یک گام تا تاریخ‌سازی گل محمدی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس با گل محمدی در صورت پیروزی مقابل گوا می توان در لیگ قهرمانان آسیا تاریخ سازی کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شاگردان یحیی گل‌محمدی دو بازی سخت ابتدایی خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ لقب بگیرند. حالا آن‌ها فرصت این را خواهند داشت که با پیروزی برابر گوآ در دو بازی رفت و برگشت، صعودشان را هم تا حد زیادی مسجل کنند.

نکته جالب این است که پرسپولیس در ۹ تجربه قبلی آسیایی‌اش هیچگاه نتوانسته سه بازی ابتدایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر بگذارد.

گل محمدی

آنها در سال ۲۰۱۵ با دو پیروزی برابر لخویا (الدحیل) و بنیادکار تورنمنت را آغاز کردند اما در بازی سوم مغلوب النصر شدند. این تنها دورهای بود که پرسپولیس با دو برد لیگ قهرمانان را استارت زد و در سال‌های دیگر اغلب پس از یک پیروزی خانگی، در خارج از خانه متوقف شدند.

 

در دو دوره‌ای که لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار شده، به نظر می‌رسد که تیم‌ پرسپولیس شرایط بهتری داشته است. هرچند که آن‌ها در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز به نیمه نهایی و فینال صعود کردند.

یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته اولین مربی ایرانی لقب گرفت که پرسپولیس را نیمه نهایی و سپس فینال بالا می‌برد، این بار فرصت این را دارد تا با پیروزی مقابل گوآ، طلسم ناکامی پرسپولیس در ثبت سه پیروزی در اولین بازیها را هم بشکند.

دیدگاه تان را بنویسید