پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

فنونی زاده: بیشتر بازی های لیگ برتر کسل کننده هستند/ استقلالی ها از مجیدی حساب می برند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد سرخپوشان در سال 99 توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره پیروزی سرخپوشان برابر نفت مسجد سلیمان در آخرین بازی لیگ برتر فوتبال در سال 99 اظهار کرد: پرسپولیسی ها نیمه اول فوق العاده بازی کردند و کارهای ترکیبی و تاکتیکی را به خوبی اجرا کردند و یک ضربه پنالتی نصیبشان شد اما متاسفانه عالیشاه نتوانست گل بزند.

او ادامه داد: البته سرخپوشان یک مقدار دچار حاشیه شدند و کمی  در زدن ضربات عجول بودند. همچنین گل محمدی دو تعویض انجام داد و عالیشاه و شیری که خوب بازی می کردند را بیرون کشید و نمی دانم چرا این دو بازیکن تعویض شدند. البته نظر کادر فنی بوده اما کیفیت بازی سرخپوشان  بعد از خروج این دو بازیکن  ضعیف تر شد.

فنونی زاده دباره تیم نفت مسجد سلیمان بیان کرد: تیم نفت مسجد سلیمان هم برای کسب حداقل امتیاز در زمین مسابقه حضور یافت و آن ها در نیمه دوم با جسارت تر بازی کردند و توانستند گل تساوی هم به ثمر برسانند.  البته شهریار مغانلو با نبوغ خود یک پاس گل داد که امیری توانست گل برتری را بزند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اخراج سیامک نعمتی در این بازی گفت: نعمتی  با چهره ای ناراحت به زمین مسابقه آمد و معلوم بود او از نیمکت نشینی اش ناراحت است و در نهایت از بازی هم اخراج شد.  به نظرم بازیکنان ذخیره پرسپولیس باید  کیفیتشان پایین تر از نفرات ثابت و فیکس باشد. به هر حال با این وضعیت برای تیم پرسپولیس حاشیه درست می شود  چرا که همه آن هایی که روی نیمکت می نشینند دوست دارند که بازی کنند.

او درباره برخی نکات منفی بازی پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان گفت: در مجموع بازی دلچسبی در نیمه دوم ندیدیم اما در نهایت پرسپولیس برنده این دیدار شد. البته پای مهاجمان پرسپولیس در چند هفته اخیر به گل باز نشده و این موضوع بدعت بدی محسوب می شود که هافبک ها و مدافعان گل می زنند. همچنین اعتراض سید جلال حسینی نقطه تاریک این بازی بود و او به عنوان کاپیتان تیم پرسپولیس باید بزرگی کند و بر اعصابش مسلط باشد. حسینی آرامش همیشگی را نداشت و او به عنوان بزرگتر تیم باید مماشت کند.

فنونی زاده درباره عملکرد مغانلو مهاجم جدید پرسپولیس گفت: یک مقدار زمان می برد تا مغانلو خودش را ثابت کند. به نظرم مغانلو همانند جوانی علی دایی جسارت دارد و او مهاجم سرزن است و توانایی استفاده از دو پای خود را دارد. البته او باید بداند که فرصت اشتباه ندارد و اگر در 5 بازی نتواند گل بزند به آرمان رمضانی تبدیل می شود. به هر حال بازگشت عیسی آل کثیر چالش گل محمدی خواهد بود چرا که در چیدن نفرات باید دقت بیشتری کند.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: تیم پرسپولیس سال 99 را با پیروزی به پایان رساند اما با اختلاف تفاضل گل رتبه دوم را به دست آورد و این نقطه تاریک برای سرخپوشان است. به نظرم بردهای اقتصادی در کسب رتبه دوم پرسپولیس نقش داشت و امیدوارم قهرمانی سرخپوشان به اما و اگر کشیده نشود.

او درباره عملکرد تیم ها در سال 99 اظهار کرد: به نظرم تیم هایی همانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و فولاد کیفیتشان خوب است و مابقی تیم ها برای سقوط نکردن به لیگ پایین تر تلاش می کنند. همچنین خیلی از بازی های لیگ برتر کیفیت ندارد و کنسل کننده است.

فنونی زاده درباره عملکرد تیم استقلال گفت: اگر فکری اقتدار خود را نشان می داد و تیم استقلال را به خوبی مدیریت می کرد به طور حتم می توانست در این تیم موفق شود اما او خیلی راحت کنار کشید.  فکری باید همان لحظه که وریا غفوری  نسبت به تعویضش اعتراض کرد، او را در اختیار باشگاه استقلال قرار می داد و سه روز بعد کاپیتانی تیم را به این بازیکن نمی داد.

او در پایان صحبت های خود گفت: البته فرهاد مجیدی با وجود اینکه دانشگر بازیکن تاثیرگذار تیمش است، او را کنار گذاشت. در مجموع فکری در مدیریت و اقتدار در استقلال ضعیف عمل کرد اما اکنون مدیریت کادر فنی در استقلال  بهتر شده است.  همچنین نفرات و نحوه بازی استقلال تغییری نکرده است اما بازیکنان از فرهاد مجیدی سرمربی تیم  حساب می برند.

دیدگاه تان را بنویسید