جی پلاس؛ دو پیروزی و یک شکست برای نمایندگان ایران

لیگ قهرمانان آسیا| گوا هند صفر- پرسپولیس ایران4‌؛ سرخ های دوربُرد! +عکس و ویدیو/ جدول و آمار بازی

پرسپولیس با پیروزی مقابل گوا هند چهارمین برد پیاپی خود را در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد و 12 امتیازی شد تا با قدرت در صدر جدول گروه E قرار بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه فاتوردا به مصاف تیم گوای هند رفت که این دیدار با ۴ گل به نفع پرسپولیس تمام شد.

شهریار مغانلو در دقیقه ۲۴، مهدی ترابی در دقیقه ۴۳ (پنالتی)، عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۴۸ و کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۵۸ گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند.

با این پیروزی، پرسپولیس با چهار بازی، ۱۲ امتیازی شد و با اقتدار صدرجدول رده‌بندی گروه E تکیه زد و به مرحله بعد راه یافت. الوحده امارات با ۷ امتیاز، گوای هند با ۲ امتیاز و الریان قطر با یک امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم این گروه هستند.

پرسپولیس در صورت کسب مساوی در دیدار بعدی خود، صعودش را به عنوان صدرنشین به مرحله بعد مسجل خواهد کرد.

نیمه اول

با آغاز بازی، پرسپولیس به تیم برتر میدان تبدیل شد و دو موقعیت نسبتا خطرناک را در دقایق ۱۵ و ۲۰ خلق کرد که ضربات سر شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر در شرایط نامساعد به بیرون رفت. در دقیقه ۲۴، پاس در عمق مهدی ترابی به داخل محوطه جریمه باعث تک به تک شدن شهریار مغانلو با دروازه‌بان گوا شد که شوت تک ضرب این مهاجم با عبور از میان پاهای دروازه‌بان هندی به گل نخست پرسپولیس تبدیل شد.در دقیقه ۴۰، روی اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان گوا، آل‌کثیر توپ‌ربایی کرد اما کومار با تکل خشن خود مهاجم پرسپولیس ار سرنگون کرد و داور به نفع پرسپولیس پنالتی گرفت. در دقیقه ۴۳ مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با گشودن دروازه گوا، برای دومین بازی متوالی از روی نقطه پنالتی دروازه گوا را گشود.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۸، عیسی آل‌کثیر توانست با شوت دقیق خود از مقابل محوطه شش قدم، گل نخست خودش در این مسابقات و گل سوم تیمش را وارد دروازه گوا کند. در دقیقه ۵۸ و در شلوغی محوطه جریمه گوا، کمال کامیابی‌نیا، توپ سرگردان را با نوک پا وارد دروازه گوا کرد و پرسپولیس به چهارمین گل خود دست یافت. در دقیقه ۷۰، شوت پشت محوطه امید عالیشاه را ناوین کومار با شیرجه زمینی راهی کرنر کرد. در دقیقه ۷۳، ارسال وحید امیری به روی دروازه با ضربه سر مهدیخانی به دیرک عمودی دروازه کومار برخورد کرد و در برگشت کامیابی‌نیا، با ضربه بسیار بد خود، موقعیت گلزنی را از دست داد.

این دیدار در نهایت با برتری پرگل پرسپولیس خاتمه یافت.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، سید جلال حسینی (احسان پهلوان ۴۶)، محمد حسین کنعانی‌زادگان (وحید امیری ۷۲)، مهدی شیری، علی شجاعی، میلاد سرلک، محمد شریفی، امید عالیشاه، مهدی ترابی (کمال کامیابی‌نیا ۴۶)، شهریار مغانلو (مهدی عبدی ۵۷) و عیسی آل‌کثیر (محمدمهدی‌ مهدیخانی ۶۳).

ترکیب گوا: ناوین کومار، ایوان گونزالز (محمد علی ، لئاندرو دکونا (کارت زرد)، سانسون پریرا (کارت زرد)، الکساندر روماریو، خامز دوناکی، پرینستون رِبِلو، آمارجیت سینگ (جیان مارتینس ۵۷)، رِدیم تلانگ (ماکان چوته ۶۶)، ایشان پاندیتا (برندون فرناندز ۶۶) و دِوِندنرا مورگائوکار (خورخه اوریتس ۵۷).

