 95

حواشی دربی 95

حواشی دربی 95

*ورود داوران دربی 95 به ورزشگاه آزادی

*کاروان استقلال و پرسپولیس

*قبل از آغاز این دیدار بازیکنان استقلال در زمین مسابقه حاضر شدند و مهدی قایدی در تماس تصویری که داشت قول داد که در این مسابقه گلزنی خواهد کرد.

*پس از ورود اتوبوس تیم استقلال به ورزشگاه آزادی، مهدی قائدی به وسط زمین آمد و با نشستن روی یک توپ دقایقی مشغول تماشای گوشی موبایل خود شد. وی پس از اینکه متوجه فیلم گرفتن عکاسان از خودش شد از جای خود بلند شده و به آنها گفت هوا سرد شده است که یکی از عکاسان به بازیکن استقلال گفت شما سرما نمی خورید.

*محمد حسین کنعانی‌زادگان که در روزهای اخیر به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا حضور کاملی در تمرینات پرسپولیس نداشت، با تلاش کادر پزشکی این تیم به بازی با استقلال رسید.

* از بین بازیکنان حاضر در ترکیب پرسپولیس شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر اولین حضور خود را در دربی تجربه می کنند.

امید عالیشاه که پس از بازی با سپاهان به دلیل کشیدگی رباط داخلی زانو دچار کشیدگی شده و به همین دلیل در تمرینات اخیر این تیم زیر نظر کادر پزشکی فعالیت می کرد با وجود حضور همراه کاروان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در فهرست تیمش برای این بازی قرار نگرفت.

*فرشاد فرجی، محمد مهدی مهدیخانی، میلاد سرلک، مهدی عبدی، محمد شریفی، مهدی شیری، علی شجاعی، بوژیدار رادوشوویچ و سعید آقایی نیمکت‌نشین‌های پرسپولیس در این مسابقه هستند.

* شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، سید احمد موسوی، بابک مرادی، آرمان رمضانی، سعید مهری و محمد دانشگر هم برای این مسابقه در فهرست نفرات ذخیره استقلال قرار گرفتند.

* متین کریم‌ زاده هم که در فهرست تیمش در این مسابقه قرار نگرفته مانند آرش رضاوند با لباس شخصی به ورزشگاه آمد.

* فرشید اسماعیلی با وجودی که گفته می شد به بازی می رسد روی نیمکت قرار دارد و با توجه به مصدومیت این بازیکن مجیدی روی حضور این بازیکن در ترکیب اصلی ریسک نکرده است.

مطهری: حرف‌ها درباره سپاهان بماند بعد از دربی

حمید مطهری در آستانه دربی درباره تقابل با استقلال گفت: دربی حساسیت خودش را دارد. از همه نظر خودمان را آماده این بازی کردیم. ما می‌دانیم جدای از مسائل فنی و تاکتیکی در دربی باید بالاترین سطح تمرکز را داشته باشید. این خیلی مهم این است که در لحظات بازی تصمیم درستی بگیرد. ما برای انجام یک فوتبال زیبا و قابل احترام به نتیجه برسیم. درباره بازی سپاهان حرف های زیادی دارم اما به خاطر دربی حرفی نزدم. اکنون آماده ایم تا در دربی فوتبال قابل احترام و تماشاگر پسندی را به نمایش بگذاریم.

کامیابی‌نیا: امیدوارم پرسپولیس برنده بازی با استقلال باشد

کمال کامیابی‌نیا در خصوص دربی 95 اظهار داشت: شرایط خوبی داریم و امیدوارم با تمرکز 3 امتیاز را بگیریم. دربی بازی مهمی است و همه بازیکنان باید تمرکز کنند و امیدوارم که پرسپولیس برنده بازی باشد.

*برخورد نیمکت نشینان دو تیم در هنگام گرم کردن

حواشی دربی 95

* با وجود جلوگیری از حضور خبرنگاران در ورزشگاه آزادی، افراد متفرقه زیادی در جایگاه ویژه و خبرنگاران نشسته بودند.

* بازیکنان دو تیم قبل از ورود به زمین و آغاز مراسم پیش بازی خوش و بش گرمی با هم داشتند.

* سیاوش یزدانی با باز کردن دستانش در زمان ورود به زمین حرکت جالبی پشت مهدی قایدی انجام داد.

