مربی تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

محمدرضا تندروان: فضای والیبال را رو به رشد می‌بینم/ ما بعد از ولاسکو اصلا افت نکردیم

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: فضای تیم ملی و در کل فضای والیبال را رو به رشد می‌بینم چون سال المپیک و شکوفا شدن بسیاری از اتفاقات است.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا تندروان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی والیبال ایران در آستانه المپیک توکیو اظهار کرد: لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی چند روز پیش مشخص شد و بازیکنان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با اتگیزه بسیار بالا در حال انجام تمریناتشان هستند.

او با اشاره به شرایط بدنی و فنی بازیکنان حاضر در اردو پس از اتمام لیگ برتر تصریح کرد: قاعدتا ورزشکار بعد از 48 یا نهایتا 72 ساعت که از تمرین جدا می‌شود چند روز زمان لازم است به شرایط اولیه  بازگردد چون با توجه به استراحت دو هفته و گاها یک ماهه‌ای که دارند ممکن است آماده نباشند اما تمرینی اکنون بازیکنان حاضر در اردو انجام می‌دهند  نشان داد خیلی زود می‌توانند به شرایط قبل برگردند.

او ادامه داد: از لحاظ والیبالی شرایطی اتفاق افتاده که ورزشکاران ما با بازیکنان بزرگ دنیا در لیگ‌های مختلف بازی می‌کنند از طرفی خودمان هم لیگ با کیفیتی برگزار کردیم و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد که اتافقات خوبی در آینده رخ دهد اما با توجه به شرایط ایجاد شده یک سال و نیم از بازی‌های بین‌المللی گذشته و نمی‌توانیم کیفیت تیم‌ها را الان تشخصیص بدهیم ولی اگر حواسمان جمع باشد نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.

تندروان در مورد زمان آمدن آلکنو به ایران گفت: طبق اطلاعاتی که دارم دهه سوم فروردین توتولو به ایران می‌آید و دو سه روز بعد هم آلکنو برای هدایت تیم ملی به ایران خواهد آمد.

دستیار ولادیمیر آلکنو با اشاره به شرایط تیم ملی والیبال بعد از رفتن ولاسکو و اینکه گفته می‌شود تیم ملی بعد از این مربی آن طور که انتظار می‌رود نتیجه نگرفت تصریح کرد: آن  سه سالی که ولاسکو در ایران حضور داشت در واقع تغییر نگرش و تغییر سبک بازی تیم ملی ایجاد شد و سال چهارم هم قرار بود بهره برداری شود. درست است ما با با دستاوردهای ولاسکو به این جایگاه رسیدیم اما بعد از او هم مقام چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان را کسب کردیم؛ البته شاید فراز و نشیب‌هایی هم داشتیم واستنباط این بود که افت کنیم اما این اتفاق نیفتاد و سال 2016 با وجود تیم‌های خوب دنیا به المپیک صعود کردیم.

محمدرضا تندروان در ادامه افزود: فکر می‌کنم روند تیم ملی بعد از ولاسکو افت نکرده فقط این احساس و یادگاری همیشه در ذهن می‌ماند چون نفر اولی بود که تیم ملی در کنار او به این رتبه رسید. به هر حال آنقدر تیم رو به رشد بود که ما در دو المپیک انتخاب شدیم که نقطه عطف آن به نظرم همین المپیک توکیو است که با بازیکن‌هایی که از آن زمان آمدند و شاید برخی از آن‌ها هم آخرین دوره‌شان باشد بتوانیم نتیجه‌ خوبی کسب کنیم و اگر هم چنین اتفاقی نیفتد چیزی از ارزش‌ها کم نمی‌شود چون وقتی که یک تیم هدفش را قرار گرفتن در چهار تیم برتر المپیک می‌گذارد خودش ارزش است و بقیه موارد بستگی به شرایط، اتفاقات و بازی‌هایی که انجام می‌شود دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون در این مدت باقی مانده تا المپیک برنامه‌ای برای برگزاری بازی تدارکاتی یا اردوی برون مرزی دارد یا خیر تصریح کرد: شرایط کرونا اجازه این کار را نمی‌دهد. یک بازیکن که به این ویروس مبتلا می‌شود بین 10 تا 14 روز قرنطیه می‌شود و خود این مسئله خیلی تاثیرگزار است. شاید بازی تدارکاتی تاثیر مثبتی در روند تیم داشته باشد اما فکر می‌کنم این ویروس اگر بخواهد اذیت کند تاثیر منفی‌اش به مراتب بیشتر است.

تندروان همچنین در خصوص زمان حضور سعید معروف در تمرینات تیم ملی گفت: سعید معروف هم خیلی دوست دارد زودتر به تمرین بیاید تا از آمادگی‌اش دور نشود. با توجه به اینکه تازه لیگش تمام شده طی پنج یا شش روز آینده به اردو خواهد آمد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: فضای تیم ملی و کلا فضای والیبال را رو به رشد می‌بینم به خاطر اینکه سال المپیک و سال شکوفا شدن بسیاری از اتفاقات است و این احساس با حضور در اردوی تیم ملی بیشتر هم شد.

دیدگاه تان را بنویسید