گروه E

ردهتیمبازیبردتساویباختامتیاز
1 پرسپولیس 4 4 0 0 12
2 الوحده 4 2 1 1 7
3 گوا 4 0 2 2 2
4 الریان 4 0 1 3 1

 

 

آمار بازی پرسپولیس با گوای هند به شرح زیر است:

*پرسپولیس: مالکیت توپ: 57 درصد؛ گل زده: 4؛ تعداد پاس: 423؛ کارت زرد: صفر؛ شوت به دروازه: 17

* گوای هند: مالکیت توپ: 43 درصد؛ گل زده: صفر؛ تعداد پاس: 322؛ شوت به دوازه: 7؛ کارت زرد: 2

 

 

 

 

 

 

 

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند عیسی آل کثیر

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند عیسی آل کثیر

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند محمد شریفی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند مهدی ترابی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند مهدی شیری

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا شهریار مغانلو

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا شهریار مغانلو

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا شهریار مغانلو

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند مهدی شریفی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند عیسی آل کثیر محمد حسین کنعانی زادگان

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند علی شجاعی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس گوا هند

فولاد صفر- النصر عربستان 2

در جریان هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه D، دو تیم فولاد و النصر به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۲ بر صفر تیم عربستانی پایان یافت. گل‌های این بازی را عبدالفتاح اسیری در دقیقه ۵۶  و عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند. با این نتیجه فولاد به توجه به پیروزی السد مقابل الوحدات اردن با یک پله سقوط و با ۵ امتیاز در  جایگاه سوم جدول گروه D قرار گرفت. النصر عربستان با ۸ امتیاز و السد قطر با ۷ امتیاز در جایگاه‌های اول و دوم این جدول جای دارند.

نیمه اول

بازی در ابتدای کار در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند که روی دروازه‌های یکدیگر فرصت گلزنی ایجاد کنند اما تلاش شاگردان جواد نکونام در دقایق اولیه بازی راه به جایی نبرد. مصاف فولاد و النصر عربستان هر چقدر که اواسط نیمه رسید، شکل درگیرانه‌تری به خود گرفت و دو تیم به دور از ایجاد فرصت، در میانه میدان بازی درگیرانه‌ای در پیش گرفتند. در دقیقه ۲۷ بازی، مهران درخشان مهر فرصت خوبی برای گلزنی در محوطه جریمه قرار داشت اما این بازیکن در تله آفساید قرار گرفت و موقعیت این بازیکن به ثمر نرسید. محمد میری در دقیقه ۳۰ این دیدار روی ارسال بازیکن فولاد، فرصت بسیار خوبی در محوطه جریمه حریف برای گلزنی داشت اما توپ رو پای میری جفت و جور نشد و در نهایت دروازه‌بان النصر توپ را مهار کرد. در پایان تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه در نیمه اول ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۶ گل اول این بازی به ثمر رسید و عبدالفتاح اسیری روی اشتباه مدافع فولاد، صاحب یک فرصت خوب در محوطه جریمه فولاد شد و این بازیکن با یک ضربه مطمئن دروازه شاگردان  جواد نکونام را باز کرد. پس از این گل،‌ فولادی‌ها شکل تهاجمی‌تری به خود گرفتند و با حضور در نیمه زمین حریف تلاش کردند با ایجاد فرصت روی دروازه‌ النصر، گل خورده را جبران کنند. فولاد در دقیقه ۶۶ پاتوسی با نفوذ به نیمه زمین النصر از سمت راست، توپ را روی محوطه جریمه حریف ارسال کرد و این توپ با ضربه سر محکم لوسیانو پریرا همراه بود اما ضربه این بازیکن را ولید عبدالله مهار کرد. شاگردان نکونام یک دقیقه بعد، یک حمله دیگر را طرح ریزی‌ کردند و ساسان انصاری با هجوم به محوطه جریمه حریف، یک فرصت خوب دیگری را برای خود خلق کرد اما شوت این بازیکن هم با واکنش دروازه‌بان تیم النصر همراه بود. فولاد در ادامه سرعت حمله‌اش به نیمه زمین النصر فروکش کرد و نتوانست فرصت‌های چندانی برای خود خلق کند. در این مدت تیم النصر سعی در مدیریت بازی داشت و در تلاش بود تا نتیجه را برای خود حفظ کند. پاتوسی در دقیقه ۷۹ بازی، روی یک ضربه کاشته ارسالی روی دروازه النصر داشت که ارسال این توپ به دروازه حریف کمانه کرد که در نهایت با واکنش ولید عبدالله همراه شد. عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ۸۵ بازهم روی اشتباه مدافعان فولاد در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت شد و با دربیل موسی کولیبالی و با یک ضربه چیپ دروازه‌ فولاد را برای بار دوم باز کرد. در پایان تلاش فولادی‌ها برای جبران نتیجه ثمری نداشت تا این بازی در پایان با برتری ۲ بر صفر تیم النصر عربستان به پایان برسد.

ترکیب فولاد ایران: محسن فروزان، مجتبی نجاریان، مهران موسوی (دقیقه ۵۸- موسی کولیبالی)، عارف آقاسی، مهران درخشان مهر، محمد آبشک (دقیقه ۷۴- زبیر نیک‌نفس)، محمد میری، حسین ابراهیمی (دقیقه ۷۴- محمد قاسمی‌نژاد)، ساسان انصاری، پاتوسی و لوسیانو پریرا.