* مهدی عبدی و عارف غلامی در زمان گرم کردن بازیکنان دو تیم یکدیگر را در آغوش کشیدند.

* مهدی ترابی با پوشیدن پیراهن منقش به عکس شهید محسن جعفری در مراسم قبل بازی شرکت کرد.

* مسعود ریگی هم با پوشیدن پیراهنی منقش به عکس یک شهید، یاد وی را گرامی داشت.  

* بازیکنان تیم پرسپولیس قبل از شروع مسابقه و زمانیکه مشغول گرفتن عکس تیمی بودند، بنر تبریک  عید فطر را در مقابل خود باز کردند.

* درحالیکه کادرفنی تیم پرسپولیس با رفتن به سمت نیمکت استقلال با فرهاد مجیدی و دستیارانش خوش و بش کردند، سرمربی استقلال به تنهایی سمت نیمکت پرسپولیس رفت و کریم باقری را در آغوش گرفت.

* در دقیقه دو بازی سیاوش یزدانی بیرون از زمین به توپ ضربه زد که این امر سبب تذکر اکبریان به مدافع استقلال شد.

*دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار استقلال - پرسپولیس حاضر سیشد.

دراگان اسکوچیچ

سید جلال رکورد عنایتی را زد

سید جلال حسینی که مسن‌ترین بازیکن پرسپولیسی‌ها در تاریخ این مسابقه است با حضور در ترکیب تیمش در بازی امروز از رکورد رضا عنایتی، بازیکن سابق استقلال در شهرآورد عبور کرد. کاپیتان سرخ پوشان که اکنون 39 سال و 3 ماه و 10 روز دارد، با حضور در این مسابقه از رضا عنایتی که در بازی برگشت دو تیم در لیگ چهاردهم، شهرآورد پایتخت را در سن 39 سال و یک ماه و 4 روز تجربه کرد گذشت و به مسن ترین بازیکن تاریخ بازی پرسپولیس و استقلال تبدیل شد. 

*محمد دانشگر قبل از شروع مسابقه با امید عالیشاه که به دلیل مصدومیت در فهرست پرسپولیس قرار نگرفته خوش و بش کرد.

*در دقیقه 7 بازی پرسپولیس و استقلال، عارف غلامی پس از اعلام خطایش روی شهریار مغانلو به اکبریان اعتراض کرده و گفت: چه گرفتی؟ اعتراض مدافع استقلال به داور مسابقه سبب واکنش مغانلو شد و مهاجم پرسپولیس به غلامی گفت چرا انقدر با داور حرف می‌زنی؟

* در دقیقه 11 کمال الدین کامیابی‌نیا و هروویه میلیچ با هم جر و بحث کردند.

*دراگان اسکوچیچ برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حضور دارد.

* در دقایق 12 و 13 سیاوش یزدانی و مسعود ریگی پس از اعلام شدن خطای‌شان روی بازیکنان پرسپولیس به شدت به داور اعتراض کردند.

* اعتراض نیمکت‌نشین های استقلال به عملکرد داور در دقایق ابتدایی دربی 95 سبب شد نصرالله عبداللهی سعی در آرام کردن آنها داشته باشد.

* در دقیقه  17 حسن اکرمی داور چهارم مسابقه اکبریان را به کنار زمین آورد و به وی گفت یک نفر بیش از اندازه در کنار زمین سر و صدا می‌کند.

* اعلام نشدن خطا از یزدانی روی پهلوان در دقیقه 18 سبب شد هافبک و سرمربی پرسپولیس به این تصمیم اعتراض کنند.

* برخورد رشید مظاهری با محمد حسین مرادمند در دقیقه 21 روی کرنر ارسالی ترابی سبب مصدومیت دروازه‌بان استقلال و وقفه یک دقیقه ای در روند بازی شد.

در دقیقه 30 پس از اعلام خطای شهریار مغانلو روی مسعود ریگی، مهاجم پرسپولیس با سیاوش یزدانی وارد درگیری لفظی شد. البته در این صحنه اکبریان مغانلو را با کارت زرد جریمه کرد. البته فرهاد مجیدی هم در این لحظه دست خود را بالا برده و از داور خواست به بازیکن حریف کارت زرد نشان بدهد.

* یک دقیقه بعد مغانلو با خطای مسعود ریگی در نیمه زمین پرسپولیس متوقف شد اما کارت زرد نگرفتن هافبک استقلال سبب شد کنعانی‌زادگان، مغانلو و نوراللهی به داور اعتراض کنند.

