گزارش جی پلاس

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛ نبرد برای صدر در 1400 +برنامه و جدول لیگ برتر

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با ادامه رقابت پرسپولیس، سپاهان و استقلال در صدر جدول پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سال جدید شمسی شاید از نظر نجومی و علمی آغاز قرن جدید نباشد، اما بالاخره دو رقم سمت راستش با 14 شروع می شود و این یعنی دهه جدید فوتبال از هفته نوزدهم لیگ برتر آغاز شده است. هفته ای که تنها یک دیدارش برگزار شده و تیم های مدعی روزهای شنبه و دوشنبه مقابل حریفان قرار می گیرند.

پدیده - پرسپولیس

تیم دوم جدول در آخرین روزهای سال گذشته صدر را به رقیب اصفهانی واگذار کرد و حالا برای باز پس گرفتن آن نیاز به هر سه امتیاز بازی از مشهد دارد. دو باشگاهی که در فصل اخیر کشمکش هایی با یکدیگر بر سر انتقال مربی و بازیکن داشته اند و هنوز هم از نظر مالی با هم تسویه حساب نکرده اند. یحیی گل محمدی از تیم سابقش 3 امتیاز را می خواهد اما او تنها کسی نیست که مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. فرشاد فرجی که در تعطیلات نیم فصل از مشهد راهی پایتخت شد، خیلی زود مقابل همبازیان سابقش قرار خواهد گرفت. با این حال این هم مهم ترین نکته بازی نیست. بدون تردید برای پرسپولیسی ها بازگشت عیسی آل کثیر از محرومیت شش ماهه مهم ترین اتفاق پیش روست. البته اگر گل محمدی پس از این دوری طولانی مدت مهاجمش را در ترکیب قرار دهد. دیدار رفت دو تیم با برتری 3-0 سرخپوشان همراه بوده است.

تراکتور - مس رفسنجان

تبریزی ها در ورزشگاه یادگار میزبان تیم تازه وارد اما سختکوش لیگ هستند. رسول خطیبی که به تازگی هدایت تراکتوری ها را بر عهده گرفته اگر می خواهد تیمش را به بالای جدول برساند حق امتیاز از دست دادن ندارد. در غیر این صورت شاید سهمیه هم دور از دسترس تبریزی ها باشد. در آن سو تیم با برنامه مس هرچند با رتبه هشتمی وضعیت بدی در جدول ندارد اما اگر از تبریز با تمام امتیازهای ممکن خارج شود، از این تیم در جدول سبقت می گیرد.

استقلال- پیکان

تیم متحول شده پایتخت با حضور فرهاد مجیدی در تعقیب دو رقیب قدرتمند است و با کسب پیروزی می تواند چشم به لغزش پرسپولیس و سپاهان داشته باشد.البته وضعیت استقلال برای این دیدار هنوز نامشخص است چرا که تکلیف بازیکنان کرونایی اش مشخص نیست و شاید مجیدی نتواند از همه داشته هایش استفاده کند، اما این مسائل باعث نخواهد شد که استقلالی ها اجازه دهند فاصله شان با صدر جدول از 4 امتیاز بیشتر شود.

سایپا - سپاهان

صدرنشین اصفهانی یک روز دیرتر از مدعیان و رقیبان برابر سایپا قرار می گیرد و این امتیاز را دارد که با اطلاع از نتیجه سایر تیم ها خصوصا پرسپولیس مقابل حریفش بازی کند. اگر پرسپولیس، پدیده را شکست داده باشد، شاگردان نویدکیا به خوبی می دانند که چه تعداد گل لازم دارند تا با تفاضل بهتر، بالاتر از پرسپولیس در  صدر بایستند. در سوی مقابل سایپا هم در رده های پایینی جدول وضعیت خطرناکی دارد و اگر ببازد علاوه بر اصفهانی ها، قائمشهری ها را نیز خوشحال خواهند کرد.

برنامه و نتایج هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

پنج شنبه 12 فروردین

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

شنبه 14 فروردین

پدیده - پرسپولیس؛ ساعت 16:30

تراکتور- مس رفسنجان؛ ساعت 17

نفت مسجد سلیمان - نساجی؛ ساعت 17

ذوب آهن - نفت مسجد سلیمان؛ ساعت 17:30

استقلال - پیکان؛ ساعت 18:50

دوشنبه 16 فروردین

گل گهر سیرجان - ماشین سازی تبریز؛ ساعت 16

سایپا - سپاهان؛ ساعت 16:30

 

555

دیدگاه تان را بنویسید