ترکیب النصر عربستان:‌ ولید عبدالله، سلطان الغنام، عبدالله مادو، عبدالله الامری، پتروس آروخو، عبدالرزاق حمدالله، نورالدین آمرابات، سامی الناجی (دقیقه 87- الناجی)، علی الحسن، عبدالفتاح اسیری (دقیقه ۷۰- الغنام) و علی لجامی.

 

گروه D

ردهتیمبازیبردتساویباختامتیاز
1 النصر 4 2 2 0 8
2 السد 4 2 1 1 7
3 فولاد 4 1 2 1 5
4 الوحدات 4 0 1 3 1

 

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

لیگ قهرمانان آسیا فولاد النصر عربستان

 

تراکتور ایران یک- نیروی هوایی عراق صفر

تیم فوتبال تراکتور ایران در نخستین بازی از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:30 جمعه در ورزشگاه شارجه به مصاف نیروی هوایی عراق رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

مهدی تیکدری که زننده گل تراکتور در دقیقه دوم مسابقه بود، با حرکت تکنیکی خود نظم خط دفاعی نیروی هوایی را به هم ریخت و پاسی را برای پیمان بابایی فراهم کرد، اما دروازه‌بان نیروی هوایی توپ را برگشت داد تا تیکدری خودش گلزنی کند. در ادامه نیمه اول و در شرایطی که نیروی هوایی توپ و میدان را در اختیار داشت، بازیکنان تراکتور روی تعلل خط دفاعی حریف صاحب موقعیت شدند که پاس خوب محمد عباس‌زاده برای بابایی این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار می‌داد، اما تکل میثم جبار او را متوقف و نیروی هوایی را 10 نفره کرد. تراکتور که نیمه نخست را با ترکیب محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، هادی محمدی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، پیمان بابایی، مهدی تیکدری، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد عباس‌زاده، میلاد فخرالدینی و محمد مسلمی‌پور آغاز کرده بود، در نیمه دوم با یک تغییر کار خود را آغاز کرد که سامان نریمان‌جهان جایگزین مسلمی‌پور شد که در نیمه نخست با کارت زرد جریمه شده بود. در دقیقه 66 نیز محمد قادری جای اکبر ایمانی را در زمین گرفت و سعید خرم در دقیقه 83 جایگزین حمید بوحمدان و پیمان کشاورزی در دقیقه 87 به جای میلاد فخرالدینی وارد میدان شد.

تراکتور در شروع نیمه دوم هم موقعیت برای گلزنی داشت که دروازه‌بان نیروی هوایی مانع گلزنی عباس‌زاده شد، اما حریف عراقی در ادامه عطش بیشتری برای گلزنی داشت که یک بار محمدرضا اخباری و یک بار ابوالفضل رزاق‌پور مانع فروپاشی دروازه تراکتور شدند. همچنین در اواخر بازی بازیکنان نیروی هوایی در شلوغی محوطه جریمه موقعیت خوب خود را برای گلزنی از دست دادند. جومپی لیدا در این بازی علاوه بر اخراج میثم جبار از تیم نیروی هوایی در دقیقه 38 و نشان دادن کارت زرد به محمد مسلمی‌پور و پیمان بابایی از تیم تراکتور، لوی العانی و حسن راعد از تیم نیروی هوایی را هم با کارت زرد جریمه کرد. تراکتور که هر سه مسابقه خود را در دور رفت بازی‌ها با تساوی پشت سر گذاشته بود، با این پیروزی در گروه B لیگ قهرمانان آسیا شش امتیازی شد و پایین‌تر از شارجه امارات هفت امتیازی و بالاتر پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی دو امتیازی ایستاد.

آمار بازی تراکتور با نیرو هوایی

*تراکتور: مالکیت توپ: 43 درصد؛ گل زده: یک؛ تعداد پاس: 330؛ شوت به دروازه: 5؛ کارت زرد: 2

*نیرو هوایی: مالکیت توپ: 57 درصد؛ گل زده: صفر؛ تعداد پاس: 430؛ شوت به دروازه: 3؛ کارت زرد: 2

 

photo_2021-04-23_20-41-00

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

photo_2021-04-23_20-41-06

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

photo_2021-04-23_20-41-13

photo_2021-04-23_20-41-15

photo_2021-04-23_20-41-17

گروه B

ردهتیمبازیبردتساویباختامتیاز
1 شارجه 3 2 1 0 7
2 تراکتور 4 1 3 0 6
3 نیروهوایی 4 0 2 1 2
4 پاختاکور 3 0 2 1 2

 

دیدگاه تان را بنویسید