* در دقیقه 40 وحید امیری پس از روی زمین افتادن ارسلان مطهری توپ را به بیرون زد تا به وضعیت بازیکن مصدوم استقلال رسیدگی شود. هرچند شرایط مطهری چندان حاد نبود و وی بلافاصله به بازی برگشت و از امیری هم تشکر کرد.

*  در دقیقه 44 برخورد دست وریا غفوری به صورت مهدی ترابی خطا اعلام نشد تا یحیی گل محمدی به این تصمیم اکبریان معترض شود.

* در دومین دقیقه وقت تلف شده  پس از اعلام خطای بازیکن استقلال محمدرضا اکبریان با مهدی قایدی بگو و بخند کرد و مهاجم استقلال به داور این بازی گفت:  آقای داور به خدا خیلی سوت می‌زنی.

*با اتمام دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال که با تک گل عیسی آل‌کثیر به نفع سرخپوشان تهران تمام شد، ماموران نادو (ستاد مقابله با تست دوپینگ) دو بازیکن از هر تیم را برای تست دوپینگ فراخواندند.

در یک صحنه از نیمه دوم دربی 95، یحیی گل‌محمدی نسبت به جریان بازی درون زمین انتقاد می کرد که افشین پیروانی به سمت او آمد و سعی در آرام کردن سرمربی پرسپولیس داشت.

* عیسی آل کثیر در دقیقه 81 با پرتاب کردن توپ به بیرون زمین از داور کارت زرد گرفت.

* فرهاد مجیدی در دقیقه 83 پس از بیرون رفتن توپ در اعتراض به تاخیر پرسپولیسی‌ها در شروع مجدد بازی اعلام کرد: هر بار 30 ثانیه طول می‌‌کشد اوت اندازند0

* در دقیقه 89 فرهاد مجیدی در کنار زمین اعتراض کرده و توپ را روی زمین کوبید. 

* محمد دانشگر پس از 9 بازی برای اولین بار برای استقلال به زمین رفت. وی پس از بازی جام حذفی مقابل پیکان در تاریخ 20 اسفند با نظر فرهاد مجیدی از این تیم کنار گذاشته شده بود.

* پس از اعلام خطای سیاوش یزدانی روی مهدی عبدی مدافع استقلال به داور گفت بازی را جمع کن!

* پس از خطای محمد نادری روی میلاد سرلک، درگیری شدیدی در وسط زمین بین بازیکنان ایجاد شد. داریوش شجاعیان و بهزاد غلامپور در این صحنه با فرشاد فرجی و محمد حسین کنعانی‌زادگان وارد درگیری شد. کریم باقری هم بلافاصله وارد این معرکه شده و با زدن سیلی به صورت فرجی وی را از صحنه دور کرد. در نهایت با وساطت سرپرست‌های دو تیم و مسئولان برگزاری مسابقه این غائله ختم به خیر شد.

* پرسپولیس با برتری در این مسابقه هشتمین برد متوالی خود در بازی های خانگی را کسب کرد.

*بعد از پایان بازی، بازیکنان پرسپولیس به شادی و پایکوبی درونز زمین پرداختند. یحیی گل  محمدی که به عنوان سرمربی پرسپولیس برای اولین بار در دربی تهران به پیروزی رسید، پس از سوت پایان بازی خوشحالی خودش را با مشت های گره کرده به سمت زمین نشان داد. بازیکنان پرسپولیس نیز بعد لحظاتی به سرمربی تیمشان پیوستند و در کنار او به شادی پرداختند.

*حسین کنعانی زادگان پس از پایان بازی به رقص محلی پرداخت. بازیکنان پرسپولیس که درون زمین مشغول شادی بودند توسط مسئولان این تیم و همچنین مسئولین برگزاری بازی آرام شدند تا با اعضای تیم استقلال که مشغول خروج از زمین بودند، مشکلی پیدا نکنند.

*با درخواست مسئولان برگزار بازی، بازیکنان پرسپولیس کمی در زمین صبر کردند تا استقلالی‌ها زودتر به رختکن بروند.

*فرهاد مجیدی پس از پایان بازی با چهره گرفته راهی رختکن شد. محمد دانشگر نیز پشت سر سرمربی استقلال با چهره مغموم حرکت می کرد.

دیدگاه تان را بنویسید