مسعود اقبالی در گفت وگو با جی پلاس؛

کارشناس فوتبال: مدیران ورزشی به علی کریمی پشت کردند/ وضعیت فوتبال با ریاست عزیزی خادم بهتر نمی شود/ امید زیادی به آینده فوتبال ندارم

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ریاست عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال گفت: بعید می دانم که وضعیت فوتبال با ریاست عزیزی خادم بهتر شود چون مشکلات اقتصادی و بدهی های سنگینی داریم که احتمال محرومیت فوتبالمان وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره انتخاب عزیزی خادم  به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: واقعیت این است که من چندین سال در فوتبال حضور داشتم، نظرم این بود که علی کریمی رئیس فدراسیون فوتبال شود. البته می دانستم کریمی انتخاب نمی شود چون کسی رئیس فدراسیون فوتبال می شود که لابی و ارتباط با دیگران و نیروهای سیاسی داشته باشد. 

او ادامه داد: زمانی یک فرد فوتبالی در انتخابات برنده می شود که جامعه ورزش و مردم به او رای بدهند. به هر حال 78 مدیر ورزشی در لیگ های فوتبال حضور دارند اما اکثر آنها به علی کریمی پشت کردند چون به دنبال لابی سیاسی خودشان بودند و 9 رای اخذ شده  از سوی کریمی  به جایی نرسید. 

اقبالی درباره پیش بینی اش از رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من فکر می کردم که کیومرث هاشمی رئیس فدراسیون فوتبال می شود اما خوشبختانه قرعه به نام عزیزی خادم افتاد. عزیزی خادم در قالب حکومت و سیستم کار می کند و تحصیلات دکترا دارد اما شناخت زیادی از او نداریم. علاوه بر این، عزیزی خادم مدتی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود و به طور حتم برنامه ای برای فوتبال دارد. 

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت فوتبال با رئیس جدید بهتر می شود یا خیر؛ گفت: بعید می دانم که وضعیت فوتبال با ریاست عزیزی خادم بهتر شود چون مشکلات اقتصادی و بدهی های سنگینی داریم که احتمال محرومیت فوتبالمان وجود دارد. ضمن اینکه طبق اساسنامه جدید دیگر فدراسیون فوتبال حمایت دولتی نمی شود و بخش خصوصی محسوب می شود و رئیس جدید فدراسیون باید به دنبال اسپانسر باشد تا 5، 6 میلیون یورو بدهی ویلموتس را جبران کند. 

او افزود: عزیزی خادم از لحاظ فرهنگی هم با مشکلاتی مواجه است و ممنوعیت ورود خانم ها به استادیوم ها یک معضل است و این موضوع باید از طریق مقامات بلندمرتبه حل شود و حق پخش تلویزیونی هم تاکنون حل نشده است. به هر حال امید زیادی به آینده فوتبال ندارم، مگر اینکه نیروهای متخصص در کمیته های مختلف به خصوص کمیته فنی کار کنند و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از لحاظ فنی تبحر و مهارت داشته باشند. 

اقبالی با بیان اینکه بعید می داند فدراسیون بتواند پول ویلموتس را پرداخت کند، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال طبق بند یک اساسنامه باید مستقل باشد و اگر این اساسنامه در مجلس تصویب نشود در آن صورت محروم می شویم. ما باید فردی در روابط بین الملل خود داشته باشیم که بتواند در  نهادهای اجرایی فیفا و ای اف سی نفوذ کند. بار سنگین مالی بر دوش فدراسیون فوتبال است و بعید می دانم بتوانند پول ویلموتس را پرداخت کنند. 

کارشناس فوتبال در پایان صحبت های خود گفت: مسائل بنیادی باشگاه ها هم یکی از مشکلات فوتبال ما است و اکثر باشگاه ها ورشکسته و بدهکار هستند. اگر باشگاه ها بخواهند خصوصی شوند و دیگر از دولت کمک نگیرند در آن صورت چند اسپانسر برای حمایت مالی از آن ها وجود ندارد به همین علت باشگاه ها به ظاهر مستقل می شوند اما از دولت کمک می گیرند. به هر حال فوتبالمان شرایط خوبی ندارد و امیدوارم معجزه ای صورت بگیرد تا وضعیت فوتبالمان بهتر شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید