گفت وگوی اختصاصی و نوروزی جی پلاس؛

با لژیونر هندبال ایران در 1400؛ محسن باباصفری و غیبت در مراسم خواستگاری اش از ملی پوش والیبال زنان!

هندبالیست لژیونر ایران که سال گذشته با شکوفه صفری والیبالیست تیم ملی ایران ازدواج کرد، در مراسم خواستگاری اش غیبت داشت!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، سالیان گذشته ورزشکارانی بودند که با یکدیگر ازدواج کردند و زوج ورزشی شدند. محسن بابا صفری دروازه بان لژیونر هندبال ایران هم یکی از همین ورزشکارهاست که در تیرماه سال 99 با شکوفه صفری عضو تیم ملی والیبال زنان ایران زناشویی بست.

با دروازه‌‌بان ملی‌پوش تیم بوزائو رومانی گفت‌وگویی را در خصوص نحوه آشنایی با همسر خود و همچنین شرایط هندبال انجام دادیم که صحبت‌های این هندبالیست را در ادامه می‌خوانید:

جی پلاس- سال 99 چطور بود چه از نظر زندگی شخصی؛ چه ورزشی؟

بابا صفری: سال 99 برای من از لحاظ ورزشی، شخصی، تجربه جدید در زندگی شخصی و کلا از همه نظر خوب بود.

جی پلاس- بهترین و بدترین اتفاقی که امسال برایت رخ داد چه بود؟

بابا صفری: بهترین اتفاق ازدواج و تشکیل زندگی در روز تولدم، هفتم تیرماه بود که خداراشکر هم شیرینی خاصی داشت و هم اتفاق بزرگی برایم بود؛ اتفاق بدی پیش نیامد چون دوست ندارم در زندگی‌ام اتفاق بدی بیفتد و اصلا به این مسائل فکر هم نمی‌کنم.

جی پلاس-در مورد نحوه  آشنایی با همسرتان بگویید و اینکه ازدواج دو ورزشکار باهم چه سختی‌ها و مزیت هایی دارد؟

بابا صفری: ما سال 98 با هم آشنا شدیم و خانواده‌ها هم در جریان بودند. من رومانی بودم اما همسرم با خانواده‌ام در ارتباط بود و حتی اولین مراسم خواستگاری من حضور نداشتم و خانواده‌ها آشنا شدند. شغل ورزشکار سخت است و درگیر ورزش هستیم بنابراین یک فرد ورزشی می‌تواند از شما درک متقابلی داشته باشد چون ما هر روز تمرین داریم و صبح و عصر درگیر تمرین هستیم.

شکوفه صفری

برد شیرین و باخت تلخ است  و اینکه یک شریک زندگی داشته باشی که بتواند در شرایط سخت برای بازی بعدی همراهی ات کند خیلی مهم است؛ چون همسرم خودش از بچه‌های تیم ملی والیبال است. به دلیل اینکه چند سال است در سطح بالای والیبال بازی می‌کند درک دارد و خودش از لحاظ روحی روانی به من کمک می‌کرد و واقعا در روزهای سخت کنار من ایستاد.

جی پلاس- در حال حاضر به عنوان لژیونر ایرانی در رومانی  هستی و در لیگ این کشور هم بازی می کنی؛ کمی در این مورد و کلا درباره  شرایط لیگ رومانی صحبت کن.

بابا صفری: چهارمین فصل حضورم در لیگ برتر رومانی را تجربه می‌کنم و قبلا هم در لیگ مجارستان و ترکیه بازی کردم. لیگ رومانی جایگاه خوبی در بین لیگ‌های اروپایی پیدا کرده و با به خدمت گرفتن بازیکنان خوب از کشورهای دیگر توانسته لیگ فعالی داشته باشد. به دلیل کرونا فعلا مسابقات به صورت تورنمنتی و متمرکز برگزار می‌شود. تمرینات ما زیر نظر یکی از مربیان خوب دنیا انجام می‌شود و  جو خوبی در تیم ما وجود دارد.

محسن باباصفری

جی پلاس- سطح هندبال رومانی و کلا امکاناتی که در اختیار ورزشکارانشان قرار می‌دهند راضی کننده است؟

بابا صفری: امکانات خوبی دارند و توانستند به سطح خوبی برسند. اینجا هندبال جایگاه خاصی دارد و دومین رشته کشورشان است و تماشاگران و علاقمندان زیادی جذب کرده است.

جی پلاس- دنیا درگیر مهمان ناخوانده  (کرونا) شد که مشکلات زیادی رو به وجود آورد.  در مورد سختی ‌هایی که به خاطر کرونا  متحمل شدی صحبت کن.

باباصفری: همانطور که گفتم من اصلا به اتفاقات بد فکر نمی‌کنم اما نکات بهداشتی را خیلی رعایت می‌کنم . در تیم تنها دو نفر هستیم که به کرونا مبتلا نشدیم و مرتب نکات لازم را به دیگران گوشزد می‌کنم. 16 بار تست دادیم و از این لحاظ کمی مشکل بوده اما خب به نظرم بعد از این دوران آدم‌ها بیشتر قدر زندگی‌شان را می دانند و این ویروس  آمد تا یک سری چیزها را به ما ثابت کند.

محسن باباصفری

جی پلاس- بهترین و بدترین خاطره‌ ورزشی‌ات در کل این سال‌هایی که ورزش کردی، چیست؟

باباصفری: بهترین خاطره‌ام اولین سالی بود که ما با تیم ملی نوجوانان در سال 1384 به جام جهانی راه پیدا کردیم. اولین حضورم در تیم ملی نوجوانان و جام جهانی بود که این خاطره هیچ وقت از یادم نمی‌رود. بدترین خاطره‌ام چندین سال حضور نداشتن در جام جهانی بوده چون توانایی‌اش را داشتیم اما همه چیز دست به دست هم داد تا ما نتوانیم در این مسابقات باشیم.

جی پلاس- در مورد سختی‌هایی که در این سال‌ها متحمل شدی، صحبت کن.

باباصفری: همه فکر می‌کنند خیلی راحت و بدون مشکل ورزش می‌کنیم. چند وقت پیش با  چند نفر صحبت می‌کردم می‌گفتند شما که ورزش می کنید و خیلی خوشحال هستید؛ بله خوشحال هستیم اما سختی‌ هم وجود دارد البته سختی همراه با شیرینی و آن لذت توانسته برشرایط سخت غالب شود.

جی پلاس- به عنوان یکی از  لژیونرهای هندبال  شرایط هندبال  ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟

باباصفری: برای هندبالیست ها مشکلات زیاد است. مشکل اصلی که در این چند سال وجود داشته مشکل مدیریتی بوده که مدیران مرتب تغییر می‌کردند و هندبال مدیریت ثابتی نداشت. الان آقای پاکدل در سطح پایه برنامه ریزی خوبی انجام داده و لیگ را به خوبی به پایان رساند و فکر می‌کنم مشکل ما  وجود یک مربی خوب است که با یک برنامه دقیق تیم را برای مسابقات آماده کند. امیدوارم هندبال به سرانجام خوبی برسد.

محسن باباصفری

جی پلاس- سال نو ایران هستی یا رومانی و چه آرزویی برای سال جدید داری؟

باباصفری: سال نو قطعا رومانی هستم چون مسابقه داریم. بزرگترین آرزویم این است که هرچه زودتر مشکل کرونا حل شود چون بدجور دامن گیر شده و امیدوارم سال 1400 برای تمام هموطنانم سالی توام با خیر و برکت باشد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود و بهترین‌ها را برای همه آرزو را دارم.

جی پلاس- در آخر اگر مطلب یا حرفی که در دلتان مانده و دوست داری گفته شود.

باباصفری: حرف و درد دل که زیاد است اما جا دارد از مربیان و مدیران هندبال تشکر کنم خصوصا مربیان که برای ما زحمت کشیدند تا این روزها را ببینیم و قطعا کمک آن‌ها بی تاثیر نبوده؛ از خانواده و همسرم هم تشکر می‌کنم که حمایتم کردند.

دیدگاه تان را بنویسید