جی پلاس

لیگ قهرمانان آسیا| استقلال چگونه به دور بعد صعود می کند؟

اگر استقلال بازی پایانی خود مقابل الشرطه را با سه امتیاز پشت سربگذارد و الاهلی هم مقابل الدحیل پیروز شود در آن صورت شاگردان مجیدی به عنوان صدرنشین و بدون اماو اگر راهی دور بعد می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، با تساوی استقلال مقابل الاهلی عربستان وضعیت گروه C رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بسیار پیچیده شد و تیم ها تا روز پایانی باید منتظر تیم صعود کننده باشند.

اگر بازی های پایانی این دو گروه با تساوی به پایان برسد هر سه تیم 9 امتیازی می شوند و در آن صورت تفاضل گل تعیین کننده است. با احتساب تفاضل گل استقلال به عنوان تیم اول صعود می کند و الاهلی و الدحیل باید منتظر تعیین سه تیم برتر دوم گروه ها باشند.

اگر استقلال مقابل الشرطه پیروز شود و الدحیل هم الاهلی را ببرد در آن صورت تیم های استقلال و الدحیل 11 امتیازی می شوند و بین دو تیم بازی رو در رو تعیین کننده است که الدحیل یک برد و یک تساوی به دست آورده و به این ترتیب تیم قطری دوم می شود واستقلال کارش را باجایگاه دوم به پایان می رساند.

اما اگر استقلال الشرطه را ببرد و الاهلی عربستان الدحیل را شکست بدهد که بهترین اتفاق برای آبی ها است در آن صورت شاگردان مجیدی با 11 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود می کنند و الاهلی هم به خاطر بازی رو دررو مقابل استقلال و شکست در دور رفت دوم می شود.

اگر استقلال مقابل الشرطه شکست بخورد 8 امتیازی می ماند و در صورت تساوی دو تیم الدحیل و الاهلی، آبی ها دیگر شانسی برای صعود ندارند.

شکست مقابل الشرطه هیچ راهی را برای صعود آبی ها باز نگه نمی دارد چرا که تیم های دوم گروه های دیگر وضعیت بهتر دارند.

تساوی مقابل الشرطه در صورت پیروزی الاهلی مقابل الدحیل، الدحیل را دوم می کند و استقلال را سوم اما تساوی مقابل تیم عراقی همراه با پیروزی الدحیل استقلال را به رده دوم می برد اما با توجه به امتیازات دیگر تیم های دوم گروه ها شانس کمی برای صعود آن ها وجود دارد.

براین اساس تنها راه استقلال برای بالا بردن شانس صعود پیروزی مقابل الشرطه است.

بازی استقلال و الشرطه جمعه ساعت 22:15 برگزار می شود و الدحیل و الاهلی این شانس را دارند که بعد از بازی استقلال و از ساعت 00:45 دقیقه بامداد شنبه به مصاف هم بروند.

دیدگاه تان را بنویسید